وزارت خارجه اتریش سفیر آلمان را فراخواند

به گزارش وبلاگ آوا، اتریش در اعتراض به تشدید کنترل های مرزی از طرف آلمان برای مهار کرونا سفیر این کشور را به وزارت خارجه خود فراخواند.

وزارت خارجه اتریش سفیر آلمان را فراخواند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آوا به نقل از نشریه بیلد آلمان، مناقشات بین اتریش و آلمان بر سر اعمال کنترل های مرزی در مرزهای بین این کشور و آلمان بالا گرفته است.

به گفته ستاد پلیس فدرال آلمان تا بعد از ظهر یکشنبه حدود 2200 نفر در مرزهای آلمان، چک و آلمان - اتریش برگردانده شدند.

اتریش شدیدا به اعمال این محدودیت ها از طرف آلمان انتقاد وارد کرده است. خبرگزاری اتریش گزارش داده که سفیر آلمان به همین دلیل به وزارت امور خارجه اتریش فراخوانده شده است.

از شنبه شب دولت آلمان طرح توقف سفر و تشدید کنترل های مرزی با جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش را در دستور کار قرار داده است.

این مسئله نگرانی ها و نارضایتی هایی را در بین این کشورهای همسایه آلمان و اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان از روز یکشنبه از جمهوری چک و بخش های وسیعی از تیرول تنها آلمانی ها و خارجی هایی که در آلمان محل سکونت و یا حق اقامت دارند می توانند به این کشور سفر کنند. جمهوری چک و تیرول از جمله مناطق خطر ویروس های جهش یافته از نظر دولت آلمان محسوب می شوند. این قواعد برای اسلواکی هم در نظر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه اسلواکی هم انتقاد شدیدی به کنترل ها برای رانندگان کامیون ها وارد کرده و وزارت خارجه این کشور روز شنبه در وب سایت خود اعلام کرد: ارائه تست کرونایی که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد برای مجوز ورود به آلمان مسائل زیادی ایجاد می کند و برای رانندگان کامیون های ما به سختی محقق می شود. اسلواکی در انتقاد به این مسئله یادداشتی دیپلماتیک را به برلین ارسال کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ آوا بخوانید. (کلیک کنید)

استلا کریاکیدس، کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا هم انتقاد شدیدی به طرح تشدید کنترل های مرزی در آلمان وارد کرده و در این باره گفته است: ترس از جهش های ویروس کرونا قابل درک است. اما با این حال این یک واقعیت است که این ویروس از طریق مرزهای بسته متوقف نمی شود

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش هم روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بستن راه ها برای شهروندان اتریشی از طرف آلمان اقدامی کاملا غیر قابل قبول است. وی این اقدامات از طرف ایالت بایرن را بی فایده و تنها عامل هرج و مرج دانسته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ آوا بخوانید. (کلیک کنید)

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش هم خواستار در نظر دریافت مقیاس و هدف برای اعمال اقدامات سختگیرانه شده و در این باره که اقدامات افراطی ضررش بیشتر از سودش باشد هشدار داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزارت خارجه اتریش سفیر آلمان را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه اتریش سفیر آلمان را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید