خاندوزی: قیمت تازه اقلام یارانه ای و مشتقات آن امروز تعیین می گردد

به گزارش وبلاگ آوا، وزیر اقتصاد گفت: وزارت صمت مکلف شده برای کالا های یارانه ای و مشتقات آن ها قیمت گذاری کند که در جلسه امروز نهایی خواهد شد و رسما به اتحادیه ها و اصناف اعلام می گردد.

خاندوزی: قیمت تازه اقلام یارانه ای و مشتقات آن امروز تعیین می گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ آوا، میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در خصوص شناسایی یارانه بگیران گفت: وزارت رفاه طبق قانون بودجه موظف بود طی سه ماه یارانه بگیران را شناسایی، ساماندهی و پالایش کند تا در نتیجه افراد با عایدی بالا حذف و افراد تازه را وارد کند، این وظیفه به عهده آن ها است.

وی اضافه کرد: اقدامات مربوط به آنالیز اعتراضات باید از سوی وزارت رفاه تسریع گردد و پس از شناسایی افراد اگر فردی مستحق یارانه بوده، ولی آن را دریافت نمی نموده، اندازه یارانه معوق به حساب آن ها واریز می گردد.

قیمت تازه اقلام یارانه ای و مشتقات آن امروز تعیین می گردد

وزیر اقتصاد در پاسخ به رشد قیمت ها و افزایش تورم در نتیجه حذف ارز ترجیحی گفت: با توجه به اینکه طرح دولت ابعاد مختلفی دارد، دولت پیش از اینکه وارد مسئله ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالا های اساسی بگردد، کالا های دیگری نیز که ممکن است از این مسئله در بازار های دیگر تاثیر بگیرند را در نظر گرفته است. مصوبات مربوط به سایر بخش ها در واقع پیش از این مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طی دو هفته اخیر، در خصوص مسئله مسکن، خودرو و ... مصوباتی از سوی وزرا به دولت ارائه شد تا بر این اساس ابعاد افزایش قیمت ها به وسیله سیاست های خنثی کننده جبران گردد. اما در خصوص اقلامی که نحوه پرداخت یارانه آن ها تغییر نموده و مشمول افزایش قیمت ها شده اند، اقلامی هستند که بعضی کالا های مشتقه دارند که با افزایش قیمت آن ها، این مشتقات نیز به لحاظ مالی باید تغییر قیمت متناسب داشته باشند.

خاندوزی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالا ها و اینکه افزایش قیمت ها با قاعده و ضوابط کنترل شده باشد، از پیش، وزارت صمت مکلف شده هم برای این کالا ها و هم برای مشتقات این اقلام قیمت گذاری کند که در جلسه امروز نهایی خواهد شد و رسما به اتحادیه ها و اصناف اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خاندوزی: قیمت تازه اقلام یارانه ای و مشتقات آن امروز تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: قیمت تازه اقلام یارانه ای و مشتقات آن امروز تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید