حاکم دیوانه منصوب ریاض هم مورد استقبال شورای امنیت است

به گزارش وبلاگ آوا، عبدالملک العجری عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه با انتشار توییتی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در جلسه روز گذشته و استقبال آن از تشکیل شورای ریاستی یمن واکنش نشان داد.

حاکم دیوانه منصوب ریاض هم مورد استقبال شورای امنیت است

العجری نوشت: جای تعجبی ندارد که شورای امنیت از انتقال قدرت از عبد ربه منصور هادی به رشاد العلیمی استقبال کند. این شورا آماده استقبال از هر حاکمی است که از سوی ریاض منصوب شود، حتی اگر این حاکم دیوانه یا فاقد صلاحیت هم باشد بازهم از آن استقبال می کنند. از دیدگاه آنها مشروعیت از سال 2011 موضوعی است که خارج و به طور خاص عربستان سعودی به عنوان قیم قانونی آن تصمیم گیری می کند و هیچ ارتباطی با اراده یمنی ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه، این موضع گیری در صدد مصادره حقوق حاکمیتی، جعل اراده و تحقیر مردم یمن است، و مردم یمن آنرا نمی پذیرند گفت که یمنی ها با ارتش و کمیته های مردمی خود وارد عمل خواهند شد و این به منظور تحقق مشروعیت و بازستاندن حقوق حاکمیتشان، از هر آنکه فکر می کند که حق مصادره آنرا دارد، است.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل در جلسه چهارشنبه از تشکیل شورای ریاستی یمن از سوی سعودی ها، استقبال کرد و آن را گامی مهم برای تحقق ثبات خواند.

چندی پیش، خبر کناره گیری عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری سابق یمن و نیز تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری رسانه ای شد. در همین ارتباط، منصور هادی ضمن اعلام خبر تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری، تأکید کرد که از پست خود کناره گیری کرده است. او مطرح نمود که تمامی اختیاراتش به شورای مذکور محول شده است.

بر این اساس، رشاد محمد العلیمی ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت. منصور هادی همچنین معاون خود را از سِمتش برکنار کرده است. شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی و فراری یمن را برعهده خواهد داشت. شورای رهبری ریاست جمهوری 8 عضو دارد و سلطان علی العراده، طارق محمد صالح، عبدالرحمن ابو زرعه، عبدالله العلیمی باوزیر، عثمان مجلی و عیدروس الزبیدی از اعضای این شورا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حاکم دیوانه منصوب ریاض هم مورد استقبال شورای امنیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاکم دیوانه منصوب ریاض هم مورد استقبال شورای امنیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید