با وجود ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا، خبری از تهدیدات آمریکا نیست

به گزارش وبلاگ آوا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست با انتشار مطلبی در ارتباط با ورود نخستین نفتکش ایرانی به آب های ونزوئلا نوشته است: در حالی که کشتی نفتکش ایران به سواحل ونزوئلا نزدیک می شود، اما خبری از تهدیدات و تحریم های آمریکا نیست.

با وجود ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا، خبری از تهدیدات آمریکا نیست

در این گزارش گفته شده با نزدیک شدن اولین محموله سوخت ایران به ونزوئلا که هر دو کشور تحت تحریم های آمریکا قراردارند، انتظار می رود که به طور موقت بحران سوخت کشور آمریکای جنوبی (ونزوئلا) کاهش یابد.

به گزارش واشنگتن پُست، کشتی حاوی سوخت ایران در حالی از دریای کارائیب عبور می کند و به سواحل ونزوئلا نزدیک می شود که هیچ خبری از دخالت آمریکا نیست و مقامات ونزوئلا نیز ورود کشتی سوخت ایران را جشن می گیرند.

اواخر شب گذشته، رسانه های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفتکش ایرانی فورچون (Fortune) لحظاتی پیش وارد محدوده منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده است.

صفحه توئیتری آئرونوتیسیاس ونزوئلا که بر ترددهای هوایی و دریایی در این کشور نظارت می کند، گزارش داد نفتکش فورچون اولین شناور حامل سوخت ارسالی از ایران است که وارد حریم آب های سرزمینی ونزوئلا شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شرکت اطلاعاتی رِفِنِتیو ایکان تأیید کرد که نفتکش فورچون وارد آب های ونزوئلا شده است.

از سوی دیگر شبکه راشاتودی گزارش داد که به نظر می رسد حداقل یک فروند کشتی آمریکایی با نام آدام جوزف در تعقیب نفتکش ایرانی بوده که بعد از وارد شدن به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا، دست از تعقیب برداشته است.

بر اساس این گزارش، هشتگ اسپانیایی #GraciasIran (به معنای متشکریم ایران)، توسط کاربران ونزوئلایی در شبکه اجتماعی توئیتر ترند شده و آنها از همکاری تهران و کاراکاس در ایستادن مقابل محاصره دریایی آمریکا قدردانی کردند.

همچنین همزمان با وارد شدن نفتکش حامل سوخت با پرچم ایران به آب های ونزوئلا، طارق الایسامی، وزیر جدید نفت این کشور شنبه شب در یک پیام توییتری نوشت: ممنون برادران.

الایسامی در صفحه توییتری خود نوشت: همکاری میان ایران و ونزوئلا در زمینه انرژی علاوه بر اینکه ما را به عنوان کشورهای عضو اوپک متحد می کند، مبتنی بر تبادل علمی و توسعه تولید صنعت هیدروکربن است. ممنون برادران

الایسامی در پیام دیگری نوشت: به نمایندگی از نیکلاس مادورو و همه شهروندان ونزوئلا به کشتی های جمهوری اسلامی ایران که قصد ورود به بنادر ما را دارند، سلام می گوئیم و به آنها ادای احترام می کنیم. این همکاری انرژی با هدف توسعه همه جانبه به نفع مردم ما است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "با وجود ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا، خبری از تهدیدات آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا، خبری از تهدیدات آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید