فواید خوردن نعناع در ماه مبارک رمضان

به گزارش وبلاگ آوا، بسیاری از ما به علت نوشیدن آب و چای فراوان بعد از افطار و هم چنین پرخوری، دچار نفخ و درد معده می شویم. نعناع، باد معده را از بین می برد و در تسکین درد های معده موثر است. از سوی دیگر، در ماه رمضان به علّت تغذیه نادرست و کم تحرکی، بیشتر افراد دچار یبوست می شوند. نعناع فیبر فراوانی دارد و یبوست را بهبود می بخشد.

فواید خوردن نعناع در ماه مبارک رمضان

نعناع گیاهی است که در دو نوع خودرو و کاشته شده می روید.

نعنایی که به عنوان سبزی خوردن مصرف می کنیم، با نعنایی که به صورت خودرو در کوه می روید فرق دارد. البته از نظر شکل ظاهری، بو، طعم و مزه تقریباً شبیه به هم هستند، ولی از نظر اثرات درمانی، نعنای کوهی قوی تر است.

شاید ندانید که مصرف بعضی سبزیجات از جمله نعناع در ماه رمضان چه تاثیر شگرفی بر بدنتان می گذارد. نعناع یکی از برترین گیاهان دارویی برای روزه داران است. از این سبزی خوش بو در غذا ها تان بهره ببرید.

دستگاه گوارش

بسیاری از ما به علت نوشیدن آب و چای فراوان بعد از افطار و هم چنین پرخوری، دچار نفخ و درد معده می شویم. نعناع، باد معده را از بین می برد و در تسکین درد های معده موثر است. از سوی دیگر، در ماه رمضان به علّت تغذیه نادرست و کم تحرکی، بیشتر افراد دچار یبوست می شوند. نعناع فیبر فراوانی دارد و یبوست را بهبود می بخشد.

پوست

پوست صورت، در ماه رمضان به علّت کم آبی بدن، خواب ناکافی و تغذیه نادرست، دچار خشکی و آکنه می گردد. نعناع، التهاب پوست را می گیرد. نعناع سرشار از بتاکاروتین و ویتامین C است و در بهبود آکنه و نرمی پوست موثر واقع می گردد.

کلیه

در ماه رمضان تشنگی طولانی مدت، باعث کم آبی بدن شده و کلیه ها کارکرد همیشگی را ندارند. در نتیجه سم بیشتری در بدن ذخیره می گردد. نعناع خاصیت ادرارآوری دارد و با به کارانداختن کلیه ها، سموم را از بدن دفع می نماید.

سردرد

سردرد های میگرنی معمولاً در ماه رمضان به عللی از جمله کم آبی بدن، کم خوابی و… بیش از دیگر موقعیت ها عود می نمایند. نعناع منتول زیادی دارد و منتول ماده ای ضد درد است. استفاده موضعی نعناع به همراه روغن زیتون و یخ نیز می تواند به کاهش درد های میگرنی یاری کند.

کاهش وزن

افراد در ماه رمضان برخلاف انتظارشان، دچار اضافه وزن می شوند و باید بیشتر مراقب تغذیه خود باشند. امّا اگر در غذا خوردن زیاده روی کردید، نگران نباشید. نعناع سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و مقدار چربی سوزی را بالا می برد. هم چنین اگر نعناع را پیش از غذا یا همراه با غذا میل کنید، فیبر فراوان آن باعث احساس سیری زودرس می گردد و از اضافه وزن تان جلوگیری می نماید.

برطرف بوی بد دهان

نعناع به برطرف بوی بد دهان در ماه رمضان، خنک کردن بدن در تابستان و برطرف بی خوابی های ماه رمضان و … یاری می نماید؛ بنابراین نعناع را پیش از غذا، همراه با غذا و پیش از خواب مصرف کنید تا سالم تر بمانید.

منبع: باشگاه وبلاگ آوا

منبع: فرادید

به "فواید خوردن نعناع در ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید خوردن نعناع در ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید