خبرنگاران تلفیق دانش و تخصص پزشکان با انسان دوستی و مسئولیت پذیری در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ آوا، تهران- خبرنگاران- یک پنجم بچه ها مبتلا به سرطان در ایران، در بیمارستان محک به عنوان تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان بچه ها ایران درمان خود را سپری می نمایند. این بیمارستان که از سال 1386 فعالیت خود را شروع کرد خدمات خود را به صورت فوق تخصصی به بچه ها مبتلا به سرطان ارائه می نماید و بازوی مؤسسه خیریه محک در موضوع درمان است که تنها با اتکا به یاری های مردمی به این مؤسسه اداره می گردد.

خبرنگاران تلفیق دانش و تخصص پزشکان با انسان دوستی و مسئولیت پذیری در دوران کرونا

در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، بیمارستان محک اقدامات مبتنی بر پروتکل ها و قوانین معین شده از سوی وزارت بهداشت را شروع کرد و بر مبنای سیاست کلی مؤسسه خیریه حمایت از بچه ها مبتلا به سرطان محک، حفظ سلامت تک تک افراد اعم از کودک و خانواده، نیکوکاران، کارکنان و کادر درمان و... را در اولویت اقدامات خود قرار داد.

علیرضا دانشگری، معاون مدیرعامل محک در درمان بیمارستان و متخصص بیماری های اطفال به مناسب روز پزشک، ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان برای نجات جان هموطنان مان و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این روزهای سخت، گفت: در این روزها که همه دنیا برای پیروزی بر بیماری کرونا کوشش می نمایند، پزشکان در محک با توجه به شرایط ویژه بچه ها مبتلا به سرطان و قرار داشتن آنها در گروه پرخطر در زمینه ابتلا به کرونا در کوشش و تکاپویی بیش از پیش هستند. قوانین و پروتکل ها با حساسیت ویژه دنبال می گردد و بعضی شیوه های کاری نیز برای کاهش ریسک ابتلا و کنترل سلامت محیط تغییر نموده است. بدیهی ترین اقدامات ضدعفونی مداوم محیط، الزام به استفاده از ماسک برای تمامی افرادی که وارد بیمارستان می شوند و سایر تجهیزات پیشگیری از بیماری برای کادر درمان به تناسب وظایف آنها، ویزیت مداوم و معرفی موارد مشکوک به پزشک مخصوص کرونا در بیمارستان محک و تغییر مقررات حاکم بر دیدار و ورود افراد متفرقه به بیمارستان است. همچنین برگزاری مراسم و جشن ها برای بچه ها متوقف شده و ارتباط روانشناسان با بچه ها بیشتر به وسیله آنلاین و ارسال فایل های آموزشی و سرگرمی صورت می گیرد.

معاون مدیرعامل محک در درمان بیمارستان با اشاره به سایر اقدامات بیمارستان در راستا مبارزه با بیماری کرونا، ادامه داد: کمیته پیشگیری و کنترل عفونت از اسفند ماه سال 98 تا امروز به صورت مستمر به نظارت و رصد فعالیت های حوزه مرتبط خود می پردازد و گزارش های ماهانه این کمیته به گزارش های هفتگی تبدیل شده است که به ستاد کرونا بیمارستان محک ارائه می گردد. مجموعه اقدامات خصوصاً فعالیت تخصصی کمیته کنترل عفونت و ستاد کرونا محک باعث شده است تا آمار ابتلا کارکنان به بیماری کرونا در این بیمارستان کم باشد و ما را در ادامه راستا تأمین سلامتی بچه ها و خانواده هایشان دلگرم کند.

دانشگری پزشکان و کادر درمان را قهرمانان صف اول مبارزه با بیماری کرونا دانست و اضافه نمود: کوشش ها و از جان گذشتگی های پزشکان و کادر درمان همیشه برای ما و تمام مردم کشورمان ستودنی و از دیرباز طیب و طبابت مفاهیمی کهن در ادبیات و فرهنگ بوده است. اما این روزها و با بحران حاکم بر تمامی دنیا وجهه ای دیگر از تلفیق دانش و تخصص با انسان دوستی و مسئولیت پذیری شکوفا شده که مورد تقدیر همگان است.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند عظیم ترین حمایت را از پزشکان و کادر درمان داشته باشند، ادامه داد: هموطنان با رعایت پروتکل های بهداشتی عظیم ترین یاری را به قطع زنجیره انتقال ویروس خواهند داشت تا پزشکان و کادر درمان بتوانند از فشار مضاعفی که این روزها برای سلامتی آحاد جامعه متحمل می شوند قدری آسوده شوند. رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری نظیر حضور در مهمانی ها و مجالس از جمله اقداماتی است که مردم باید برای قطع این زنجیره انجام دهند.

معاون مدیرعامل محک در درمان بیمارستان ضمن قدردانی از تمامی پزشکان گرانقدر و همکارانشان در کادر درمان که این روزها برای نجات دنیا از شیوع کرونا قهرمانانه کوشش می نمایند، روز پزشک را تبریک گفت و مطرح نمود: خانواده عظیم محک در این روزهای سخت بچه ها مبتلا به سرطان را تنها نگذاشته اند، چرا که همه اعضای این خانواده به خوبی می دانند درمان بیماری سرطان در هر شرایطی باید ادامه پیدا کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تلفیق دانش و تخصص پزشکان با انسان دوستی و مسئولیت پذیری در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تلفیق دانش و تخصص پزشکان با انسان دوستی و مسئولیت پذیری در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید