چیپست دایمنسیتی 9000 شاید راهی گوشی های سری گلکسی A سامسونگ گردد

به گزارش وبلاگ آوا، گوشی های سری گلکسی S22 سامسونگ همراه با تراشه های اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 به زودی معرفی می شوند. در این میان، به نظر می رسد سامسونگ میخواهد برای تعدادی از گوشی های خود از چیپست دایمنسیتی 9000 مدیاتک استفاده کند. در این زمینه فقط یک شایعه مطرح شده و هنوز با قاطعیت نمی توانیم درباره این موضوع صحبت کنیم.

چیپست دایمنسیتی 9000 شاید راهی گوشی های سری گلکسی A سامسونگ گردد

در رابطه با گوشی های سامسونگ که قرار است با این چیپست به دست کاربران برسند، گزارشی منتشر نشده و فعلا فقط می دانیم که یک یا چند مدل از سری گلکسی A احتمالا از این تراشه مدیاتک بهره مند خواهند شد. عرضه گوشی های میان رده سامسونگ با تراشه های پرچم دار اقدام بی سابقه ای از طرف این شرکت کره ای نخواهد بود. به عنوان مثال می توانیم به گلکسی A90 اشاره کنیم که در سال 2019 با اسنپدراگون 855 معرفی گردید و در همین سال سری S10 با این چیپست از راه رسیدند. سامسونگ بعلاوه سال گذشته گوشی گلکسی کوانتوم 2 را در کره جنوبی با چیپست اسنپدراگون 855 پلاس عرضه کرد.

برای یادآوری باید بگوییم که چیپست دایمنسیتی 9000 از پردازنده 8 هسته ای بهره می برد. در این پردازنده یک هسته Cortex-X2 با سرعت 3.05 گیگاهرتز تعبیه شده و در کنار آن 3 هسته A710 با سرعت 2.85 گیگاهرتز و 4 هسته A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز انجام وظیفه می نمایند. بعلاوه برخلاف اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 که پردازنده گرافیکی اختصاصی دارند، مدیاتک بار دیگر به استفاده از پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله شرکت Arm روی آورده است.

ساعاتی قبل یکی از افشاگران مشهور دنیای تکنولوژی، نتایج عملکرد جدیدترین تراشه های پرچم دار در بنچمارک Geekbench 5 را منتشر کرد. بر اساس این نتایج، اسنپدراگون 8 نسل 1 پیروز شده نسل قبلی خود و اگزینوس 2200 را شکست دهد. از سوی دیگر، دایمنسیتی 9000 و A15 اپل توانسته اند این دو تراشه را با اختلاف زیادی پشت سر بگذارند.

بعضی کارشناسان بر این باور هستند که اسنپدراگون 8 نسل 1 به علت فراوری گرمای بیش از حد، نمی تواند به مدت طولانی از تمام توان خود استفاده کند ولی بعضی دیگر می گویند که در کل دایمنسیتی 9000 تراشه بهتری نسبت به چیپست پرچم دار کوالکام است. البته این نتایج به طور رسمی ارائه نشده اند و باید ببینیم گوشی های مبتنی بر این تراشه های پرچم دار در دنیای واقعی چه عملکردی از خود نشان می دهند.

مدیاتک در سال 2021 به لطف عرضه تراشه های مجذوب کننده توانسته حدود 18 میلیارد دلار عایدی کسب کند و فروش این شرکت نسبت به سال 2020 با افزایش 53 درصدی روبه رو شده است. بخش قابل توجهی از تراشه های پیشرفته مدیاتک به وسیله TSMC فراوری می گردد و مثلا می توانیم به چیپست پرچم دار دایمنسیتی 9000 اشاره کنیم که با فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC فراوری شده است.

مدیاتک هم تا چند سال قبل به عنوان سازنده تراشه های مقرون به صرفه قیمت و ضعیف شناخته می شد ولی طی چند سال گذشته بودجه هنگفتی را برای بهبود کیفیت تراشه های خود اختصاص داده و به همین دلیل حالا تراشه های این شرکت به رقیب قدری برای محصولات کوالکام تبدیل شده اند. در حال حاضر مدیاتک در بازار تراشه های موبایل حرف اول را می زند ولی کوالکام در زمینه تراشه های پرچم دار همچنان در رتبه اول قرار گرفته است که شاید در آینده نزدیک مدیاتک در این زمینه هم بتواند کوالکام را پشت سر بگذارد.

مدیاتک به خاطر بهره مند نبودن از مودم قدرتمند در تراشه های خود نتوانسته آن طور که باید با کوالکام رقابت کند. اما سیاست های درست این شرکت باعث شده بتواند درست به محض پدیدار شدن فناوری 5G در کشورهای بزرگ نظیر چین، تراشه های مجهز به این مودم ها را راهی بازار کند. در نتیجه سال فوق العاده درخشانی برای شرکت تایوانی رقم خورد چرا که به همه ثابت کردند می توانند محصولاتی در حد و میزان های نماینده های کوالکام طراحی نمایند.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "چیپست دایمنسیتی 9000 شاید راهی گوشی های سری گلکسی A سامسونگ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیپست دایمنسیتی 9000 شاید راهی گوشی های سری گلکسی A سامسونگ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید