چگونه در یک سفر هم از قبرس شمالی بازدید کنیم و هم از قبرس جنوبی ؟

به گزارش وبلاگ آوا، برای سفر به قبرس شمالی می توانید با همراه داشتن مدارک کامل و بدون ویزا سفر کنید ولی معمولا احتیاج به ارائه دعوت نامه از یک شرکت معتبر املاک دارید که می توانید با قبرس آنلاین در ارتباط باشید.

چگونه در یک سفر هم از قبرس شمالی بازدید کنیم و هم از قبرس جنوبی ؟

وبلاگ آوا: وسط آب های دریای مدیترانه در اروپا، جزیره قبرس با تاریخچه پر از غنای فرهنگی و صحنه های مجذوب کننده، باعث جذب گردشگران شده است. این جزیره دارای آثار باستانی، سواحل شنی و روستاهای زیبا است و با سفر به این جای شگفت انگیز، می توانید ماجراجویی فوق العاده ای را تجربه کنید. با ماندن در این جزیره بیشتر از چند روز، میتوانید به بازدید از قبرس شمالی و قبرس جنوبی بپردازید و در کنار تفریحات و تفریح های مجذوب کننده از منطقه ها باستانی و بکر این جزیره بازدید کنید.

قبرس به دو بخش جنوبی یا یونانی نشین و شمالی یا ترک نشین تقسیم شده است. داستان تاریخی تقسیم این جزیره کوچک به دو بخش، طولانی است. چیزی که ضروری است بدانید این است که قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا است و برای سفر به قبرس جنوبی باید ویزا داشته باشید که ویزای آن مشابه ویزای شینگن است، ولی برای سفر به قبرس شمالی می توانید با همراه داشتن مدارک کامل و بدون ویزا سفر کنید ولی معمولا احتیاج به ارائه دعوت نامه از یک شرکت معتبر املاک دارید که می توانید با قبرس آنلاین در ارتباط باشید. برای اخذ ویزای قبرس جنوبی می توانید از سفارت قبرس جنوبی استفاده نمایید. مدارک لازم برای اخذ ویزای قبرس جنوبی شامل گواهی اشتغال به کار، پرینت حساب بانکی، ترجمه شناسنامه و بعلاوه 2 قطعه عکس است.

چنانچه قصد دارید در یک سفر هم به قبرس جنوبی و هم به قبرس شمالی بروید، باید ورود و خروج شما به خاک قبرس به وسیله قبرس جنوبی باشد. به عبارت دیگر، برای شما ویزای قبرس صادر شده و پرواز رفت و برگشت شما هم از فرودگاه لارناکا در قبرس جنوبی باشد.

لارناکا

شهر ساحلی لارناکا در جنوب شرقی قبرس واقع شده. فرودگاه اصلی قبرس نیز در شهر لارناکا واقع شده است و لارناکا اولین شهر قبرس جنوبی است که هر مسافری به آن خواهد رسید. لارناکا به علت سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد و آب و هوای معتدل، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قبرس است.

بعلاوه لارناکا دارای یک بندرگاه قدیمی است که در آن می توانید از قایق ها و کشتی های تفریحی بهره ببرید. از جمله جاذبه های گردشگری لارناکا می توان به کلیسای سنت لارنس، مسجد حلال سلطان تکه، حمام های رومی، ساحل فینیکودیس و قلعه لارناکا اشاره نمود. مهمترین سواحل لارناکا نیز می توان به ساحل فینیکودس و ساحل مکنزی اشاره نمود.

هتل های زیادی در لارناکا وجود دارد که در امتداد ساحل واقع شده اند. از معروف ترین هتل های لارناکا می توان به گلدن بی ، لوردوس بیچ ، رادیسون بلو اشاره نمود.

لیماسول

شهر ساحلی لیماسول که پرجمعیت ترین شهر قبرس جنوبی به شمار میرود دارای هتل های پنج ستاره و لوکس بیشتری نسبت به سایر شهرهای قبرس است. به طور کلی هزینه اقامت و خورد و خوراک در لیماسول بالاتر از سایر شهرهای قبرس است و شهر لاکچری قبرس جنوبی به شمار میرود. لیماسول حدود 1 ساعت با ماشین تا لارناکا فاصله دارد. شهر آیاناپا که به داشتن سواحل شن سفید معروف است میزبان گردشگران اروپایی است و محیطی سرزنده شبیه به ایبیزای اسپانیا دارد.

نیکوزیا مرکز قبرس جنوبی است. به علت اینکه نیکوزیا از دریا فاصله دارد گزینه مناسبی جهت اقامت گردشگران نیست. ولی با توجه به اینکه از لارناکا تا نیکوزیا حدود نیم ساعت با ماشین راه است، چنانچه اقامت شما در لارناکا باشد می توانید یک روز جهت بازدید از نیکوزیا به این شهر بروید. بزرگترین مال یا مرکز خرید قبرس در شهر نیکوزیا واقع شده است که شاید برای شما مجذوب کننده باشد. بعلاوه نیکوزیا دارای یک محله قدیمی است که شامل خیابان های سنگ فرش است که در آن کلیساها ، مغازه ها و رستوران های متعددی وجود دارد و محیط فرهنگی خاصی را رقم زده است. این محیط بیشتر یادآور شهرهای یونانی است.

آیاناپا

شهر آیاناپا به داشتن سواحل با شن سفید معروف است و در فصل تابستان میزبان گردشگران اروپایی زیادی است. آیاناپا محیط بسیار شاد و سرزنده ای دارد که بیشتر مناسب گردشگران جوان می باشد. بعلاوه یک پارک آبی بزرگ نیز در شهر آیاناپا وجود دارد. معروف ترین ساحل قبرس به نام ساحل نیسی در شهر آیاناپا واقع شده است. از برترین هتل های آیاناپا می توان به هتل نیسی بلو و گریشین سندز اشاره نمود.

شهر آیاناپا به داشتن سواحل با شن سفید معروف است و در فصل تابستان میزبان گردشگران اروپایی زیادی است. آیاناپا محیط بسیار شاد و سرزنده ای دارد که بیشتر مناسب گردشگران جوان می باشد. بعلاوه یک پارک آبی بزرگ نیز در شهر آیاناپا وجود دارد. معروف ترین ساحل قبرس به نام ساحل نیسی در شهر آیاناپا واقع شده است. از برترین هتل های آیاناپا می توان به هتل نیسی بلو و گریشین سندز اشاره نمود.

هتل های قبرس جنوبی خدمات خود را با صبحانه ارائه می دهند. البته می توان با پرداخت هزینه بیشتر خدمات فول بورد یا All Inclusive نیز از بعضی از هتل ها گرفت ولی باید توجه داشته باشید قبرس جنوبی مثل آنتالیا یا سایر شهرهای ساحلی ترکیه نیست. اگر چه سواحل خیلی خوبی در قبرس جنوبی وجود دارد ولی محیط و فرهنگ قبرس جنوبی بیشتر شبیه به یونان است و شما در این سفر کمتر در هتل خواهید بود و بیشتر به گشت و گذار خواهید پرداخت. چنانچه دنبال مقصدی شبیه به شهرهای ساحلی ترکیه با هتل های ALL و UALL هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از تور قبرس شمالی است.

خلیج گیرنه در قبرس شمالی

برای سفر به قبرس شمالی یا قبرس ترک احتیاجی به اخذ ویزا ندارید ولی باید مدارک سفر شما کامل باشد یعنی باید بلیت رفت و برگشت، ووچر هتل کانفرم شده، دعوت نامه یک شرکت معتبر، بیمه مسافرتی و بعلاوه پول به مقدار کافی داشته باشید تا در فرودگاه قبرس شمالی دیپورت نشوید. در این زمینه هم می توانید از خدمات قبرس آنلاین استفاده نمایید.

مهمترین شهرهای قبرس شمالی گیرنه و فاماگوستا هستند. هتل های 5 ستاره لوکس و بی نظیری مثل کونکورد دلوکس ، الکسوس ، مریت ، آکاپولکو ، کایا آرتمیس و … در این شهرها وجود دارند که می توانید در آنها اقامت داشته باشید. اگرچه هتل ها بسیار لوکس هستند و هر آنچه بخواهید در این هتل ها برای شما فراهم است ولی بیرون از هتل ها خبری از توسعه یافتگی مثل قبرس جنوبی نیست. با این حال سفر به قبرس شمالی و استفاده از سواحل زیبای آن و اقامت در هتل های خوبی که ساخته شده قطعا سفری به یادماندنی برای افرادی خواهد بود که دنبال استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "چگونه در یک سفر هم از قبرس شمالی بازدید کنیم و هم از قبرس جنوبی ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در یک سفر هم از قبرس شمالی بازدید کنیم و هم از قبرس جنوبی ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید