ببینید انگلیسی ها چه غذاهایی می خورند؟

به گزارش وبلاگ آوا، معرفی غذاهای انگلیسی

غذا همیشه یکی از بهترین قسمت های لذت بردن از زندگی می باشد، حال اگر بحث سفر میان باشد این موضوع به عنوان یکی از مقاصد گردشگری هم ممکن است تبدیل شود. خبرنگاران در این مطلب سراغ غذاهای کشور انگلیس رفته تا درباره فرهنگ و انواع غذاهایی که در این کشور سرو می شود اطلاعاتی را برای شما بدست بیاورد. در ادامه با ما باشید تا با انواع غذاهای انگلیسی آشنا شویم و شاید هم بتوانیم چند مورد از آنها را در لیست غذاهای بی نظیر ایرانی بگنجانیم.

ببینید انگلیسی ها چه غذاهایی می خورند؟

بیف ویلینگتن (Beef Wellington)

یکی از غذاهای آماده ای که در شهر لندن می توانید میل کنید بیف ویلینگتون است. این غذای آماده از قرار دادن گوشت گاو درون خمیر پاته، قارچ، پیاز و سبزیجاتی مثل جعفری و پونه تهیه می گردد. برای اینکه عطر و طعم بهتری بگیرد به آن فلفل فرنگی و زنجبیل اضافه می کنند. برای تازه و مرطوب ماندن این غذا را در کرپ (پنکیک های بسیار نازک) نگهداری می کنند.

کباب یکشنبه با پودینگ یورکشر (Sunday Roast with Yorkshire Pudding)

غذایی که مخصوص روز یکشنبه های در کشور انگلیس می باشد. این غذا از گوشت کبابی و سیب زمینی تهیه می گردد و آن را همراه با پودینگ یورکشر، سوسیس، انواع سبزیجات مثل (ذرت شیرین، لوبیا قرمز، نخود فرنگی، هویج و بروکلی) میل می کنند. اگر به لندن سفر کردید این غذا را می توانید در رستوران های The Windsor Castle، Notting Hill سرو بنمایید.

فیله ماهی

یکی از محبوب ترین غذاهای انگلیسی فیله ماهی است، به طوری به عنوان یک غذای ملی از آن یاد می گردد. طرز تهیه این غذا به این گونه است که ماهی تازه را باید ابتدا آغشته به تخم مرغ بنمایید و سپس آن را در پودر سوخاری بغلتانید، پس از آن که کمی ماهی در این مواد ماند آن را سرخ کنید.

پای و پوره (Pie and mash)

غذایی ارزان قیمت در کشور انگلیس پای و پوره نام دارد. در سال 1950 میلادی، در بسیاری از خانه های فروش غذا، a pie and a pint (نوعی کلوچه گوشت پیچ)، به همراه استیک ویژه تک نفره در کنار یک نوشیدنی مخصوص محلی، برای مشتریان پیشنهاد و عرضه شد. اما در طی گذر سالها تهیه آن کمی متفاوت شده است و هم اکنون این غذا از مقداری گوشت ریز شده گاو به همراه سیب زمینی و سس سرو می گردد. در رستوران Pleminister شهر لندن می توانید این غذا را تهیه کنید.

بنگرز و پوره (Bangers and mash)

غذایی ساده که سوسیس و پوره تهیه می گردد. این غذا در شهر لندن بسیار معروف است، سوسیس استفاده شده در این غذا از گوشت بره یا گوساله تهیه می گردد. اغلب این غذا به همراه سس، پیاز سرخ شده و نخود فرنگی سرو می گردد. برای این که بتوانید بنگرز و پوره را میل کنید می توانید به رستوران های Soho و Mother Mash بروید.

صدف راه راه (Cockles)

یک میان وعده در خیابان های شهر لندن انگلستان می تواند صدف راه راه باشد. صدف راه راه به وفور در شهرهای ساحلی پیدا می شوند که رستوران دارها آنها را با سرکه و فلفل طعم می نماید و به صورت شور یا ترش آماده سرو هستند، اگر سری به بازار بورو زدید می توانید از این صدف های راه راه پیدا کنید و میل نمایید.

پلامنز لانچ (Ploughmans Lunch)

نوعی غذای سرد انگلیسی به نام Ploughmans lunch، یکی از پایه ای ترین غذاهای اصلی موجود در لیست خوراک های سرو شده از طریق این مکان ها بوده که آن را معمولا از ترکیبات اصلی مانند پنیر، نان و ترشی یا شور تهیه می کردند. البته آن ها با توجه به ذائقه و درخواست مشتری از مواد سرد دیگر نیز در کنار مواد اصلی استفاده می کردند.

خوراک قارچ و گوشت

البته اغلب مردم انگلستان ترجیح می دهند تا این غذاها را همراه با حبوبات طبخ شده، سیب زمینی ها و نان های سرخ شده مصرف کنند. اما نمی توان این مسئله را نادیده گرفت که مصرف حبوبات، سیب زمینی و نان های سرخ شده که از تنوع بسیاری نیز برخوردار هستند، معمولا در وعده صبحانه نیز صورت می پذیرد.

خوراک وین دالو (Vindaloo)

غذایی بسیار تند و آتشی بوده که با استفاده از گوشت مرغ یا بره تهیه می گردد. در طبخ این غذا از انواع ادویه های معطر ، سس های تند هندی استفاده می گردد.

خوراک تیکا (Tikka)

یکی از غذاهای تند و آتشینی که در رستوران های هندی در کشور انگستان طبخ می شوند و جزء غذاهای بسیار تند آنجا به حساب می آیند. تیکا ترکیبی از گوشت یا ماهی است در چاشنی های منحصر به فرد هندی خوابانده می گردد و در یک اجاق گاز مخصوص طبخ می گردد.

پودینگ دل و جگر

پودینگ دل و جگر با استفاده از دل، روده، قلوه گوسفند با جودوسر، پیاز و ادویه طبخ می گردد.

پای Stargazy

این غذا از تخم مرغ، سیب زمینی، ساردین سیاه و خمیر پای تشکیل می گردد. پای Stargazy بیشتر در جنوب غربی انگلستان رایج می باشد.

صبحانه کامل انگلیسی (Full English Breakfast)

ین صبحانه کامل معمولا شامل بیکن، تخم مرغ سرخ شده، تنگاب پز (تخم مرغ را با آب و سرکه سفید می جوشانند) یا هم زده، گوجه سرخ شده یا کبابی، قارچ سرخ شده، نان تست با کره و سوسیس است. علاوه بر این موارد گاهی پودینگ سیاه (بیشتر در اسکاتلند)، لوبیای پخته شده، سبزیجات و سیب زمینی نیز به صبحانه اضافه می گردد. این میز صبحانه با یک فنجان چای یا قهوه تکمیل می گردد.

دسر اتون مس (Eton mess)

دسری با دستور تهیه بسیار ساده و آسان که از محبوبیت ویژه ای در شهر لندن انگلستان برخوردار است. این دسر ترکیبی از توت فرنگی، سفیده تخم مرغ و شکر و همچنین مقداری خامه غلیط تهیه می گردد.

پودینگ استیکی تافی (Sticky toffee pudding)

دسر دیگری که در شهر لندن سرو می گردد ودینگ استیکی تافی است که دسری خوشمزه و اصالتا اسکاتلندی است. این دسر از کیک اسفنجی خیس با خرمای ریزشده تهیه می گردد که در آخر روی آن را با سس تافی می پوشانند و با کاستارد یا بستنی وانیلی سرو می کنند.

منبع: الی گشت

به "ببینید انگلیسی ها چه غذاهایی می خورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید انگلیسی ها چه غذاهایی می خورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید