مسئولان جهانی برای بازگشایی کامل مرز ها به روی گردشگران تردید دارند

به گزارش وبلاگ آوا، ولی تیموری گفت: بسیاری از کشور ها مرزشان را به روی گردشگران خارجی باز نموده اند، اما همچنان بعضی مسئولان جهانی در این باره تردید دارند.

مسئولان جهانی برای بازگشایی کامل مرز ها به روی گردشگران تردید دارند

وبلاگ آوا: ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نشست خبری اعلام برنامه های روز جهانی گردشگری گفت: 27 سپتامبر در تقویم سازمان جهانی گردشگری، به عنوان روز جهانی گردشگری نام گرفته است و از امسال، این روز به عنوان روز ملی گردشگری ما نیز شناخته می گردد.

او اضافه کرد: امسال در حالی فرا رسیدن روز جهانی گردشگری را جشن می گیریم که همه زنجیره تأمین خدمات گردشگری با شیوع گسترده ویروس کرونا، با مشکل روبرو شده است. هم اکنون بسیاری از کشور ها بازگشایی های تدریجی مرزهای خود را آغاز نموده اند؛ اما مدیران و مسئولان ما همچنان برای بازگشایی کامل مرز ها تردید دارند. به هر حال، تا زمان کنترل و مهار کامل ویروس کرونا نمی توان برای بازگشایی کامل مرز ها و برداشتن محدودیت ها تصمیم قاطع گرفت. سازمان جهانی گردشگری تأکید دارد باید در کنار حفظ سلامت مردم به معیشت آن ها هم فکر کرد. بر همین اساس در کشور ما تصمیم گرفته شد، برای انجام سفر های هوشمند برنامه ریزی گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: سفر هوشمند به معنای انجام سفر در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی مشخص شده است. انجام چنین سفر هایی در سطح داخلی مسئله ای ندارد، اما در سطح بین المللی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

تیموری ادامه داد: دستورالعمل جامعی را با توجه به نظر کارشناسان و دست اندرکاران صنعت گردشگری آماده نموده و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم تا پس از تأیید آن را اجرایی کنیم. ما برنامه های متنوعی برای فرارسیدن سازمان جهانی گردشگری داریم و یکی از این برنامه ها با حضور وزیر میراث فرهنگی در هتل ارم تهران برگزار می گردد.

در ادامه، زمانی مشاور اجرایی معاون گردشگری کشور به ضعف بخش گفتمان گردشگری اشاره نمود و گفت: ما 9 تشکل حرفه ای گردشگری داریم و این تشکل ها برنامه های ویژه ای را برای نکوداشت روز جهانی گردشگری برنامه ریزی نموده اند و این برنامه ها به صورت آنلاین برگزار می شوند.

او اضافه کرد: ما در صنعت گردشگری کشور در بستری حرکت می کنیم که نیازمند همکاری همه اجزاست. باید دغدغه همکارانمان در همه نهاد ها را بشنویم و در عین حال سیاست کلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پیگیری می کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "مسئولان جهانی برای بازگشایی کامل مرز ها به روی گردشگران تردید دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان جهانی برای بازگشایی کامل مرز ها به روی گردشگران تردید دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید