اقیانوس ابر بر فراز روستای فیلبند

به گزارش وبلاگ آوا، اقیانوس ابر یکی از زیباترین جلوه های طبیعت است که می توانید با سفر به مناطق شمالی کشور این منظره فوق العاده را به تماشا بنشینید.

اقیانوس ابر بر فراز روستای فیلبند

اقیانوس ابر از پدیده های زیبایی است که بر فراز روستای فیلبند قابل مشاهده است. با وبلاگ آوا همراه شوید تا شما را به دیدن اقیانوس ابر ایران ببریم.

روستای فیلبند

روستای فیلبند، آخرین روستای منطقه چلاو در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده است. در فصل تابستان می توانید از نزدیک شاهد پدیده اقیانوس ابر در روستای فیلبند باشید و ابرها را زیر پایتان احساس کنید. همچنین در این روستا می توانید در کمتر از یک روز پدیده های جوی متعددی مانند باران، برف، تگرگ و رگبار را ببینید. بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، از اواسط بهار تا اواسط پاییز است و برای اقامت در این روستا، می توانید کلبه های چوبی با نمای بی نظیر از طبیعت و اقیانوس ابر را از پیش رزرو کنید.

جنگل ابر

در بین رشته کوه های مرکزی البرز و در نزدیکی روستای ابر شاهرود، در مرز استان گلستان و سمنان، جنگل ابر میزبان علاقمندان به گردشگری است. این جنگل با اقیانوس ابر خود در مساحتی به اندازه 35 هزار متر مربع، بیش از 85 گونه گیاهی همچون درختانی مانند نارون، بارانک، سرخدار، راش، بلوط و توسکا را در خود جای داده است. قدمت این جنگل به دوره سوم زمین شناسی باز می گردد.

در اقیانوس ابر جنگل شاهرود، متوسط دما به چیزی حدود 12 الی 13 درجه سانتی گراد رسیده و شب ها و صبح های زود، دمای هوای بسیار پایین می آید، بنابراین باید حتماً همراهتان لباس گرم داشته باشید.

روستای اولسبلانگاه

یکی از اقیانوس های ابر ایران را می توانید در ماسال و در روستای اولسبلانگاه ببینید. این روستا یکی از زادگاه های اقیانوس ابر در شمال کشور محسوب می گردد و گردشگران و علاقمندان به عکس برداری از طبیعت، هر سال برای تماشای اقیانوس ابر از جاده گیلوان وارد اولسبلانگاه می شوند.

پیاده روی در طبیعت زیبا و دوست داشتنی ماسال، تماشای مناظر مه گرفته و اقیانوس ابر، خانه های چوبی با بافتی استثنایی، روستای اولسبلانگاه را به یکی از جاذبه های گردشگری گیلان بدل نموده که در آن آسمان و زمین در فصل های بهار و تابستان به هم پیوند می خورند.

منطقه اشکورات

منطقه اشکورات واقع در شمال کشور، از رودسر تا رامسر، طبیعتی سبز و بکر مملو از حس آرامش داشته و به عنوان یکی از زادگاه های اقیانوس ابر به دو قسمت بالااشکور و پایین اشکور تقسیم می گردد. از جمله دلایل دیگری که اشکورات مورد توجه علاقمندان به گردشگری قرار گرفته، وجود دریاچه های طبیعی، چشمه های آب معدنی رودخانه ها، چشمه سارها، غارهای فراوان و هوای پاکیزه و لذت بخش آن است. بهترین زمان جهت سفر به منطقه اشکورات، در بهار و تابستان است.

منبع: پیام دلتا

به "اقیانوس ابر بر فراز روستای فیلبند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقیانوس ابر بر فراز روستای فیلبند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید