از نتایج کنکور 99 چه خبر؟

به گزارش وبلاگ آوا، نتایج اولیه کنکور سراسری 99 به زودی اعلام و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مشخص خواهند شد.

از نتایج کنکور 99 چه خبر؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ آوا، کنکور با همه فراز و نشیب هایش در روزهای واپسین مردادماه و اولین روز از ماه شهریور برگزار گشت. در این آزمون پرتلاطم یک میلیون و 300 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که براساس آخرین آمار گزارش شده حدود 10 درصد داوطلبان در آزمون سراسری حضور نیافتند.

بر اساس اعلام ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون سراسری در هفته اول مهرماه به صورت کارنامه منتشر می شود. در کارنامه امکان انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام نور، موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اعلام می شود.

به گفته وی برای هر یک از این گزینه ها در کارنامه ردیفی در نظر گرفته شده که در صورت کسب نمره حدنصاب توسط داوطلبان، کلمه مجاز نوشته می شود. پس از آن داوطلبان مجاز می توانند انتخاب رشته کنند. احتمالاً مهلت یک هفته ای به داوطلبان برای انتخاب رشته داده می شود.

متقاضیان رشته های باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز بعد از اعلام نتایج و در صورت مجاز شدن، می توانند از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند.

کسانی هم که علاقه مند به رشته های بدون آزمون در دوره کارشناسی هستند می توانند از دو طریق انتخاب رشته کنند. در این زمینه متقاضیان می توانند از طریق سازمان سنجش آموزش کشور یا دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند. در هر دو روش داوطلبان تا 7 مهرماه فرصت دارند تا انتخاب رشته کنند.

ملاک پذیرش در رشته های بدون آزمون فقط معدل متقاضیان است و هر یک از ثبت نام کنندگان بر اساس اولویت معدل دیپلم در رشته محل ها پذیرفته می شوند. اما در رشته های باآزمون داوطلبان بر اساس ترکیبی از نمره آزمون و معدل دیپلم پذیرش می شوند.

داوطلبانی که در رشته های باآزمون و بدون آزمون پذیرفته می شوند باید یک رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتایج نهایی اواخر مهرماه اعلام می شود.

ظرفیت پذیرش رشته ها

در مجموع یک میلیون و 92 هزار ظرفیت پذیرش برای پذیرش در دوره کارشناسی امسال در نظر گرفته شده است که بنا به اعلام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور 20 درصد ظرفیت پذیرش مختص دوره روزانه دانشگاه هاست. همچنین ظرفیت پذیرش دوره ها باآزمون دانشگاه ها 154 هزار نفر است. 912 هزار نفر هم در دوره بدون آزمون پذیرش می شود. تقریباً همین تعداد دانشجو در رشته ها بدون آزمون و باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز پذیرفته می شود.

زمان ورود به دانشگاه ها

بر اساس برنامه وزارت علوم دانشجویان جدید هفته اول آبان ماه آموزش خود را در دانشگاه ها شروع می کنند. بر اساس آخرین تصمیم اتخاذشده آموزش ها ترکیبی از حضوری و مجازی است. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس همین شیوه ترکیبی عمل خواهند کرد. البته از آنجائی که دانشجویان جدید دوره کارشناسی پیش از این تجربه دانشجو بودن را نداشتند، در برنامه های تعبیه شده توسط دانشگاه ها حضور خواهند یافت تا اطلاعات اولیه درباره وظایف دانشجویی بیابند.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "از نتایج کنکور 99 چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نتایج کنکور 99 چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید