بازپس گیری اراضی صنعتی راکد

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - معاون وزیر صمت در نشست با سرمایه گذاران و فعالان مالی از کوشش برای برطرف چالش های حقوقی مسائل آن دسته از صاحبان صنایع به علت شرایط اجتماعی و محیطی، امکان ساخت و بهره برداری از اراضی صنعتی خود را نداشته اند، اطلاع داد.

بازپس گیری اراضی صنعتی راکد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رسولیان از برگزاری حدود 100 مورد دیدار مردمی در تهران و 250 مورد در استان ها در دو ماه اخیر با حضور مدیران اجرایی ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و با هدف آنالیز مهم ترین چالش های متقاضیان، اطلاع داد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به نشست های اخیر خود با تعدادی از سرمایه گذاران و فعالان مالی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در قالب پویش سه شنبه های پاسخگویی، اضافه کرد: شماری از صاحبان صنایع به دلیل بروز مسائل ناشی از شرایط اجتماعی و محیطی، امکان ساخت و بهره برداری از اراضی صنعتی خود را نداشته اند که در کوشش هستیم با اتخاذ تدابیری برای برطرف چالش های حقوقی در چارچوب قوانین موضوعه، بستر لازم را برای تداوم فعالیت صنعتگران فراهم کنیم.

رسولیان با بیان اینکه اراضی صنعتی به دلیل کم توجهی شمار دیگری از طرف های قرارداد، راکد مانده و وارد مدار فراوری صنعتی نشده است، شرح داد: این اراضی به موجب قرارداد فی مابین و قوانین مربوطه، بازپس گرفته شده و در اختیار صنعت گرانی که از توانمندی لازم برای حضور فعال در عرصه صنعت و فراوری برخوردارند، قرار خواهد گرفت.

وی یاری به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی را از دیگر موضوعات مورد آنالیز در این سلسله نشست ها عنوان نمود و ادامه داد: ارائه مشوق برای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی و فناوری و بهره مندی از ظرفیت مشاوران و کلینیک های کسب و کار از جمله رویکردهایی است که برای این صنایع درنظر گرفته شده است.

معاون وزیر صمت یادآور شد: اعطای 10 درصد مشوق در بخش نقدی قیمت حق بهره برداری از زمین برای طرح های صنعتی دانش بنیان و بخش تعهدی قرارداد به مقدار 48 ماه نیز از دیگر مشوق هایی است که برای استقرار صنایع دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در نظر گرفته شده است.

وی بعلاوه ارائه خدمات توسعه کسب وکار در جهت ارتقاء کیفی محصولات، تغییر در نوع محصول و افزایش رقابت پذیری را از دیگر محورهای مورد اشاره در نشست های خود با صنعتگران عنوان نمود و گفت: بسترسازی برای به هم رسانی واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در صنایع پیشران به منظور تکمیل زنجیره تأمین بخش صنعت کشور از دیگر موضوعاتی است که در جریان گفتگو با فعالان مالی به آن پرداخته و تمهیدات لازم برای توسعه صنایع اولویت دار در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بازپس گیری اراضی صنعتی راکد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپس گیری اراضی صنعتی راکد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید