پوششی که ویروس کرونا را نابود می نماید

به گزارش وبلاگ آوا، محققان انگلیسی به تازگی پوشش های ضد ویروسی برای دستگیره درها توسعه داده اند که ویروس کرونا را در چند ثانیه از بین می برد.

پوششی که ویروس کرونا را نابود می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی وبلاگ آوا به نقل از دیلی میل، محققان انگلیسی به تازگی پوشش های ضد ویروسی برای دستگیره درها توسعه داده اند که ویروس کرونا را در چند ثانیه از بین می برد.

فلسیتی دو کوگان از محققان این پژوهش می گوید: موادی که می توانند ویروس را در عرض چند ثانیه از بین ببرند، قبل از سال 2021 در دسترس خواهند بود.

وی همچنین گفت: امیدوار است که این پوشش طی هفته های آینده در دسترس باشد، اما به احتمال زیاد عرضه آن چند ماه طول خواهد کشید.

این محقق از دانشگاه بیرمنگام امروز فاش کرد که مهندسین سطحی را ایجاد نموده اند که می تواند ویروس SARS-CoV-2 را به سرعت خنثی کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند روی پلاستیک و فولاد 3 روز باقی بماند و باعث انتقال ویروس کرونا گردد اما مس به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود در طی 4 ساعت ویروس را از بین می برد و به همین دلیل در توسعه این پوشش ضد ویروسی از مس بهره گیری شده است.

در آزمایش های انجام شده معین شد که پوشش بی نظیر آنها در کمتر از یک دقیقه می تواند سطح را با توان 99.8 درصد از ویروس پاکسازی کند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین اضافه نمود: پاکسازی سطوح در مقابله با ویروس کرونا مهم است و این یکی از راه های مبارزه با این بیماری همه گیر است؛ مردم یا سطوح را به صورت دستی تمیز نمایند یا از پوشش های این چنینی برای پاکیزگی سطوح استفاده گردد.

فلسیتی دو کوگان ادامه داد: : ما واقعاً نمی توانیم سطوح را به اندازه کافی سریع تمیز کنیم؛ ضمن اینکه با این کار ممکن است سطوح برا مدت زمان بسیار کوتاهی عاری از ویروس باشند درحالیکه در مکان هایی مانند اتوبوس و مترو هر لحظه افراد جدیدی درها و دستگیره ها را لمس می نمایند.

سطوح خود تمیز نماینده طوری طراحی شده است تا به طور دائم عوامل بیماری زا را از بین ببرد؛ لمس سطوح یکی از راه های مهم انتقال ویروس کرونا است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "پوششی که ویروس کرونا را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوششی که ویروس کرونا را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید