هزاره فردوسی تاثیر بسیاری در توسعه مطالعات شاهنامه پژوهی در ایران و دنیا دارد

به گزارش وبلاگ آوا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نشست تخصصی هزاره فردوسی در آیینه مطالعات ایران شناسی اروپایی با سخنرانی علی محمد طرفداری عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار گردید و قربانعلی کناررودی رییس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان دبیر این نشست تخصصی حضور داشت.

هزاره فردوسی تاثیر بسیاری در توسعه مطالعات شاهنامه پژوهی در ایران و دنیا دارد

علی محمد طرفداری در ابتدای صحبت های خود با اشاره به برگزاری کنگره هزاره فردوسی گفت: کنگره هزاره فردوسی از جهات مختلف یکی از بزرگ ترین رویدادهای علمی و فرهنگی ملی و بین المللی ایران در سده حاضر به شمار می رود که در یک قرن گذشته کم نظیر بوده است.

وی ادامه داد: این کنگره از جهت ابعاد ملی و بین المللی اهمیت بسیاری دارد و اهمیت این موضوع موجب شد که این کنگره محدود به شهر تهران نباشد و علاوه بر آن مراسم مشابهی بعد از این کنگره در بسیاری از مرکز ها و شهرهای بزرگ کشور دنیا و با حضور ایران شناسان، رجال سیاسی، فرهنگی و علمی کشورهای میزبان برگزار گردد.

طرفداری عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: برگزاری این کنگره تاثیر بسیاری در توسعه مطالعات شاهنامه پژوهی در ایران و دنیا دارد و در این راستا ترجمه شاهنامه به زبان های دیگر باید در اولویت قرار گیرد. البته در پی برگزاری این کنگره چاپ شاهنامه در داخل و خارج از کشور افزایش پیدا کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هزاره فردوسی تاثیر بسیاری در توسعه مطالعات شاهنامه پژوهی در ایران و دنیا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاره فردوسی تاثیر بسیاری در توسعه مطالعات شاهنامه پژوهی در ایران و دنیا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید