5 نکته ضروری برای خرید و استفاده از مرطوب کننده های پوست

به گزارش وبلاگ آوا، معمولاً وقتی فهرست کارهای روزانه خود را می نویسید، خرید مرطوب کننده کار آسانی به نظر می رسد. اما هنگام انتخاب به سرعت متوجه می شوید که گزینه های موجود بسیار گیج کننده هستند و شما باید از بین صدها محصول مختلف با ترکیبات متنوع گزینه مناسب خود را پیدا کنید. چیزی که همه متخصصان پوست روی آن توافق دارند این است که انتخاب مرطوب کننده مناسب بر اساس نوع پوست و نیازهای شخصی لازم است. برای اینکه بدانید چگونه برترین مرطوب کننده را انتخاب کنید، با مقاله امروز خبرنگاران مگ همراه ما باشید.

5 نکته ضروری برای خرید و استفاده از مرطوب کننده های پوست

1. انواع مرطوب نماینده ها را بشناسید

به طور کلی، مرطوب نماینده ها به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • کرم: معمولاً کرم ها از لوسیون ها سنگین تر هستند، اما در مقایسه با پمادها چربی کمتری دارند. از این دسته از محصولات با توجه به فرمولاسیون می توان برای انواع پوست استفاده کرد، با این حال برای کسانی که پوست خشک یا معمولی دارند مناسب ترند.
  • لوسیون: لوسیون ها محصولات سبکی هستند که آب ماده اصلی آن ها است. بنابراین، باعث ایجاد جوش نمی شوند و برای پوست های مستعد آکنه گزینه مناسبی به شمار می روند.
  • ژل: محصولات سبک و معمولاً بدون روغنی هستند که به راحتی جذب پوست می شوند.
  • پماد: غلیظ ترین مرطوب نماینده های موجود در بازار هستند که وازلین رایج ترین نماینده آن ها است. معمولاً استفاده از پماد به افرادی که پوست چرب دارند، توصیه نمی گردد.

2. نوع پوست تان را در نظر بگیرید

اگر مطمئن نیستید که چه نوع پوستی دارید، چند ساعت پس از دوش گرفتن آن را آنالیز کنید. پوست خشک پوسته پوسته و پوست چرب روغنی و درخشان به نظر می رسد. پوست مختلط در ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) چرب و در قسمت گونه ها و فک خشک یا معمولی است. پوست های حساس هم در بیشتر مواقع قرمز و ملتهب بوده و دچار خارش می شوند.

روتین پوستی کسانی که پوست چرب دارند با افراد دارای پوست خشک فرق دارد، چون پوست آن ها به طور طبیعی سبوم (روغن) بیشتری فراوری می نماید که به هیدراته نگه داشتن پوست یاری می نماید. غالباً افراد با پوست چرب به مرطوب نماینده زیادی احتیاج ندارند و حدبیشتر یک بار در روز ضروری است که از این محصولات استفاده نمایند. با این حال اگر از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید استفاده می کنید، مرطوب کردن منظم پوست می تواند از تحریک یا خشکی بیش از حد آن جلوگیری کند.

افراد دارای پوست خشک ممکن است مجبور باشند حداقل دو بار در روز مرطوب نماینده بزنند. این افراد در صورت تمایل می توانند از دو مرطوب نماینده مختلف استفاده نمایند، یکی برای صبح و دیگری برای روتین قبل از خواب.

پوست چرب

برخی از افرادی که پوست چرب دارند از مرطوب نماینده استفاده نمی نمایند. آن ها بر این باورند که استفاده از این محصولات فقط باعث افزایش چربی پوست می گردد. ممکن است این باور موجه و منطقی به نظر برسد، اما در حقیقت تصور نادرستی است که باید کنار گذاشته گردد. حتی پوست های چرب هم به رطوبت اضافی احتیاج دارند. اگر از چرب بودن پوست خود رنج می برید، باید مرطوب نماینده ای انتخاب کنید که پوست تان را متعادل کند و آن را بدون اینکه چرب تر کند هیدراته نگه دارد.

افراد دارای پوست چرب باید در پی محصولاتی باشند که عبارت بدون چربی یا غیرکومدوژنیک روی برچسب آن ها قید شده باشد. مرطوب نماینده های بدون چربی فرمول سبک تری نسبت به سایر محصولات دارند؛ بنابراین به راحتی جذب پوست می شوند، بدون اینکه احساس چربی و سنگینی در آن ایجاد نمایند. برچسب غیرکومدوژنیک به این معنی است که محصول احتمالاً منافذ پوست شما را مسدود نمی نماید. برخی از متخصصان معتقدند که مرطوب نماینده های مبتنی بر ژل نسبت به لوسیون ها، کرم ها و پمادها برای پوست های چرب مناسب تر هستند.

پوست خشک

اگر پوست تان خشک است، بهتر است از لوسیون صرف نظر کنید و به سراغ مرطوب نماینده های سنگین تر یعنی کرم ها و پمادها بروید. چنانچه به اگزما یا هر بیماری پوستی دیگری مبتلا هستید، از مرطوب نماینده توصیه شده به وسیله متخصص پوست بهره ببرید. انتخاب یک مرطوب نماینده مناسب می تواند پوست را ترمیم کند و علائمی مانند خارش و سوزش را کاهش دهد.

از نظر مواد تشکیل دهنده باید در پی محصولی باشید که حاوی مواد زیر باشد:

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها به کاهش خشکی پوست و حفظ سلامت کلی آن یاری نموده و از پیری زودرس جلوگیری می نمایند. آنتی اکسیدان های زیر در رفع خشکی پوست مؤثرند:

  • ویتامین E: باعث افزایش فراوری کلاژن در بدن می گردد، از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می نماید و در درمان درماتیت آتوپیک نقش دارد.
  • لیکوپن: از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می نماید، فراوری کلاژن را در بدن افزایش می دهد و آسیب دیدگی های پوست را ترمیم می نماید.
  • نیاسینامید: به حفظ رطوبت پوست یاری می نماید، بافت سطحی پوست را بهبود می بخشد، چین و چروک های ریز را رفع می نماید و مانع آسیب دیدگی بیشتر پوست می گردد. نیاسینامید برای انواع پوست مفید است.

سایر آنتی اکسیدان هایی که می توانند شما را از خشکی پوست خلاص نمایند عبارتند از: ویتامین C، ویتامین A، رزوراتول، جنیستئین، چای سبز و کورکومین.

امولینت (نرم نماینده پوست)

امولینت ها به شکل کرم، پماد و لوسیون فراوری می شوند. اگر پوست خشکی دارید، استفاده از کرم برای شما مناسب تر است. کرم ها نسبت به لوسیون ها روغن بیشتری دارند. آن ها پوست را نرم می نمایند و بافت آن را بهبود می بخشند. ترکیباتی که اثربخشی آن ها در درمان پوست خشک ثابت شده است عبارتند از:

  • شی باتر: تحقیقات نشان داده اند که محصولات حاوی شی باتر می توانند به طور قابل توجهی خشکی پوست و اگزما را بهبود ببخشند. شی باتر به بازیابی رطوبت در پوست شما یاری می نماید.
  • روغن نارگیل: استفاده منظم از محصولات حاوی روغن نارگیل رطوبت پوست را بهبود می بخشد.
  • وازلین: ژله پترولیوم یا وازلین رطوبت پوست را حفظ می نماید، آب را درون پوست نگه می دارد و باعث بهبود بافت می گردد.
  • روغن جوجوبا: این روغن به طور گسترده در محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می گردد. روغن جوجوبا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که آن را به یک گزینه مناسب برای ترمیم پوست های خشک تبدیل می نماید. این روغن در درمان درماتیت سبورئیک و درماتیت آتوپیک مؤثر است.

موم زنبور عسل و روغن های گیاهی هم از سایر موادی هستند که در مرطوب نماینده های پوست خشک یافت می شوند.

هموکتانت (جاذب الرطوبه)

هموکتانت ها رطوبت محیط را جذب می نمایند و در ترکیب با امولینت ها گزینه خوبی برای پوست های خشک هستند. افراد دارای پوست خشک باید از مرطوب نماینده های حاوی مواد زیر استفاده نمایند:

  • گلیسرین: یکی از مواد متداول در محصولات مراقبت از پوست است که معمولاً برای رفع خشکی پوست و درمان درماتیت آتوپیک استفاده می گردد.
  • پروپیلن گلیکول: این ماده در بسیاری از مرطوب نماینده های مخصوص پوست خشک یافت می گردد، اما ممکن است باعث واکنش های آلرژیک گردد. قبل از اینکه محصولات حاوی پروپیلن گلیکول را روی پوست صورت خود بمالید، تأثیر آن را روی پوست قسمت داخلی بازو تست کنید.
  • اوره: بیش از 20 سال است که از این ماده برای رفع خشکی شدید پوست و درمان اختلالات پوستی مانند پسوریازیس استفاده می گردد. اوره پروتئین سفت شده را در پوست خشک تجزیه می نماید و خارش پوست را از بین می برد.

از سایر هموکتانت های مؤثر می توان به PEG، سیلیکون، هیالورونیک اسید و آلوئه ورا اشاره نمود.

مواد ترمیم نماینده

این مواد لایه فوقانی پوست را هیدراته نگه می دارند، اجزای از دست رفته سطح پوست را جبران می نمایند و در حفظ نرمی و رطوبت پوست مؤثرند. رایج ترین مواد پرنماینده عبارتند از:

  • سرامیدها: این ترکیبات عملکرد سد دفاعی پوست را بهبود می بخشند و مانع از دست دادن آب می شوند.
  • سدیم PCA: گفته می گردد که محصولات حاوی سدیم PCA به لایه های فوقانی پوست رطوبت می بخشند که این امر باعث بهبود بافت پوست می گردد.
  • گلیسرول: از این ماده برای هیدراته کردن پوست و بهبود بافت و خاصیت ارتجاعی آن استفاده می گردد.

گلیسیرین، فسفولیپیدها و کلسترول هم از سایر ترمیم نماینده هایی هستند که ممکن است به مرطوب نماینده های مخصوص پوست خشک اضافه شوند.

پوست معمولی یا مختلط

پوست معمولی که پس از پاکسازی خیلی خشک یا خیلی چرب نمی گردد، غالباً به چیزی بیشتر از یک لوسیون ساده یا یک کرم سبک احتیاج ندارد. با این حال با افزایش سن، پوست رطوبت کمتری را در خود نگه می دارد و ممکن است به یاری بیشتری احتیاج داشته باشد. از این رو، افراد بالای 50 سال بهتر است به جای لوسیون از کرم مرطوب نماینده استفاده نمایند.

ممکن است این توصیه برای کسانی هم که پوست مختلط دارند مناسب باشند. با این حال، برای پوست مختلط نمی توان یک راه حل ثابت را پیشنهاد داد. گاهی اوقات، ضروری است برای پیدا کردن برترین گزینه چند محصول مختلف را که برای این نوع پوست فرموله شده اند امتحان کنید. در برخی موارد هم مجبور هستید از دو محصول متفاوت، یک مرطوب نماینده سنگین برای قسمت های خشک صورت و یک مرطوب نماینده سبک برای نواحی چرب، بهره ببرید. در هر صورت، به خاطر داشته باشید که باید از محصولات حاوی مواد محرک پوست مثل الکل و عطر دوری کنید.

پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید، نمی توانید به راحتی محصولات مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است. استفاده از یک محصول ناشناخته می تواند باعث خشکی، خارش و قرمزی پوست شما گردد. بنابراین، انتخاب محصولات تازه باید با دقت انجام گردد تا با مشکل روبرو نشوید.

برترین راه برای انتخاب مرطوب نماینده این است که اندازه کمی از محصول را به مدت 24 ساعت روی ناحیه داخلی بازو قرار دهید و واکنش پوست را آنالیز کنید. اگر واکنشی مشاهده نکردید، یک روز در میان با اندازه کمی از مرطوب نماینده آغاز کنید تا پوست به آن عادت کند.

قاعده کلی هنگام خرید مرطوب نماینده برای پوست های حساس این است که محصول انتخاب شده حاوی کمتر از 10 ماده باشد. از مصرف محصولاتی که حاوی الکل، عطر، سولفات، پارابن، پروپیلن گلیکول، مواد نگهدارنده و رنگ هستند و ممکن است پوست حساس را تحریک نمایند، استفاده نکنید. معمولاً محصولاتی که روی برچسب آن ها غیرکومدوژنیک، بدون عطر، هیپوآلرژنیک و ضدالتهاب ذکر شده است، برای پوست های حساس مناسب اند.

افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما، روزاسه یا پسوریازیس باید در انتخاب محصولات مراقبت از پوست دقت ویژه ای داشته باشند و با متخصص پوست مشورت نمایند.

3. مرطوب نماینده های نامناسب را شناسایی کنید

وقتی نوبت به فهرست مواد تشکیل دهنده یک مرطوب نماینده می رسد، وجود ترکیبات زیاد در آن همواره به معنی کیفیت بالاتر نیست. برای اینکه بیشترین فایده را از مرطوب نماینده خود ببرید، از خرید محصولات حاوی ترکیبات زیر خودداری کنید:

  • رنگ و عطر: بیشتر کارشناسان استفاده از مرطوب نماینده های حاوی مواد غیرضروری مانند رنگ و عطر را توصیه نمی نمایند، چرا که باعث تحریک و حساسیت پوست می شوند. خرید مرطوب نماینده های آنتی باکتریال (ضدباکتری) هم پیشنهاد نمی گردد، چون می توانند چربی ضروری پوست را از بین ببرند.
  • اندازه زیاد اسید: اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید، گلیکولیک اسید، رتینوئیک اسید و سالیسیلیک اسید استفاده نکنید. این مواد ممکن است به لایه های عمیق پوست نفوذ نمایند و به پوست حساس شما صدمه بزنند. از محصولات حاوی الکل هم دوری کنید.
  • استفاده بیش از حد از مواد استروئیدی (برای پوست خارش دار): استفاده از کرم یا پماد حاوی مواد استروئیدی را فقط به یک یا دو هفته محدود کنید، مگر اینکه پزشک استفاده طولانی تر از آن را توصیه کند. استفاده بیش از حد از این کرم ها می تواند پوست را بسیار نازک کند و به سایر مسائل پوستی منجر گردد.
  • اوره یا اسید لاکتیک (برای کسانی که اگزما دارند و پوست شان ترک خورده است): از مرطوب نماینده هایی که حاوی این ترکیبات هستند دوری کنید. آن ها می توانند مسائل پوستی شما را تشدید نمایند.

4. مرطوب نماینده های مخصوص بدن را روی پوست صورت نزنید

برخی از مردم وقتی مرطوب نماینده صورت شان تمام می گردد، از مرطوب نماینده های مخصوص بدن برای حفظ رطوبت و نرمی پوست صورت استفاده می نمایند. تعداد کمی از افراد هم مرطوب نماینده صورت نمی خرند و فقط از مرطوب نماینده بدن استفاده می نمایند. به دلایل زیر توصیه می گردد که برای پوست صورت مرطوب نماینده مخصوص خریداری کنید یا به سراغ محصولاتی بروید که هم برای بدن و هم برای صورت قابل استفاده باشند:

تفاوت در کیفیت پوست

پوست بدن و صورت شما از بسیاری جهات با یکدیگر فرق دارد. پوست صورت، به خصوص در اطراف چشم ها، ظریف تر و نازک تر است.

تفاوت در مواد تشکیل دهنده مرطوب نماینده ها

ترکیبات استفاده شده در مرطوب نماینده های بدن و صورت مشابه هم نیستند. بیشتر مرطوب نماینده های بدن حاوی رایحه ی مصنوعی هستند که ممکن است مناسب پوست صورت نباشد و به واکنش های آلرژیک منجر گردد.

تفاوت در بافت محصولات

لوسیون ها و کرم های صورت سبک و بدون چربی هستند، در حالی که مرطوب نماینده های بدن معمولاً متراکم و چرب هستند. اگر محصولات چرب و غلیظ را روی صورت خود بمالید، منافذ پوست مسدود می شوند که این موضوع باعث آکنه می گردد. بعلاوه ممکن است پوست شما را به شدت کدر نشان دهد.

5. از مرطوب نماینده به درستی بهره ببرید

برای افزایش اثربخشی مرطوب نماینده ها، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • بلافاصله پس از خروج از حمام از مرطوب نماینده بهره ببرید. وقتی پوست شما مرطوب است، کرم ها و پمادها به راحتی پخش می شوند و مرطوب نماینده ها مؤثرتر هستند. چون آب را در پوست نگه می دارند و از تبخیر آن جلوگیری می نمایند.
  • به پوست خود گوش دهید. داشتن یک روتین مراقبت از پوست بسیار خوب است، اما گاهی اوقات ضروری است با توجه به شرایط، برای مثال در فصول مختلف سال، آن را تغییر دهید.
  • محافظت در برابر آفتاب را نباید فراموش کنید. نور خورشید در تمام طول سال به پوست آسیب می رساند. محافظت از پوست با پوشیدن لباس های مناسب و استفاده از کرم ضدآفتاب باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

پرفروش ترین مرطوب نماینده ها در بازار ایران

پس از آشنایی با نکات لازم برای خرید مرطوب نماینده، وقت آن است که با برترین و پرفروش ترین محصولات موجود در بازار ایران آشنا شوید. در این بخش، به سراغ معرفی مرطوب نماینده های محبوب در وبلاگ آوا می رویم.

کرم مرطوب نماینده و آبرسان ایباگ مدل شیر گاو وزن 80 گرم

کرم مرطوب نماینده و آبرسان ایباگ مدل شیر گاو برای انواع پوست قابل استفاده است. این محصول به علت داشتن فرمولاسیون ویژه و بافت ملایم و نرم، بدون اینکه احساس چسبندگی ایجاد کند، به سرعت جذب پوست شده و رطوبت مورد احتیاج آن را تأمین می نماید. علاو بر این، با حفظ رطوبت پوست باعث رفع زبری و خشکی آن می گردد.

کرم نرم نماینده اوسرین و اوره 10 درصد ثمین مناسب پوست خشک و آسیب دیده حجم 100 میلی لیتر

کرم نرم نماینده اوسرین و اوره 10 درصد ثمین یک مرطوب نماینده و نرم نماینده بسیار قوی است که می تواند خشکی میانه تا شدید پوست را که از اگزما و پسوریازیس ناشی می گردد، رفع کند. این محصول رطوبت پوست را برای مدت طولانی حفظ می نماید و باعث ایجاد یک لایه چربی طبیعی در سطح پوست می گردد.

از ویژگی های خاص کرم ثمین می توان به داشتن اوسرین و اوره 10 درصد اشاره نمود. اوسرین یک نرم نماینده طبیعی است که باعث آبرسانی و حفظ رطوبت می گردد و از تبخیر آب جلوگیری می نماید. اوره هم ماده مؤثری است که با جذب آب مانع خشکی پوست می گردد. پوست های خشک به علت کاهش اندازه اوره قادر به نگهداری آب نیستند که این امر باعث زبر و خشن شدن آن ها می گردد. گفتنی است که این محصول فاقد رنگ، عطر و اسانس است.

کرم آبرسان و مرطوب نماینده سوپکس مدل HYDRA PLUS حجم 250 میلی لیتر

کرم آبرسان و مرطوب نماینده سوپکس مدل HYDRA PLUS محصولی سازگار با انواع پوست است که به راحتی جذب می گردد، به بازیابی رطوبت پوست یاری می نماید و با رفع کردن خشکی آن مانع بروز مسائل پوستی می گردد. به علاوه، به علت داشتن ویتامین E از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

کرم مرطوب نماینده درمالیفت مدل Hydralift AC Cream حجم 50 میلی لیتر

کرم مرطوب نماینده درمالیفت مدل Hydralift AC Cream برای پوست های چرب مناسب است و می تواند خشکی پوست را در افراد تحت درمان با داروهای ضدجوش رفع کند. اگر می خواهید عمیق ترین لایه های پوست خود را آبرسانی کنید و از فراوری چربی در آن بکاهید، می توانید این محصول باکیفیت را انتخاب کنید.

کرم مرطوب نماینده دست و صورت لافارر مدل آبرسان حجم 75 میلی لیتر

کرم مرطوب نماینده دست و صورت لافارر مدل آبرسان برای پوست های معمولی و مختلط فرموله شده است. این کرم لایه های عمیق پوست را آبرسانی می نماید و با محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد باعث کُند شدن روند پیری می گردد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به نداشتن مواد کومدوژن و براق نماینده اشاره نمود. درنتیجه، استفاده از آن باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی گردد و شما را دچار آکنه نمی نماید.

کرم مرطوب نماینده دست و صورت مای مدل جوجوبا با حجم 150 میلی لیتر

کرم مرطوب نماینده دست و صورت مای مدل جوجوبا به گونه ای فرموله شده است که می توان از آن برای انواع پوست استفاده کرد. این محصول بدون اینکه اثری از چربی روی پوست باقی بگذارد، به سرعت جذب می گردد. این کرم بسیار مغذی خشکی و زبری پوست را رفع می نماید، از بی آب شدن پوست جلوگیری می نماید و باعث کاهش التهاب در پوست های خشک و معمولی می گردد.

کرم مرطوب نماینده نئودرم مدل Optimal Hydrosense حجم 150 میلی لیتر

کرم مرطوب نماینده نئودرم مدل Optimal Hydrosense برای پوست های خشک و معمولی مناسب است. این کرم بدون اینکه چربی پوست را افزایش دهد، باعث بهبود نرمی و لطافت آن می گردد. در ساخت این آبرسان و رطوبت رسان باکیفیت از ویتامین E، ویتامین B5، گلیسرین و هیالورونیک اسید استفاده شده است. کرم نئودرم به علت داشتن آنتی اکسیدان های طبیعی از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید و باعث بازسازی پوست می گردد. از ویژگی های مهم این کرم می توان به نداشتن پارابن اشاره نمود.

کرم مرطوب نماینده قوی ویتامین E و هیالورونیک مای حجم 50 میلی لیتر

کرم مرطوب نماینده قوی ویتامین E و هیالورونیک مای یک رطوبت دهنده بسیار قوی با قدرت جذب سریع است که می توان از آن برای پوست های خشک و خیلی خشک استفاده کرد. در فرمولاسیون این کرم از ویتامین E و هیالورونیک اسید استفاده شده است که اولی با از بین بردن رادیکال های آزاد و افزایش رطوبت پوست از پیری زودرس جلوگیری می نماید و دومی باعث حفظ رطوبت و افزایش انعطاف پذیری پوست می گردد.

کرم مرطوب نماینده لافارر مدل Regulating حجم 75 میلی لیتر

کرم مرطوب نماینده لافارر مدل Regulating مناسب پوست های چرب و مستعد آکنه است. این کرم یک محصول بدون چربی و عاری از مواد کومدوژن است که با تنظیم فعالیت غدد سباسه باعث کاهش چربی پوست می گردد و به آن ظاهر طبیعی و مات می بخشد. گفتنی است که کرم لافارر برای پوست صورت فرموله شده است، ضدحساسیت است، منافذ مسدودشده پوست را باز می نماید و مانع پیری زودرس می گردد.

لوسیون صورت و بدن سی گل حجم 200 میلی لیتر

لوسیون صورت و بدن سی گل یک نرم نماینده و مرطوب نماینده قوی است که می توان از آن برای انواع پوست استفاده کرد. این محصول که حاوی شی باتر، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، گلیسرین و سایر ترکیبات است، ترمیم نماینده و التیام بخش بوده و خارش و سوزش ناشی از خشکی پوست را رفع می نماید. این خاصیت ترمیم نمایندگی باعث شده است که لوسیون سی گل برای کسانی که لایه برداری خفیف انجام داده اند، به یک گزینه مناسب تبدیل گردد.

کلام پایانی

برای خرید مرطوب نماینده مناسب باید به نکات زیادی توجه کنید که مهم ترین آن ها نوع پوست تان است. اگر پوست تان خشک است بهتر است به سراغ کرم ها بروید و اگر پوست چربی دارید از محصولات بدون چربی و غیرکومدوژنیک بهره ببرید. لوسیون ها و کرم های سبک برای افراد دارای پوست معمولی یا مختلط مناسب اند، با این حال ممکن است مجبور شوید برای پوست مختلط خود از دو محصول جداگانه بهره ببرید. اگر پوست تان حساس است از مرطوب نماینده های حاوی عطر، رنگ، الکل، پارابن، سولفات و پروپیلن گلیکول صرف نظر کنید و در صورت ابتلا به بیماری های پوستی نظر پزشک را جویا شوید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ آوا مگ را بخوانید.

منابع: skinkraft, skinkraft, skinkraft, healthline, aad, self, misumiskincare, webmd

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 نکته ضروری برای خرید و استفاده از مرطوب کننده های پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته ضروری برای خرید و استفاده از مرطوب کننده های پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید