جزییات سرمایه گذاری 16 هزار میلیاردی در بنادر

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح ظرفیت 240 میلیون تنی بنادر شاقتصادی و جنوبی ایران، گفت بخش غیردولتی معادل 163 هزار میلیارد ریال در بنادر کشور سرمایه گذاری کرده است.

جزییات سرمایه گذاری 16 هزار میلیاردی در بنادر

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره آخرین شرایط ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی طی سال های اخیر ظرفیت سازی های مناسبی را برای پاسخگویی به نیازهای حمل و نقل کالا از جمله واردات، صادرات و ترانزیت مدنظر قرار داده است؛ به طوری که در حال حاضر هیچ گونه مسئله ای در پذیرش و ارسال کالا از طریق بنادر شمالی کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت بندر انزلی با 15 پست اسکله بالغ بر 6,13 میلیون تن، بندر امیرآباد با احداث 15 اسکله ظرفیتی بالغ بر 7,5 میلیون تن و ظرفیت بندر نوشهر نیز با 11 پست بالغ بر 2,8 میلیون تن است.

معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ظرفیت بنادر اصلی در شمال کشور بیش از 27 میلیون تن است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرای طرح های توسعه در بنادر شمالی است و با اتمام این طرح ها ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمالی افزایش خواهد یافت.

کوهساری با بیان اینکه ظرفیت بنادر جنوبی کشور طی سال های اخیر افزایش یافته است، شرح داد: در حال حاضر ظرفیت بندر شهیدرجایی 108 میلیون تن، بندر امام (ره) 60 میلیون تن و بندر بوشهر 9 میلیون تن است، همچنین ظرفیت بندر چابهار 8,5 میلیون تن و بندر خرمشهر 4 میلیون تن ظرفیت دارد؛ ظرفیت کل بنادر کشور بیش از 240 میلیون تن است و با اتمام طرح های توسعه ای این امر افزایش خواهد یافت.

وی درباره میزان سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در بنادر تجاری، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی؛ به عنوان سازمان پیشرو در زمینه بهره گیری از منابع مالی و توانمندی های عملیاتی و تخصصی، توانسته است با انعقاد 336 قرارداد سرمایه گذاری نزدیک به 163 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش غیردولتی را عمدتا در قالب قراردادهای(BOT ساخت، بهره برداری، انتقال) جذب کند.

معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با سرمایه گذاری صورت گرفته به صورت مستقیم 35 هزار نفر و غیرمستقیم بالغ بر 120 هزار نفر صاحب شغل شدند.

کوهساری در ارتباط با علت کاهش تخلیه و بارگیری کالا طی سال جاری، اظهار داشت: علت اصلی کاهش کاهش تخلیه و بارگیری کالا، افت تجارت جهانی کالا به دلیل شیوع بیماری کرونا است، البته به نظر می رسد با رفع تحریم ها و کنترل ویروس کرونا عملکرد بنادر کشور مجددا ارتقا پیدا کند.

وی درباره جابجایی مسافر از جهت دریایی، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی امکانات خوبی را برای انجام حمل و نقل مسافری ایجاد کرده است و مسافران از طریق ترمینال های مسافری ایجاد شده در بنادر می توانند به مقاصد داخلی و خارجی سفر کنند.

کوهساری افزود: سال گذشته بالغ بر 16,5 میلیون نفر از طریق بنادر کشور جابجا شدند، البته این رقم در سال 97 بیش از 17,5 میلیون نفر گزارش شد و سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات گسترده ای را برای تجهیز ترمینال های مسافری کشور و تأمین الزامات ایمنی مدنظر قرار داد.

به گفته معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی، تمرکز اصلی در ترمینال های مسافری کشور در عید نوروز است و بر همین اساس کارشناسان سازمان بنادر قبل از انجام مسافرت های نوروزی بازرسی های منظمی را با تدوین یک برنامه از پیش تعیین شده برای تسهیل و رفع مسائل احتمالی برای انجام هر چه بهتر مسافرت های نوروزی انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جزییات سرمایه گذاری 16 هزار میلیاردی در بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات سرمایه گذاری 16 هزار میلیاردی در بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید