2 مسیر پرترافیک، اما زیبا در نوروز

به گزارش وبلاگ آوا، مشهد و شهرهای شمالی کشور در تعطیلات نوروزی، مثل هر سال میزبان بیشترین و پرشمارترین گردشگرانی خواهند بود که از گوشه و کنار کشور برای زیارت و سرگرمی، دهها جاده را پشت سر می گذارند.

2 مسیر پرترافیک، اما زیبا در نوروز

وبلاگ آوا: بالاخره به مقصد می رسید اما از مسیر لذت ببرید. جاده های منتهی به مشهد و شهرهای شمالی، از پر ترافیک ترین مسیرهای زیارتی و طبیعت گردی در تعطیلات نوروزی است که می توان با یک برنامه ریزی مناسب، سفر لذت بخشی را پشت سر گذاشت.

مشهد و شهرهای شمالی کشور در تعطیلات نوروزی، مثل هر سال میزبان بیشترین و پرشمارترین گردشگرانی خواهند بود که از گوشه و کنار کشور برای زیارت و سرگرمی، دهها جاده را پشت سر می گذارند؛ به همین دلیل، بیشترین نیروهای پلیس راه در محورهای مهم و پرتردد منتهی به این منطقه ها، مستقر خواهند شد.

جاده تهران، سمنان، خراسان رضوی مسیر شناخته شده ای است. اگر تصمیم دارید به نیت سیاحت و زیارت قدم در راه عشق بگذارید، بهتر است سفر را صبح زود از تهران شروع کنید؛ می توانید در گرمسار توقف کوتاهی داشته باشید؛ بازدید از غار نمکی این شهر، به جذابیت این سفر، می افزاید. راه سمنان را که پیش بگیرید، از تماشا منظره ها زیبای کویری در این مسیر، غافل نشوید.

سمنان و دروازه ارگ زیبایش را هم ببینید و سپس راهی دامغان و شاهرود شوید. در میان راه، مسجد تاریخانه، چشمه علی و تپه حصار دامغان را نیز ببینید و اندکی میهمان ابرهای بهاری جنگل ابر شاهرود باشید. نیشابور زیبا و کهن می تواند توقفگاه مناسب دیگری در میانه راه باشد.

بعد از اندکی استراحت، حتماً از آرامگاه عطار نیشابوری و مسجد جامع این شهر نیز تماشا کنید و بعد از طی 135 کیلومتر، با فراغ بال قدم در راه بهشت ایران بگذارید؛ به مشهد مقدس که رسیدید، در کنار زیارت، جاذبه های گردشگری شهر مشهد را هم از دست ندهید.

مسیر طبیعت گردی

در تعطیلات نوروزی، یکی از سرزمین های زیبای شمال در حاشیه دریای خزر، میزبان بسیاری از گردشگرانی است که می خواهند بهار را در ساحل دیدار نمایند.

پیشنهاد ما، شهر زیبای انزلی است، زندگی شبانه در این شهر حال و هوای دیگری دارد. می توانید صبح زود راهی جاده تالاب انزلی شوید، از آنجا می توانید برای ورود به تالاب، یک قایق موتوری اجاره کنید و طعم آرامش را در میان تالاب پر از شگفتی انزلی بچشید.

این سفر، زیاد طولانی نیست، اما تا بخواهید سرشار از زیبایی است، بنابراین بهتر است گیلان را به مازندران وصل کنید. در مسیر انزلی به استان مازندران، شهرهای خشکبیجار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و سیاهکل با طبیعت فوق العاده زیبایشان می توانند مقصد شما باشند.

یکی از این شهرها را انتخاب کنید و پس از استراحت و سرگرمی، دوباره قدم در راه بگذارید و کم کم به عروس شهرهای ایران، یعنی رامسر نزدیک شوید. در این شهر، حتماً به فکر اقامت باشید، چون نمی توان از این همه زیبایی به سادگی گذشت؛ بلوار اصلی رامسر، ساحل زیبایش، چشمه های آبگرم و جواهرده شگفت انگیز، چند روز از این سفر را به خود اختصاص خواهند داد.

جواهر ده با مجموعه ای از آبشارهای بی نظیر و منظره ها زیبایش، خاطرات خوشی را برای شما خواهد ساخت؛ حتی می توانید در جواهرده یک شب اقامت رؤیایی داشته باشید.

سپس کلاردشت و سلمان شهر و چالوس هم می توانند مقاصد بعدی شما باشند. در شمال ایران منظره ها متعدد و پارک های جنگلی، اقامتگاه ها و رستوران های محلی، آبشارها، دره ها و رودخانه های خروشان، همه و همه، جاذبه هایی بسیار مفرح و نشاط آور برای فراغت و آسایش شما است.

قبل از سفر، اندکی مطالعه و جستجو کنید، مطمئن باشید دنیایی از شگفتی و منظره ها بکر خواهید یافت.

منبع: توریسم آنلاین

به "2 مسیر پرترافیک، اما زیبا در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 مسیر پرترافیک، اما زیبا در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید