چه کنیم تا دچار کرونا نشویم؟

به گزارش وبلاگ آوا، در تمام بیماری ها پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از شر ویروس کرونا در امان ماند.

چه کنیم تا دچار کرونا نشویم؟

به گزارش وبلاگ آوا، به طور کلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن چندین فاکتور ضروری است. تغذیه، اصلاح عادت های غلط، سبک زندگی سالم و ورزش از برترین راه های مقابله با ویروس هاست.

مصرف پروبیوتیک ها از جمله مواد غذایی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند که شامل موارد می شوند:

1- قارچ

قارچ از جمله مواد مغذی مفید و حاوی مواد معدنی، سلنیوم و آنتی اکسیدان است. کمبود سلنیوم می تواند باعث بروز سرماخوردگی های شدید گردد؛ بعلاوه در قارچ ریبوفلاوین، ویتامین B و نیاسین هم یافت شده است که نقشی مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. در تحقیقاتی که روی حیوانات انجام گرفت مشخص شد قارچ ها ضد باکتری، ضد ویروس و ضد تومور هم هستند.

2- هندوانه

هندوانه رسیده دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی و گلوتاتیون است. این ماده غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها یاری می نماید. گلوتاتیون در قسمت قرمز هندوانه و نزدیک به پوست آن واقع شده است.

3- کلم

کلم از منابع تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن و حاوی گلوتامین است. این خوراکی امروزه تقریبا در تمام فصول یافت می گردد. به غذا های خود کلم اضافه کنید یا اندازهی از آن را به صورت سالاد مصرف کنید. نوع کلم مهم نیست (کلم قرمز، سفید و یا چینی) هرکدام که بیشتر دوست دارید، مصرف کنید.

4- بادام

یک مشت بادام می تواند سیستم ایمنی بدن را از آسیب های استرس اکسیداتیو محفوظ نگه دارد. یک چهارم فنجان بادام نیمی از احتیاج بدن به ویتامین E را تامین و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید؛ بعلاوه بادام دارای ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین B است که خاصیت ضد استرس دارد.

5- گریپ فروت

گریپ فروت دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C است؛ اما محققان هنوز در اینکه آیا می توان تنها با خوردن غذا ها اندازه لازم ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی و تب را تامین کرد یا مصرف قرص هم ضروری است، تردید دارند. گریپ فروت حاوی فلاونوئید هم هست. یک ماده شیمیایی طبیعی که به فعال سازی سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. اگر از گریپ فروت خوشتان نمی آید، پرتقال و نارنگی را امتحان کنید.

6- جوانه گندم

جوانه گندم بخشی از دانه گندم است که گندم از آن تغذیه می نماید. به همین علت این قسمت سرشار از مواد مغذی همانند روی، آنتی اکسیدان، ویتامین B، دیگر ویتامین و املاح معدنی است. جوانه گندم ترکیبی از فیبر، پروتئین و چربی های مفید است که می توان آرد آن را جایگزین بخشی از آرد در پخت غذا کرد.

7- ماست کم چرب

روزانه یک فنجان ماست چکیده می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند. ماست کم چرب اندازه کلسیم بیشتری هم به بدن می رساند. می توانید ماست کم چرب غنی شده با ویتامین D استفاده کنید.

8- سیر

سیر دارای چندین نوع آنتی اکسیدان است که با دشمنان سیستم ایمنی مبارزه می نماید. این ماده تند دارای خواص ضد سرطانی است.

برای استفاده از سیر در غذا ها 15 الی 20 دقیقه قبل از پخت سیر را پوست بکنید وخرد کنید تا زمان پخت، آنزیم های یاری نماینده به ایمنی بدن آن فعال گردد.

9- اسفناج

اسفناج را به نام یک سوپر غذا می شناسند. اسفناج سرشار از مواد مغذی همانند فولات است که به بدن یاری می نماید سلول های نو بسازد و DNA را ترمیم کند؛ بعلاوه به افزایش فیبر و آنتی اکسیدان ها و ویتامین C یاری می نماید. برای اینکه بیشتر از مزایای اسفناج برخوردار شوید آن را خام یا نیمه پخته مصرف کنید.

10- چای سبز یا سیاه؟

فرقی نمی نماید هر دو سرشار از پلی فنول و فلاونوئید هستند. این آنتی اکسیدان ها سلول های آسیب زننده به بدن را شناسایی و نابود می نمایند. چای کافئین دار و بدون کافئین هر دو در این خاصیت یکسان هستند.

11- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین هم مانند هویج دارای آنتی اکسیدان بتا کاروتن است که با رادیکال های آزاد آسیب زننده به بدن مبارزه می نماید. سیب زمینی شیرین دارای ویتامین A هم است که باعث تاخیر در پیری و جلوگیری از انواع سرطان می گردد.

12- بروکلی

بروکلی را به راحتی می توانید در میوه و سبزی فروشی ها پیدا کنید. می توانید آن را با غذا ها ترکیب نموده و از خواص آن استفاده کنید. بروکلی دارای ویتامین A ویتامین C و گلوتاتیون است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

منبع: وبلاگ آوا

منبع: جام جم آنلاین

به "چه کنیم تا دچار کرونا نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کنیم تا دچار کرونا نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید