طرح سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای شناسایی استعدادهای خارج از مدارس سمپاد

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از کوشش این سازمان برای شناسایی دانش آموزان مستعدی اطلاع داد که بیرون از مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند.

طرح سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای شناسایی استعدادهای خارج از مدارس سمپاد

الهام یاوری در گفت وگو با پانا گفت: رشد و ارتقای مدارس سمپاد برای ما بسیار مهم است اما در کنار این موضوع باید توجه داشته باشیم که مدارس دیگری هم در بدنه آموزش و پرورش هستند که دانش آموزان مستعد و باهوشی دارند که به هر علت، وارد مدارس سمپاد نشده اند.

وی اضافه کرد: کشف استعدادهای بیرون از سمپاد و فراهم شدن زمینه های رشد آنها برای ما اهمیت بسیاری دارد. بنابراین از هر فرصت و موقعیتی که موجب برقراری ارتباط منظم بین مدارس سمپاد و دیگر مدارس گردد استقبال می کنیم؛ چراکه این تعامل و ارتباط جزو ماموریت های مهم ما محسوب می گردد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان توضیح داد: سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش فرصت مناسبی است که به وسیله ارتباط چهره به چهره با مدیران منطقه ها، فضایی فراهم کنیم تا منطقه های که مطابق استانداردهای مشخص شده، دارای مدارس سمپاد هستند مقررات ما را بهتر رعایت نمایند و دانش آموزان مان حرکت پیروز تری داشته باشند.

یاوری ادامه داد: بعلاوه در این اجلاس، ارتباط ما و دانش آموزان مستعدی که بیرون از مدارس سمپاد هستند، به وسیله روسای منطقه ها برقرار می گردد و این موضوع، حلقه اتصال خوبی برای رساندن خدمات سمپاد به دست این بچه ها است تا بتوانیم علاوه بر استعدادیابی، آنها را به سمت رشد حداکثری راهنمایی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش خبرگزاری پانا در همراهی با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این زمینه گفت: وقتی ما خودمان را عضوی از بدنه مجموعه بزرگ آموزش و پرورش می دانیم، با بهره گیری از روش های مختلف می توانیم در ارتقای فعالیت های این مجموعه تاثیرگذار باشیم. یکی از روش ها این است که الگوهای خوبی که در آموزش و پرورش برای تربیت بهره ورانه دانش آموزان با هزینه کمتر و نتایج عمیق تر و درازمدت فراوری می گردد را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه کرد: خبرگزاری پانا و البته دیگر رسانه ها می توانند نقش کلیدی و استراتژیک در این زمینه ایفا نمایند. به طوری که با شناسایی این الگوها، آن ها را در اختیار همه مراکز و مدارس قرار دهند تا هم ما از الگوهای جدیدی که در بعضی مدارس فراوری می گردد استفاده کنیم و هم الگوهای تربیتی که خودمان در مدارس سمپاد با کوشش فراوان فراوری می کنیم در اختیار بقیه مدارس قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "طرح سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای شناسایی استعدادهای خارج از مدارس سمپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای شناسایی استعدادهای خارج از مدارس سمپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید