خبرنگاران آب منطقه ای اردبیل: مردم از تردد در بستر رودخانه های سیلابی پرهیز نمایند

به گزارش وبلاگ آوا، اردبیل - خبرنگاران - کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات رودخانه های شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در اطلاعیه ای نسبت به احتمال وقوع سیلاب به دلیل وقوع رگبارهای پراکنده در جاده های روستایی حاشیه مسیل ها و توقف در حریم و بستر رودخانه های این استان هشدار داد.

خبرنگاران آب منطقه ای اردبیل: مردم از تردد در بستر رودخانه های سیلابی پرهیز نمایند

در اطلاعیه روز چهارشنبه این شرکت آمده است: در شروع فصل تابستان و خشک شدن پوشش گیاهی سطح حوضه های آبریز احتمال وقوع بارش های رگباری با شدت بسیار زیاد و بصورت پراکنده بویژه در دامنه ها و کوهپایه های استان دور از انتظار نیست.

بر اساس این اطلاعیه ، در این فصل احتمال بارش های رگباری با شدت و حجم زیاد در مدت زمانی کوتاه وجود دارد بنابراین در بارش های رگباری (گورشاد) بدلیل خشک بودن پوشش گیاهی سطح حوضه و عدم نفوذ در سطح زمین، کلیه حجم بارش ها تبدیل به رواناب با غلظت و قدرت تخریب زیاد شده و سیلاب های مخربی را در مسیل های فرعی تشکیل می دهند.

در این اطلاعیه از هموطنان خواسته شده آدینه و شنبه آینده از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه و مسیل ها خودداری و نکات ایمنی را رعایت نموده و نیز از تردد در جاده های روستایی حاشیه مسیل ها و توقف در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل روزهای آدینه و شنبه آینده هوای بیشتر مناطق استان ابری همراه با احتمال بارش پراکنده باران و کاهش دما خواهد بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آب منطقه ای اردبیل: مردم از تردد در بستر رودخانه های سیلابی پرهیز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آب منطقه ای اردبیل: مردم از تردد در بستر رودخانه های سیلابی پرهیز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید