آنالیز گلکسی تب A7 سامسونگ؛ برترین رقیب اندرویدی آیپد 2020

به گزارش وبلاگ آوا، سامسونگ در عرضه محصولات مالی و در عین حال باکیفیت، یکی از برترین هاست و این موضوع را می توانیم در تبلت میان رده گلکسی تب A7 این شرکت به وضوح ببینیم. این محصول میان رده سامسونگ با استقبال خوبی از سوی کاربران در فروشگاه آنلاین خبرنگاران روبرو شده است. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز تبلت گلکسی A7 سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز گلکسی تب A7 سامسونگ؛ برترین رقیب اندرویدی آیپد 2020

تبلت های اندرویدی برای رقابت در بالاترین سطح بازار تبلت ها کار بسیار سختی دارند؛ چراکه این سطح از بازار کم وبیش در اختیار تبلت های اپل است. اما اگر هدف شما از خرید تبلت انجام دادن کارهای روزمره، تماشا فیلم و سریال و گشتن در شبکه های اجتماعی است، شاید پرداخت هزینه سنگین تبلت های اپل کار منطقی نباشد. در این شرایط است که تبلت های اندرویدی و به خصوص تبلت های سامسونگ، می تواند انتخاب خوبی برای شما محسوب گردد.

سامسونگ که همچنان بازار تبلت های اندرویدی را به لطف تبلت های پرچم دار سری گلکسی تب S و میان رده سری گلکسی تب A در اختیار دارد، اوایل خرداد ماه سال 1400 از تبلت میان رده گلکسی تب A7 رونمایی کرد. این تبلت را می توان با قابلیت های خوبی که به کاربران ارائه می دهد، به عنوان رجحانن جایگزین اندرویدی آیپد 2020 به شمار آورد. حاشیه های نسبتاً باریک و قابلیت تشخیص چهره از جمله ویژگی هایی است که در تبلت های گران قیمت اپل دیده می گردد، اما در گلکسی تب A7 سامسونگ هم وجود دارد. به طور کلی، اگر بودجه محدودی برای خرید یک تبلت دارید، از بین تبلت های مالی و حتی میان رده سامسونگ می توانید گزینه های خرید مناسبی را با توجه به احتیاجتان پیدا کنید.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 10.4 SM-T505 ظرفیت 32 گیگابایت

مشاهده کالا

مشخصات کلی گلکسی تب A7 سامسونگ در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا تبلت گلکسی تب A7 سامسونگ ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این تبلت میان رده داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام تبلتگلکسی تب A7 سامسونگ
ابعاد و وزن247.6 در 157.4 در 7 میلی متر / 476 گرم
مشخصات نمایشگرTFT LCD با رفرش ریت 60 هرتز و بیشینه روشنایی 329 نیت - 10.4 اینچی با تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ و وضوح 1200 در 2000 پیکسل - نسبت تصویر 5:3
کیفیت ساختفریم و پنل پشتی از جنس آلومینیوم
سیستم عامل و پردازندهاندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 - قابل ارتقاء به اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0 / تراشه اسنپدراگون 662 کوالکام، پردازنده گرافیکی Adreno 610
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی3/ 32، 32/4، 64/4 گیگابایت از نوع UFS 3.1
دوربین ها8 مگاپیکسلی
دوربین سلفی5 مگاپیکسلی
کیفیت فیلم برداریدوربین اصلی 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری و شارژر7040 میلی آمپر ساعت - 15 واتی
رابط هاجک 3.5 میلی متری صدا - درگاه USB-C و بلوتوث
شبکه های ارتباطی2G، 3G و 4G
حسگرهاقطب نما، شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، تشخیص آهنربا، نور
رنگ های قابل عرضهخاکستری، نقره ای و طلایی

طراحی

گلکسی تب A7 سامسونگ، یک آیپد با ظاهر مینیمالیستی است و طراحی آن این موضوع را به رجحانن شکل ممکن نشان می دهد. سامسونگ برخلاف اپل، بعضی از تبلت های میان رده خود را با حاشیه های نازک و قابلیت تشخیص چهره روانه بازار نموده و این ها همان قابلیت هایی هستند که در آیپد معمولی اپل وجود ندارند. این تبلت اگرچه در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی به فروش می رسد، اما پنل جلویی آن به رنگ مشکی مزین شده و حاشیه های تقریباً نازکش هنگام استفاده عملا در پس زمینه محو می شوند. به طور کلی می توان گفت که طراحی این تبلت، حس و حال یک تبلت تمام صفحه را به شما القا می نماید. بدنه آلومینیومی این تبلت محکم به نظر می رسد اما وقتی آن را در دست می گیرید، کمی از سنگینی آن را احساس خواهید کرد.

این تبلت میان رده سامسونگ با 476 گرم وزن و ابعاد 247.6 در 157.4 در 7 میلی متر، ضخامت کمتری نسبت به تبلت آمازون Fire HD دارد و ابعاد آن به آیپد معمولی 2020 بسیار نزدیک است. روی بدنه گلکسی تب A7، درگاه شارژ USB-C دیده می گردد که در آیپد معمولی 2020 اپل، این درگاه وجود ندارد. بعلاوه این تبلت از درگاه کارت حافظه میکرو SD برای افزایش فضای ذخیره سازی و جک 3.5 میلی متری صدا نیز بهره می برد.

نمایشگر

این تبلت مجهز به یک نمایشگر 10.4 اینچی از جنس TFT LCD است که قابلیت هایی نظیر رفرش ریت 60 هرتزی، بیشینه روشنایی 329 نیت، تراکم پیکسلی 224 پیکسل بر هر اینچ و نسبت تصویر 5:3 را ارائه می دهد و تصاویر را با وضوح 1200 در 2000 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارند. نمایشگر گلکسی تب A7، از لحاظ پخش رنگ عملکرد بسیار خوبی دارد و تماشای تصاویر و محتواهای ویدیویی در آن بسیار لذت بخش خواهد بود. طبیعتاً نمی توان انتظار ارائه کیفیتی مانند نمایشگر OLED گلکسی تب S8 را از صفحه نمایش این تبلت میان رده داشت، اما در مجموع مقدار بزرگ و درخشندگی نمایشگر شما را در این زمینه راضی نگه می دارد.

گلکسی تب A7 سامسونگ، تراکم پیکسلی 224 پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد که باعث می گردد وضوح آن نسبت به پنل آیپد 2020 با تراکم 264 پیکسل بر اینچ کمتر باشد. نتایج آنالیز نمایشگر این تبلت با استفاده از رنگ سنج کلمن K10-A نشان داده که گلکسی تب A7، حدود 101.7 درصد از طیف رنگی sRGB را فراوری می نماید و از این حیث در مقابل آیپد 2020 با 97 درصد پشتیبانی از طیف رنگی sRGB، رجحان دارد.

این تبلت میان رده سامسونگ تا 329.3 نیت روشنایی ساطع می نماید که کمتر از 403 نیت تبلت Fire HD 10 و 484 نیت آیپد 2020 است. اگر شما به نمایشگر این تبلت با زاویه 30 درجه از سمت چپ و راست نگاه کنید، ممکن است نمایشگر کمی تاریک به نظر برسد و علت آن نیز حدبیشتر روشنایی کم نمایشگر تب A7 است. صفحه نمایش این تبلت بعلاوه، لمس و تاچ روانی را به کاربران ارائه می دهد و اسکرول کردن در آن بسیار لذت بخش است، اما این روانی در مرورگر گوگل کروم و بعلاوه مرورگر سامسونگ کمتر دیده می گردد.

صدا

یکی از نقاط قوت گلکسی تب A7، بدون شک سیستم صوتی و اسپیکرهای دوگانه آن است که عملکرد بسیار خوبی دارند و تجربه صوتی به یادماندنی را به کاربران ارائه می دهند. صدا در اسپیکرهای این تبلت به صورت شفاف و بسیار واضح فراوری می گردد و بعلاوه بیس نرمی نیز آن را همراهی می نماید. حجم صدای ارائه شده نیز قابل قبول است، اما در حجم صدای بسیار بالا شاهد فراوری اعوجاج زیادی هستیم که در بیشتر تبلت های میان رده و مالی این مشکل وجود دارد.

قابلیت دالبی اتموس نیز در تنظیمات صوتی این تبلت دیده می گردد و کاربران باید آن را به صورت دستی فعال نمایند. برای انجام این کار به بخش Setting رفته، روی گزینه Sound quality and effects ضربه بزنید و گزینه Dolby Atmos را فعال کنید.

عملکرد

پردازنده اسنپدراگون 662 کوالکام به عنوان قلب تپنده این تبلت میان رده سامسونگ در نظر گرفته شده که به همراه 3 گیگابایت حافظه رم می تواند از پس انجام امور روزانه شما به خوبی بربیاید، اما هر از گاهی شاهد لگ وباگ هایی نیز در بخش های مختلف رابط کاربری این تبلت هستیم که برای چنین تبلتی در این رنج قیمتی طبیعی است. این پردازنده 11 نانومتری از چهار هسته کورتکس A73 با سرعت 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز استفاده می نماید. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Adreno 610 است و مودم X11 برای آن در نظر گرفته شده تا با بهره گیری از قابلیت 2×2 MIMO از حدبیشتر سرعت 390 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می نماید.

در آنالیز عملکرد این تبلت، زمانی که از اپلیکیشن یوتیوب و گوگل کروم خارج شدیم و برای استفاده همزمان از دو این اپ، قابلیت Split Screen (تقسیم صفحه نمایش) را فعال کردیم، متوجه یک سری لگ وباگ های نه چندان آزاردهنده در اپ گوگل کروم شدیم که اسکرول کردن بین تب های مختلف را با تأخیر همراه نموده بود. گلکسی تب A7 سامسونگ در بنچمارک معتبر گیک بنچ امتیاز پایین 1405 را بدست آورده و این آمار در مقایسه با امتیاز 2685 آیپد 2020، چندان رضایت بخش نیست. اما با این وجود، این تبلت می تواند بازی های سنگینی مانند Asphalt 9: Legends را با کیفیت میانه به خوبی اجرا کند و خیلی کاربران را در این رابطه اذیت نمی نماید.

به طور کلی باید اشاره کنیم که این تبلت برای انجام کارهای روزمره نظیر اسکرول کردن در شبکه های اجتماعی، تماشا فیلم و سریال، پخش موسیقی و موارد دیگر بسیار مناسب است و در کنار آن هم می تواند بازی های سنگین را با تنظیمات گرافیکی میانه برای شما اجرا کند. بنابراین اگر به هدف گیمینگ قصد خرید این تبلت سامسونگ را دارید، این محصول خیلی نمی تواند شما را راضی نگه دارد.

سیستم عامل اندروید 11 روی این تبلت به صورت پیش فرض نصب شده و رابط کاربری One UI 2.0 را نیز اجرا می نماید. البته اکنون کاربران می توانند با نصب سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0، از قابلیت های بسیار خوب آن بهره ببرند. علاوه بر این، طیف گسترده ای از اپلیکیشن های مختلف در گوگل پلی در دسترس کاربران قرار گرفته است. در نهایت باید اشاره کنیم که گلکسی تب A7، از سه سال به روزرسانی اصلی سیستم عامل پشتیبانی می نماید. این تبلت حدبیشتر با 3 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده که با بهره گیری از کارت حافظه میکرو SD تا حدبیشتر 1 ترابایت می توان فضای ذحیره سازی آن را افرایش داد.

عمر باتری

این تبلت میان رده غول فناوری کره ای انرژی خود را از جانب یک باتری پرظرفیت 7040 میلی آمپر ساعتی به دست می آورد که با شارژر سریع 15 واتی انرژی مجدد آن تأمین می گردد. بعلاوه باید اشاره کنیم که این تبلت از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی نمی نماید. آنالیز های انجام شده نشان می دهد که باتری این تبلت شارژدهی بسیار خوبی را به کاربران ارائه خواهد داد و آن ها می توانند تا چند روز بدون احتیاج به شارژ کردن از آن بهره ببرند.

در تست های انجام شده، تماشای یک ویدیوی یک ساعته در یوتیوب حدود 8 و در نتفلیکس حدود 11 درصد از شارژ باتری را مصرف کرد و گوش کردن به موسیقی به مدت نیم ساعت به وسیله اسپاتیفای نیز حدود 3 درصد از انرژی باتری را مورد استفاده قرار داد. با این تفاسیر مقدار دوام شارژ این تبلت، به مقدار استفاده شما بستگی دارد. اما به طور کلی گلکسی تب A7 در استفاده های سنگین حدبیشتر یک روز و در استفاده های عادی و روزمره حداقل 2 روز برای شما دوام خواهد آورد. از آن جا که این محصول باتری بسیار پرظرفیتی دارد، طبیعتاً شارژر شدن آن بسیار طولانی خواهد بود و کاربران برای شارژ شدن کامل این تبلت باید بیش از حدود 4 ساعت منتظر بمانند.

بخش امنیتی

گلکسی تب A7 سامسونگ، قابلیتی دارد که در بیشتر تبلت های مالی و مقرون به صرفه قیمت دیده نمی گردد و آن ویژگی، قابلیت تشخیص چهره است. حتی آیپد 2020 که کمی گران تر از این تبلت سامسونگ است، از این قابلیت بهره نمی برد. باید اشاره کنیم که آیپد 2020 از حسگر تاچ آیدی برای باز کردن قفل صفحه بهره می برد. بخش تنظیمات تشخیص چهره تب A7 سامسونگ، بسیار ساده است و فرآیند ثبت چهره نیز به سرعت انجام می گردد و از این بابت هیچ مسئله ای وجود ندارد. بسیاری از کاربران قابلیت تشخیص چهره را برای باز کردن قفل صفحه به حسگر اثر انگشت ترجیح می دهد و قابلیت تشخیص چهره این تبلت نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

دوربین

گلکسی تب A7 سامسونگ از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک بهره می برد و روی پنل جلویی این تبلت نیز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این سیستم دوربین روی کاغذ، برای یک تبلت میان رده بسیار مناسب به شمار می رود، اما در عمل خیلی راضی نماینده نخواهد بود. دوربین اصلی این تبلت در نور روز تصاویر با کیفیت میانهی می گیرد و اگر شرایط نوری مناسب نباشد، نمی توانید تصاویر خوبی ثبت کنید.

در تصاویر ثبت شده این تبلت، نقاط تاریک و تار زیادی به چشم می خورد و تعداد نویز نیز در آن ها کم نیست. به طور کلی، عکس های گرفته شده با دوربین گلکسی تب A7 فاقد جزئیات بسیار دقیق است و رنگ ها نسبت به زندگی واقعی بسیار اغراق آمیز به نظر می رسند. دوربین این تبلت در نور روز عملکرد بهتری دارد. سنسور سلفی 5 مگاپیکسلی این تبلت نیز، کیفیت مطلوبی ندارد و عکس های ثبت شده آن با نویز زیاد و جزئیات رنگی بسیار کمی همراه هستند. اما می تواند احتیاج کاربران به برقراری تماس های ویدیویی را رفع کند و از این بابت مسئله ای وجود ندارد.

اگر موضوع کیفیت دوربین هنگام خرید تبلت برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، این تبلت به هیچ عنوان نمی توان رضایت شما را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است که به این نکته پیش از خرید این تبلت توجه کنید.

جمع بندی

گلکسی تب A7 سامسونگ را می توان رجحانن جایگزین اندرویدی آیپد 2020 اپل معرفی کرد که با قیمتی کمتر از آن و قابلیت های بیشتری در فروشگاه آنلاین وبلاگ آوا موجود است. این تبلت شارژدهی بسیار خوبی دارد و احتیاج شما را از بابت شارژ کردن باتری آن تا چند روز پاسخ می دهد. طراحی ساده و زیبا و البته حاشیه های نازک اطراف نمایشگر، حس یک تبلت پرچم دار را به شما القا خواهد نمود. پردازنده این محصول نیز برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است، اما خیلی نمی توان به عنوان یک تبلت گیمینگ روی آن حساب کرد. بنابراین اگر در پی یک تبلت اندرویدی باکیفیت و برای گشت وگذار در اینترنت، تماشای فیلم یا انجام بازی های سبک در آن هستید و در عین حال نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید آن بپردازید، گلکسی تب A7 سامسونگ گزینه خرید بسیار خوبی برای شما محسوب می گردد.

مزایای خرید گلکسی تب A7 سامسونگ

  • باتری با شارژدهی عالی
  • مجهز بودن به قابلیت تشخیص چهره
  • مجهز بودن به درگاه USB-C
  • حاشیه های نازک اطراف نمایشگر
  • اسپیکرهای باکیفیت

معایب خرید گلکسی تب A7 سامسونگ

  • دوربین ضعیف
  • پردازنده نه چندان قدرتمند

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین تبلت های موجود در فروشگاه وبلاگ آوا یعنی گلکسی تب A7 سامسونگ پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک تبلت باکیفیت و قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره را دارید، این تبلت را از فروشگاه آنلاین وبلاگ آوا برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این تبلت میان رده سامسونگ را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این تبلت میان رده در بازار هست؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ آوا مگ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Tomsguide

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 10.4 SM-T505 ظرفیت 32 گیگابایت

مشاهده کالا

سوالات متداول

آیا گلکسی تب A7 سامسونگ ضد آب است؟

خیر. تبلت گلکسی تب A7 سامسونگ از گواهی ضد آب و ضد گرد وغبار IP بهره نمی برد و نمی توان آن را درون آب استفاده کرد.

آیا تبلت گلکسی تب A7 سامسونگ برای گیمینگ مناسب است؟

خیر. این تبلت میان رده سامسونگ پردازنده چندان قوی برای اجرای بازی های سنگین روز جهان رو ندارد و به همین علت به هدف گیمینگ خیلی نمی تواند کاربران را راضی نگه دارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز گلکسی تب A7 سامسونگ؛ برترین رقیب اندرویدی آیپد 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گلکسی تب A7 سامسونگ؛ برترین رقیب اندرویدی آیپد 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید