دستگاه ها به وظایف خود برای ساماندهی معضلات حاشیه نشینی عمل نکرده اند

به گزارش وبلاگ آوا، عضو کمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر شیراز گفت: در شیراز هیچ دستگاهی از جمله شهرداری به وظایف خود برای ساماندهی حاشیه شهر و کنترل حاشیه نشینی عمل نکرده است.

دستگاه ها به وظایف خود برای ساماندهی معضلات حاشیه نشینی عمل نکرده اند

محمد اسدی در جلسه کمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر شیراز گفت: حاشیه نشینی سابقه 70 ساله دارد و در کشور 20 میلیون حاشیه نشین است و هر روز به معضلات حاشیه ها اضافه می گردد و هیچ کنترلی بر ورود و مهاجرت به شهر وجود ندارد.

به گفته او، در خصوص شیراز هیچ دستگاهی از جمله شهرداری به وظایف خود عمل ننموده است و تجاوز به حریم شهر و منابع ملی نیز در این سال ها وجود داشته که نشاندهنده عدم توجه دستگاه ها به مبحث حاشیه نشینی است.

اسدی گفت: پروژه هایی تعریف شده و بودجه هم در نظر گرفته شده، اما صحبت این است که پول نیست، شهرداری هم جور همه دستگاه ها را می کشد و با بدهی 6 هزار میلیاردی هم روبرو است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: پارسال 1370 میلیارد بودجه محرومیت زدایی استان بوده است که 97 میلیارد سهم شیراز شده که 30 میلیارد آن محقق شده است، شورای شهر با جدیت ورود نموده و هدف این است که محرومیت و حاشیه نشینی کم گردد انتظار این است که استان یاری بیشتری برای برطرف محرومیت ها و حاشیه نشینی ها کند.

سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز در این جلسه گفت: دولت هیچ دغدغه ای در توسعه محلات ندارد که نمونه آن منطقه گویم شیراز است، این منطقه از شورای چهارم تا به امروز نزدیک به 90 هکتار افزایش یافته است.

به گفته او، مسائل فرهنگی و اجتماعی در الحاقات شهر باید مورد توجه قرار گیرد، چون این موضوع از ضرورت ها است و سایر دستگاه ها برای الحاق فشار می آورند، اما شهرداری از عهده اش برنمی آید و نمونه آن در گویم و دوکوهک دیده می گردد.

وبلاگ آوا فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستگاه ها به وظایف خود برای ساماندهی معضلات حاشیه نشینی عمل نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ها به وظایف خود برای ساماندهی معضلات حاشیه نشینی عمل نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید