این آبشار را در تابستان تهران از دست ندهید

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - آبشار کمرد، ارتفاعی بالغ بر 20 متر دارد که از دیوار های 10 متری غار چهل دختر به پایین می ریزد و یکی از جاذبه های گردشگری منطقه جاجرود است که در فصول بهار و تابستان آب آبشار دو برابر می شود.

این آبشار را در تابستان تهران از دست ندهید

به گزارش جامعه 24، فاصله ابشار کمرد تا تهران حدود 20 کیلومتر است و در جاده رودهن، بین شهر جاجرود و شهر پردیس و در روستایی به نام کمرد واقع شده است. روستای کمرد یکی از خوش آب و هواترین روستا های اطراف تهران است که کمتر شناخته شده است.

آبشار کمرد در فصول گرم سال آب بیشتری نسبت به فصول سرد دارد، اما جذابیت های این آبشار محدود به فصل خاصی نمی شود، زیرا که علاوه بر وجود آبشار در این مکان غار های کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد که با توجه به شیار هایی که آبشار کمرد بر روی دیواره غار به وجود آورده است، زیبایی این منطقه را دو چندان می کند.

آبشار کمر در دره ای واقع شده است که درختانی مانند نارون، چنار و زرشک کوهی وجود دارد که برای گردشگران بسیار محبوب است. برخی از غار های این منطقه طولی بالغ بر 20 متر دارد که برای بازدید از آن نیاز به وسایل صخره نوردی است.

سرچشمه آب آبشار کمرد از قنات آراکوه به سمت پایین حرکت می کند که بخش عمده آب این چشمه جهت مصرف اهالی روستا، استفاده می شود و الباقی آن در فصول گرم، از آبشار کمرد سر ریز می شود که زیبایی بسیار زیادی دارد و چشم انداز منحصر به فرد آن، هر گردشگری را به وجد می آورد.

می توان گفت که آبشار کمرد یکی از بهترین مقصد های گردشگری در ایام تعطیلات آخر هفته یا مسافرت های یک روزه است.

تفریحات روستای کمرد منطقه جاجرود

مساحت روستای کمرد حدود 500 هکتار است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و به همین دلیل مقصد مناسبی برای گردشگران ساکن تهران است که علاوه بر بازدید از آبشار می توان از غار های این منطقه هم بازدید کرد.

روستای کمرد یک روستا با بافت کوهستانی است که از غار های کوچک و بزرگ متعددی تشکیل شده است. گردشگرانی که به روستای کمرد سفر می کنند می توانند ساعات طولانی را در دل طبیعت دست نخورده و بکر این منطقه اتراق یا کمپینگ کنند و از جاذبه های طبیعی آن مانند آبشار زیبا کمرد و غار های پیرامون آن بازدید کنند و نهایت لذت را ببرند.

بهترین زمان بازدید از روستا و آبشار کمرد

روستای کمرد در دامنه های شرقی قله آراکوه واقع شده است و به همین دلیل از آب و هوای سرد و خنکی برخوردار است و در اغلب مواقع سال آب و هوای بارانی و سرد دارد. روستای کمرد در فصل های پاییز و زمستان اغلب آب و هوای سرد و زمستانی دارد و بارش برف در این منطقه بسیار زیاد است.

پس اگر قصد بازدید از آبشار کمرد را دارید فصول بهار و تابستان به دلیل آب و هوا مطلوب، بهتر است. همچنین اگر به گردش در فصول سرد علاقه مند هستید می توانید در فصل های پاییز و زمستان به روستای کمرد سفر کنید و قله های اطراف روستا را فتح کنید یا در طبیعت آن اتراق نمایید، اما نکته حائز اهمیت قبل از سفر به این منطقه، این است که حتما در فصول سرد لوازم کافی گرمایشی و لباس گرم همراه خود داشته باشید.

جهت های دسترسی به آبشار کمرد

برای بازدید و سفر به روستای کمر و آبشار آن ابتدا وارد بزرگراه همت به سمت بزرگراه بابایی شوید و در سرانجام این اتوبان وارد جاده قدیم دماوند شده و به سمت منطقه جاجرود حرکت کنید. روستای زیبا کمرد در بین جاجرود و پردیس و در جاده منتهی به رودهن واقع شده است.

پس از آن که به روستای کمرد رسیدید، باید در بخش ابتدایی روستا خودرو خود را پارک کنید و با پیاده روی و طی کردن جهت کوتاه به آبشار کمرد برسید.

فقط توجه داشته باشید که قبل از حرکت به سمت آبشار، حتما لوازم ضروی و لازم برای سفر همراه داشته باشید، زیرا در منطقه آبشار کمرد امکانات رفاهی و فروشگاه فروش مواد غذایی به ندرت یا اصلا یافت نمی شود. همان گونه که بیان شد به دلیل فاصله کم آبشار کمرد تا شهر تهران، و جهت دسترسی خوب و آسان آن، یکی از بهترین مقصد های گردشگری در تعطیلات آخر هفته به شمار می رود.

اقامت در منطقه جاجرود

اگر قصد دارید به منطقه خوش آب و هوای جاجرود سفر کنید و از جاذبه های گردشگری طبیعی و فراوان آن نظیر روستا و آبشار کمرد بازدید کنید و قصد اقامت طولانی مدت در این منطقه را دارید و در پی مکانی مناسب برای اقامت در این منطقه می شد، می توانید از از خانه های بوم گردی یا ویلا های فراوانی که در این منطقه موجود است اجاره کنید و اقامت بسیار لذت بخشی در منطقه جاجرود داشته باشید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این آبشار را در تابستان تهران از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آبشار را در تابستان تهران از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید