رژیم غذایی خواب آور

به گزارش وبلاگ آوا، برای داشتن یک روز خوب و آرام، خوابی عمیق و راحت لازم است. خواب اهمیت فراوانی در زندگی مولد و دور از اضطراب هر یک از ما دارد. همه ما تجربه خوبی از صبح هایی داریم که شب خواب راحت و عمیقی داشته ایم و چابکی و سرزندگی ما مدیون این استراحت شبانه است.

رژیم غذایی خواب آور

رژیم غذایی خواب آور

برای داشتن یک روز خوب و آرام، خوابی عمیق و راحت لازم است. خواب اهمیت فراوانی در زندگی مولد و دور از اضطراب هر یک از ما دارد. همه ما تجربه خوبی از صبح هایی داریم که شب خواب راحت و عمیقی داشته ایم و چابکی و سرزندگی ما مدیون این استراحت شبانه است.

اما آیا نوع تغذیه مان با خواب مرتبط است؟ شاید برای ما بارها رخ داده است شبی که غذای سنگینی خورده ایم، نتوانسته ایم بخوابیم. از این رو به نوع تغذیه خود و خانواده تان کمی دقت کنید، آیا وعده هایی در بیرون از منزل خورده می شوند، این غذاها بیشتر سرخ شده و چرب هستند، کمتر از سبزی های تازه استفاده می کنید. ببینید همه گروه های غذایی در رژیم تان حضور دارند، آیا ویتامین و املاح کافی به وسیله میوه ها و سبزی ها به بدن تان می رسد، آیا به اندازه کافی از لبنیات که حاوی کلسیم هستند استفاده می کنید، آیا ورزش و فعالیت های بدنی منظمی دارید، آیا بدنتان را در معرض نور آفتاب قرار می دهید؟ برای آنکه پاسخ به بیشتر این پرسش ها مثبت باشد، بهتر است نکات رژیمی و تغذیه ای زیر را همیشه به یاد داشته باشید:

1 سعی کنید شام خود را در ساعات اول شب بخورید. فاصله خوردن غذا و خواب باید بین 2 تا 3 ساعت باشد.

2 غذاهای چرب و سرخ شده را نخورید و یا خوردن شان را به وعده ناهار اختصاص دهید. پس اگر می خواهید با دوستان تان به رستورانی بروید، بهتر است این وعده، ناهار باشد نه شام.

3 اندازه غذا در وعده شام باید کمتر از وعده ناهار باشد. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، غذای شب خود را خیلی مختصرتر کنید، برای مثال، یک عدد میوه و کمی ماست بخورید و یا به یک بشقاب سالاد سبزیجات تازه اکتفا کنید.

4 نوشابه های گازدار معده را تحریک می نمایند و اغلب پس از مصرف احساس ناخوشایندی به مصرف نماینده دست می دهد، به این علت از خوردن آنها با وعده شام تان بپرهیزید.

5 شب قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بخورید زیرا کلسیم و اسید آمینه های موجود در شیر (نظیر تریپتوفان) آرامش بخش هستند. یادتان باشد قرار گرفتن در معرض نورآفتاب تأمین نماینده ویتامین D بوده که در جذب کلسیم نقش به سزایی دارد.

6 از نوشیدن قهوه و چای پررنگ قبل از خواب دوری کنید، به خصوص اگر بدخواب هستید.

7 چای بابونه همراه با کمی عسل و آب لیموی تازه هم می تواند به داشتن خواب راحت یاری کند.

8 مصرف زیاد نمک، ادویه ها و سیر هم می توانند موجب نا آرامی و اختلال در خواب شوند. پس در وعده های پایانی روز از خوردن غذاهای پرادویه هم بپرهیزید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "رژیم غذایی خواب آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی خواب آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید