انتقاد سرمربی تیم تازه لیگ فزونی شده بسکتبال از برنامه دیدارها

به گزارش وبلاگ آوا، نظم آوران سیرجان یکی از 16 تیم شرکت کننده در فصل تازه رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور است. این تیم که از دسته اول و برای اولین بار وارد این رقابت ها شده است نخستین ملاقات خود را مقابل شهرداری گرگان برگزار کرد که طی آن متحمل شکست شد. دومین ملاقات نظم آوران سیرجان مقابل نفت آبادان برگزار گردید. در این ملاقات سیرجانی ها صاحب فزونی شدند.

انتقاد سرمربی تیم تازه لیگ فزونی شده بسکتبال از برنامه دیدارها

علی آرزومندی سرمربی تیم بسکتبال نظم آوران سیرجان در تبادل نظر با وبلاگ آوا در خصوص عملکرد شاگردانش در این دو ملاقات گفت: ملاقات نخست را برابر تیمی برگزار کردیم که مدافع عنوان قهرمانی است و از آنجا که قصد حضور در مسابقات باشگاهی آسیا را داشت خیلی زودتر از دیگر تیم ها تمرینات و اردوهایش را آغاز کرد. البته در نهایت رقابت های باشگاه های آسیا برگزار نشد و شهرداری گرگان هم اعزامی نداشت اما باعث شد با آمادگی زیاد فصل را آغاز کند.

وی توضیح داد: با این حال نظم آوران سیرجان که تجربه ای از لیگ برتر ندارد مقابل این تیم مدعی خیلی خوب کار کرد. باختیم اما در طول 40 دقیقه یک لحظه هم به گونه ای نبودیم که حریف احساس امنیت و راحتی داشته باشد و بتواند از بازیکنان نیمکت نشینش استفاده کند.

سرمربی تیم نظم آوران سیرجان به ملاقات با نفت آبادان در هفته دوم مسابقات که با رجحان شاگردانش همراه بود اشاره نمود و ادامه داد: بازیکنانم نسبت به ملاقات با شهرداری گرگان در این بازی بهتر کار کردند اما در کل خیلی از عملکردشان راضی نبودم. بازیکنانم در کل این بازی را بد آغاز کردند اما در جریان بازی سعی کردند نتیجه را به نفع خود تمام نمایند.

آرزومندی تاکید نمود: تنها ویژگی مثبت این بازی برای نظم آوران سیرجان این بود که توانست برنده باشد وگرنه اشتباه بازیکنان زیاد بود. در کل اینکه بازیکنان تیمم باید خیلی بیشتر کوشش و تمرین و پیشرفت داشته باشند تا در ملاقاتهای آینده لیگ برتر بتوانند کم اشتباه تر حضور پیدا نمایند.

وی نسبت به برنامه ملاقاتهای لیگ برتر انتقاد کرد و گفت: برنامه ریزی فدراسیون برای ملاقات تیم ها در هر گروه در واقع بر اساس رنکینگ است به این ترتیب که تیمی مانند نظم آوران سیرجان ملاقاتهای ابتدایی خود را با تیم های بالا و در واقع مدعی برگزار می نماید در حالیکه در تمام جهان قرعه کشی و در نظر گرفتن ملاک هایی مانند بُعد مسافت، رفت و آمد و ... برنامه ملاقاتهای هر تیم را تعیین می نماید.

سرمربی تیم نظم آوران سیرجان تاکید نمود: بهتر بود فدراسیون بسکتبال ایران هم به وسیله قرعه کشی برنامه ملاقاتهای لیگ را تعیین می نماید. شیوه رنکینگ که مبنای کار است و بر اساس آن برنامه ملاقاتهای تعیین می گردد خیلی منطقی و درست نیست.

انتقاد دیگر آرزومندی در خصوص تعداد تیم های حاضر درلیگ برتر و 16 تیمی بودن آن بود. وی در این زمینه گفت: ظرفیت لیگ برتر 10 تیم و نهایت 12 تیم است. طی سال های گذشته بازیکن توانمند زیادی به لیگ برتر تزریق نشده و در کل بازیکن نخبه کم داریم. وقتی تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر زیادتر از ظرفیت می گردد، مربیان به ناچار برای تکمیل ترکیب خود از لیگ دسته اول و پایین تر بازیکن جذب می نمایند که در حد لیگ برتر نیستند و باعث کاهش کیفیت ملاقاتها می شوند.

آرزومندی بعلاوه در خصوص ملاقاتهای آینده تیمش گفت: طبق برنامه یکشنبه هفته آینده باید با نیروی زمینی ملاقات داشته باشیم که به خاطر شرایط فعلی این تیم و کرونایی شدن چند بازیکنش بعید می دانم این بازی برگزار کنیم. بنابراین احتمالا سومین ملاقات ما با کاله خواهد بود که سه شنبه هفته آینده برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد سرمربی تیم تازه لیگ فزونی شده بسکتبال از برنامه دیدارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سرمربی تیم تازه لیگ فزونی شده بسکتبال از برنامه دیدارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید