خوابتان نمی بَرَد؟ این مطلب را بخوانید و بخوابید!

به گزارش وبلاگ آوا، خبرنگاران: قطعا و مطمئنا همه ما به دلایل مختلف درونی و یا بیرونی بی خوابی های حاد و حتی مزمن را تجربه نموده ایم. در این مطلب راه کار هایی در رابطه با حل این مشکل به شما آموزش می دهیم.

خوابتان نمی بَرَد؟ این مطلب را بخوانید و بخوابید!

خیلی وقت ها بی خوابی های ما می تواند بخاطر عادت های بد، سبک زندگی ناسالم مثلا چرت زدن هنگام عصر یا خوابیدن بیشتر در صبح برای جبران کسری خواب... و مصرف خوراکی یا غذا های چرب پر کالری و مصرف کافئین قبل از خواب باشد.

البته داشتن استرس، اضطراب و عوامل دیگر نیز می تواند بی خوابی را در بر داشته باشد. داشتن بیماری و مصرف متعدد دارو ها نیز در بی خواب کردن ما بی تاثیر نیستند.

مورددیگر از موارد بی خوابی داشتن سفر های طولانی که منجر به جت لگ می شوند (به هم ریختن ساعت بدن بدلیل پرواز های طولانی)

داشتن کمبود ویتامین در بدن را هم می توان از دلایل بی خواب شدن افراد دانست، مخصوصا کمبود ویتامین های گروه B تاثیرات زیادی در بی خواب کردن افراد دارد.

خب به راستی برای جلوگیری از بی خوابی باید چه کرد؟

همه ما می دانیم که با ماندن در فرایند بی خوابی کاملا زندگیمان کسل نماینده پیش می رود و دچار اختلال می گردد. در عین حال به دلیل بی حوصلگی و خستگی عمومی ناشی از بی خوابی با کوهی از کار های انجام نشده و یا حتی نصف و نیمه رها شده روبرو خواهیم شد.

عاطفه قلی زاده: خب وقتشه چند تا روش ساده و کار آمد رو برای جلو گیری از این موذل همه گیر بهتون پیشنهاد کنم.

اول این که از بردن تلفن همراه در رختخواب یا خوردن غذا در رختخوابتون جدا خود داری کنید و رختخواب رو فقط محیطی در نظر بگیرید که قراره فقط اونجا استراحت کنید و خوابی راحت داشته باشید.

دوم سعی کنید راس یه ساعت منظم به رخت خواب برید، می دونم! خوابتون نمیبره، فقط کافیه آغاز به خواندن کتاب کنید ... خواندن کتاب باعث میشه ذهنتون متمرکز بشه و از پراکندگی و فکر و خیال و استرس روزانه دور بشید و همون طور که در رخت خوابتون دراز کشیدید به آرامی به خواب فرو برید.

سوم ورزش کنید! آنالیز ها نشان می دهند بطور میانگین 20 تا 30 دقیقا ورزش در سه تا چهار روز در هفته یاری می نماید که خواب راحت تری داشته باشید.

چهارم متوجه این باشید که قبل از خواب از چه خوراکی و حتی نوشیدنی هایی استفاده می کنیم! مثلا خوردن غذا های چرب و پر روغن و پر کالری باعث میشه با یه سنگینی و حال بدی به رختخوابتون برید و همین سنگین شدن باعث می شه به سختی به خواب برید ... و یا خوردن نوشیدنی های کافئین دار قبل از خواب هم باعث بی خوابی در ما میگردد.

پس وقتشه سعی کنید برای خوردن یه شام سبک، مثلا میل کردن سوپ جو و گندم یا حتی سالاد های مختلف که می تونیم از طریق میوه ها و سبزیجاتی مثل آواکادو، قارچ، نخود فرنگی، کاهو و حتی کیوی .. و مغز و دانه های مقوی کلی تنوع بهشون بدیم، اقدام کنیم.

درآخر میخوام به یه موضوع مهم اشاره کنم، اون هم در خصوص افرادی هست که تقریبا دچار بی خوابی مکرر شده اند و بصورت مزمن بی خواب هستند، این افراد حتما باید به پزشک مراجعه نمایند و شرایط سلامتی خودشون مورد آنالیز قرار بدهند.

منشا بی خوابی ها رو در خودمون جست و جو کنیم و برای از بین بردن بی خوابیمون دنبال راهکار باشیم.

منبع: برگرفته از یادداشت عاطفه قلی زاده در شبکه اجتماعی ویرگول

منبع: برترین ها

به "خوابتان نمی بَرَد؟ این مطلب را بخوانید و بخوابید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابتان نمی بَرَد؟ این مطلب را بخوانید و بخوابید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید