گریل کردن چیست؟ ، کدام رستوران برترین غذای گریل را دارد؟

به گزارش وبلاگ آوا، گریل کردن یکی از سالم ترین روش های طبخ غذاست که جایگزینی عالی به جای سرخ کردن غذا و استفاده از روغن های مضر است. گریل کردن روشی است که میتوانید در خانه هم از آن بهره ببرید و غذاهایی بسیار خوشمزه و صدالبته سالم درست کنید. قطعا نکات زیادی راجع به این روش آشپزی وجود دارد اما ما در این مطلب سعی کردیم چکیده ای مفید را برای شما آماده کنیم. اگر هم زمانی برای آشپزی و گریل کردن نداشتید می توانید به رستوران هایی که غذای گریل سرو می نمایند سر بزنید و از غذایتان لذت ببرید که در پایان چند مورد از آن ها را به شما معرفی نموده ایم.

گریل کردن چیست؟ ، کدام رستوران برترین غذای گریل را دارد؟

راه های گریل کردن

هرچقدر هم مطالب مختلفی راجع به گریل کردن بخوانید باز هم باید بدانید که برترین راه آموختن این روش تجربه کردن است. اگر می خواهید به مقدار کافی در این کار خبره شوید و یک گوشت یا مرغ گریل خوشمزه درست کنید باید به مقدار کافی تجربه به دست بیاورید. هرچقدر تئوری شما قوی باشد باز هم نمی توانید بهتر از کسانی که هر روز این کار را انجام می دهند باشید.

گریل کردن چیست؟

پیش از شرح هر چیزی باید بگوییم که گریل کردن بسیار شبیه به سرخ کردن است و در هر دو روش حرارت مستقیم به غذا داده می گردد با این تفاوت که در سرخ کردن حرارت از پایین منتقل می گردد اما در گریل کردن حرارت از بالا ساطع می گردد. حتما از لایه های نازک گوشت برای گریل کردن غذایتان بهره ببرید چون در غیر این صورت سطح خارجی غذا می سوزد اما دخلش خام باقی می ماند. بعلاوه غذای گریل بسیار کم کالری است چون چربی می سوزد و خوراکی کم چرب با طعمی لذیذ آماده می گردد.

اجاق تان را تمیز کنید

قبل از انجام هرکاری حتی اگر لیوان آب هم دستتان است زمین بگذارید و اجاقتان را تمیز کنید. می توانید برای تمیز کردن بقایای کباب قبلی تان از یک برس سیمی بهره ببرید تا در طعم کباب شما مسئله ای پیش نیاید. اما خوب است که هر بار بعد از اتمام کارتان اجاق را تمیز کنید چون گرم است و بسیار راحت تر تمیز می گردد. مخصوصا اگر در طبخ غذای گریل خود از سس شیرین استفاده می کنید حتما این کار را انجام بدهید.

اجاق داغ

قبل از آغاز به طبخ غذای گریل بسیار واجب و مهم است که اجاق شما کاملا داغ شده باشد. بسیاری از ما صبر کافی برای گرم شدن کافی اجاقمان را نداریم. قبل از آغاز کارتان 20 تا 30 دقیقه زمان را برای گرم شدن اجاقتان اختصاص بدهید. در مرحله بعد همه چیز را آماده کنید و در کنار دستتان بگذارید، هرچیزی که می دانید به آن نیاز خواهید داشت، حتی سس و طعم دهنده های مختلف. بعلاوه حتما یک اسپری آب همراه داشته باشید. هر اجاقی با اجاق دیگر فرق دارد و نقاط سرد و گرمش هم مختص به خودش است. سعی کنید اجاقتان را بشناسید و بدانید برترین موقعیت برای گذاشتن گوشت در آن کجاست. این می تواند یک امتیاز مثبت برای شما در درست کردن غذای گریل نسبت به سایرین باشد.

آماده کردن مخلفات

برای صرفه جویی در زمان طبخ و برای کنترل برشته کردن غذایتان می توانید چند کار انجام بدهید. مثلا برای گریل کردن استیک می توانید چربی های اضافی را جدا کنید یا طعم دهنده و نمک به آن اضافه کنید. می توانید برای قبل از گریل کردن آن را در ماکرویو یا فر کمی بپزید مخصوصا اگر بخواهید مرغ را گریل کنید این روش به شما یاری می نماید. برای بریان کردن ماهی راهی بسیار عالی وجود دارد و آن این است که آن را در کیسه عای زیپ داری که مخصوص این این کار است قرار بدهید، البته استخوانش را جدا کنید و فیله ماهی را همراه با سبزیجات و روغن زیتون در کیسه بگذارید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که گوشت باید هم دمای اتاق باشد، اگر گوشت شما یخ زده است از یک روز قبل آن را در یخچال بگذارید تا آهسته یخ آن باز گردد.

مرینیت کردن گوشت

هر گوشتی را می توان با ترکیب های مختلفی مزه دار کرد، قبل از هر چیز با توجه به گوشتی که استفاده می کنید به کتاب آشپزیتان مراجعه کنید و ببینید که چه ترکیبی برای خوابانیدن آن مناسب تر است. هرچه گوشت را بیشتر بخوابانید قطعا نتیجه بهتری می گیرید معمولا اگر شب تا صبح گوشت را مرینیت کنید (در مزه های مختلف بخوابانید) بهتر خواهد بود. حتما گوشت را در یخچال نگه دارید و البته خوب است که گوشت را بجوشانید تا از کشته شدن هرگونه باکتری مطمئن شوید. بعد از این که گوشت را از مواد خارج کردید آن را کمی خشک کنید تا چیزی از آن در گریل چکه نکند و باعث شعله ور شدن نگردد. سس های بسیاری وجود دارد که اضافه کردن آن ها باعث می گردد گوشت خشک نگردد. این سس ها عموما ترکیبی از مواد زیر هستند: پیاز، گوجه فرنگی، خردل، سرکه و شکر. سعی کنید کمی جسارت به خرج بدهید، خلاقیت و شجاعت از شما آشپزی حرفه ای می سازد.

زمان مناسب گریل کردن

زمان پخت گوشت یکی از رایج ترین ابهاماتی است که هرکس دارد، برای این کار در ابتدا ضروری است به گوشت و سسی که برای مرینیت کردن آن استفاده نموده اید دقت کنید. حتما در فواصل زمانی گوشتتان را چک کنید تا به قدر کافی خام یا بیش از حد پخته نشده باشد. مثلا قانونی عمومی برای پخت استیک وجود دارد که می توانید آن را مدنظر داشته باشید. وقتی که می خواهید گوشت استیک را 10 دقیقه گریل کنید ابتدا به مدت دو نیم دقیقه آن را گریل کنید سپس آن را به مقدار 90 درجه بچرخانید و بگذارید دو دقیقه هم در این حالت باشد و دو نیم دقیقه بعد سمت دیگر گوشت را حرارت بدهید و همین طور به کارتان ادامه دهید تا گریل کردن تمام گردد و در این فواصل مستمر چک کنید تا گوشت پخته گردد، نرمی گوشت نشان می دهد که چقدر پخته شده است، مقدار پخت استیک هم بستگی به سلیقه شما دارد که دوست دارید که گوشتتان آبدار باشد یا کاملا پخته.

برترین رستوران های گریل تهران

رستوران های خوبی در تهران قرار دارند که می توانید غذای گریل خوشمزه و باب میلتان را آن جا میل کنید. برترین رستوران های گریل تهران را می شناسید؟ چند مورد را ما به شما پیشنهاد می کنیم؛ شما هم نظراتتان را با ما در میان بگذارید. رستوران هایی مثل: کافه گریل 458، روف تاپ گریل، جو گریل فود، بی بی کیو چیکن و باربکیو مغولی راشن.

منبع: همگردی

به "گریل کردن چیست؟ ، کدام رستوران برترین غذای گریل را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریل کردن چیست؟ ، کدام رستوران برترین غذای گریل را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید