ادبیات

دل مشغولی های شاعر مشهوری که در محله اعیان نشین زندگی می کند

شاعر محبوب بچه ها و نوجوانان سال هاست از شهر خود دور شده و در محله دروس تهران زندگی می کند. او تا امروز بیش از 160 اثر برای بچه ها منتشر کرده؛ کتاب هایی که تیراژ برخی از آنها به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می رسد.

6 تیر 1402

چرا قصه زندگی جاوید در سریال یاغی به حاشیه رفته است؟

جبار آذین منتقد و مدرس سینما می گوید: یاغی علیه قواعد و قرارداد های جبری حاکم بر زیست طبقه ای از جامعه قدعلم می نماید، اما آیا این قدعلم کردن تنها به قیمت رهایی فردی و کشیدن گلیم خودش از آب است یا می خواهد راهگشای یک طبقه و طیفی از آدم ها باشد که در چنبره...

6 مرداد 1401

به زیبا بازی کردن امتیاز نمی دهند، یک نقطه ضعف هنوز در استقلال هست

سیروس دین محمدی در مصاحبه با خبرنگار در خصوص پیروزی یک بر صفر استقلال برابر ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن برابر استقلال بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و در مجموع به آبی پوشان تهرانی موقعیت زیادی نداد. استقلال تنها دو موقعیت به دست آورد که یکی از آنها به...

21 اردیبهشت 1401

قطعا این غار، عجیب ترین پدیده روی زمین است!

غار فینگال اسکاتلند | Fingals Caveهمه ما تا به حال از غارهای گوناگونی بازدید نموده ایم و به نظرمان در جهان این جاذبه های طبیعی بسیار جالب هستند. اما غار فینگال اسکاتلند دارای 3 ویژگی است که آن را یکی از منحصر به فردترین غارهای جهان می نماید. مهمترین ویژگی آن...

31 فروردین 1401

مردی که خط زمینه را روی تخته سیاه باب کرد

به مناسبت زادروز سلیم نیساری، چهره فقید زبان و ادبیات فارسی و حافظ پژوه خاطراتی را از او می خوانیم که به آغاز استفاده از خط زمینه روی تخته و بعلاوه ماجرای مدرسه رفتن او برمی شود.

19 بهمن 1400

چگونه یک فروشنده پیروز باشیم؟

خبرنگاران/قم جلسه چهارم وبینار آموزش مبانی و اصول بازاریابی و فروش و انواع بازاریابی تحت عنوان کلاس نارنجی به وسیله سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قم برگزار گردید.

18 بهمن 1400

داوران مسابقه سینمای ایران در جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

تهران (پانا) - داوران بخش مسابقه سینمای ایران در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تعیین شدند.

1 آذر 1400

آموزش برخط شعر طنز در جشنواره ملی شعر دانشجویی

به گزارش خبرنگاران ، پیش تر، دوره های آموزشی فنون شاعری با تدریس اسماعیل امینی و از ترانه گفتن با تدریس عبدالجبار کاکایی از طریق دبیرخانه جشنواره ملی شعر دانشجویی (در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی) برگزار شده بود.

20 مرداد 1400

عملیات علیه یک تهدید ویروسی

مرکز سیما فیلم در سال های اخیر با دستمایه قرار دادن سوژه های متفاوت، سریال هایی در گونه های مختلف را تهیه و برای پخش در اختیار شبکه های مختلف سیما گذاشته است. به همین دلیل این مرکز در کوشش است به سراغ کارگردانان و تهیه کنندگان مختلف رفته و ساخت آثارش را...

18 خرداد 1400

حمام تاریخی روستای خوئین، عکس

حمام تاریخی روستای خوئین ، در روستای خوئین در 60 کیلومتری جنوب غربی زنجان به سمت بیجار و در 30 کیلومتری از زرین آباد و در 8 کیلومتری مرکز بخش حلب واقع شده است.

8 فروردین 1400

جمهوری خواستار علیه جمهوریت؛ خطر حکومت نامحدود در آمریکا

خبرنگاران : جوزف استیگلیتز، برنده نوبل اقتصاد در مقاله ای با عنوان تهدید جمهوری خواستار علیه جمهوریت نسبت به بعضی اقدامات فعلی و احتمالی سران حزب جمهوی خواه در سال جاری و آینده هشدار داد.

18 آبان 1399

خبرنگاران تلفیق دانش و تخصص پزشکان با انسان دوستی و مسئولیت پذیری در دوران کرونا

تهران- خبرنگاران- یک پنجم بچه ها مبتلا به سرطان در ایران، در بیمارستان محک به عنوان تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان بچه ها ایران درمان خود را سپری می نمایند. این بیمارستان که از سال 1386 فعالیت خود را شروع کرد خدمات خود را به صورت فوق تخصصی به بچه ها مبتلا...

17 مهر 1399

نیم قرن کوشش نافرجام برای حذف یک آزمون حاشیه دار!

علیرغم اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام نموده بود تا سرانجام سال 98 تکلیف کنکور معین می گردد و با مشخص مدل جایگزین آن، نسخه ای همیشگی برای این موضوع که یکی از با اهمیت ترین موضوعات آموزش عالی است، نوشته می گردد، با اتمام سال 98 و ورود به سال 99 مسئولان...

4 مهر 1399

کارگاه بین المللی مجازی آموزش زبان دوم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

کارگاه بین المللی آموزش زبان دوم به ابتکار گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی برگزار گشت.

5 شهریور 1399

توئیت سخنگوی وزارت امور خارجه درباره روز خیام

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش خیام در ریاضیات، اخترشناسی و فلسفه خاطر نشان کرد که کمتر شاعری همانند او توانسته با کم گویی و گزیده گویی بیشترین اقبال جهانی را کسب کند.

31 تیر 1399

برندگان گنگور در چهار بخش معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو-آکادمی گنکور 11 ماه می و همزمان با بازگشایی کتابفروشی ها در فرانسه بعد از حدود دو ماه تعطیلی، برندگان گنکور را در چهار بخش اولین رمان، داستان کوتاه، بیوگرافی و شعر معرفی کردند.

18 تیر 1399

تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان زنجان کتاب می شود

قاسم محمدی در گفت وگو با خبرنگارخبرنگاران در زنجان، گفت: شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر کشور دارند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زنجان نیز به دنبال ضبط و ثبت خاطرات این عزیران است.

11 تیر 1399

زلزله شستا در بازار سرمایه؛ تداوم رکوردشکنی های بورس، مشارکت 2میلیون نفری در عرضه اولیه 6880میلیاردتومانی

خبرنگاران؛ روز گذشته، همزمان با قرار دریافت شاخص کل در ارتفاع 645 هزار واحدی، عظیم ترین عرضه اولیه تاریخ بازار سرمایه کشورمان ثبت شد.

20 خرداد 1399

عکس، کوچکترین کتاب تاریخی که با 500 هزار پوند به موزه انگلستان آمد

شارلوت برونته نوجوان چهارده ساله خانواده برونته در غرب یورک شر حدود 200 سال پیش پیروز به نوشتن کوچکترین کتاب داستان بریتانیا شد که این کتاب به اندازه یک قوطی کبریت بوده، فقط 20 صفحه دارد و شامل سه داستان کوتاه می گردد.

25 اردیبهشت 1399

فال آنلاین دیوان حافظ جمعه 23 اسفند ماه 98

برخی حافظ را لسان الغیب می گویند یعنی کسی که از غیب سخن می گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ کس زبان غیب نیست.

11 اردیبهشت 1399