خبرنگاران اعتصاب رانندگان عراقی باعث توقف صادرات در مرز پرویزخان شد

به گزارش وبلاگ آوا، قصرشیرین- خبرنگاران- فرماندار قصرشیرین گفت: اعتصاب رانندگان عراقی و مسائل داخلی عراق، باعث توقف صادرات از صبح امروز (چهارشنبه) در مرز رسمی پرویزخان شده است.

خبرنگاران اعتصاب رانندگان عراقی باعث توقف صادرات در مرز پرویزخان شد

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ آوا اضافه نمود: رانندگان عراقی به دلیل وضع قانونی از سوی این کشور ملزم به پرداخت حق بیمه خسارت برای ورود به ایران هستند که این امر باعث نارضایتی عده ای از آن ها شده و در مخالفت با این تصمیم از صبح امروز دست به اعتصاب زده اند.

وی اظهارداشت: این مشکل ربطی به کشور ما ندارد ولی با توجه به توقف صادرات در حال رایزنی با مقامات عراقی برای برطرف این مشکل و از سرگیری صادرات هستیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به بازگشایی مرزهای شیخ صالح و شوشمی با عراق از حجم محموله های صادراتی در مرز رسمی پرویزخان که به دنبال بسته شدن مرزهای کشورمان به دلیل شیوع ویروس کرونا با عراق بسته شده بود، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه یک هزار و 200 کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می گردد و اولویت محموله های صادراتی با میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

تاتار اضافه نمود: هم اکنون روزانه محوطه مرز ضدعفونی می گردد و بنرهای آموزش و رعایت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان و در محوطه مرز پرویزخان نیز نصب شده و رانندگان کامیون های حامل کالاهای صادراتی در ورودی شهرستان از نظر تب و بیماری های ویروسی سنجش می شوند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

54 درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق به وسیله مرز رسمی پرویزخان انجام می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعتصاب رانندگان عراقی باعث توقف صادرات در مرز پرویزخان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتصاب رانندگان عراقی باعث توقف صادرات در مرز پرویزخان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید