افتتاح و کلنگ زنی 7 فضای آموزشی در خوزستان

به گزارش وبلاگ آوا، خبرنگاران/خوزستان 7 فضای آموزشی با 17 کلاس درس در شهرستان های باغملک ، دزپارت و اندیکا با حضور مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

افتتاح و کلنگ زنی 7 فضای آموزشی در خوزستان

علی قربانی امروز (19اسفندماه) در آیین بهره برداری از دو مدرسه در اندیکا، اظهار کرد: یکی از اولویت های ما در مدرسه سازی، تخریب فضاهای آموزشی فرسوده و ناایمن و ساخت مدارس مستحکم ایمن با استانداردهای روز است.

به گزارش وبلاگ آوا، وی اضافه نمود: بین مدارس تخریبی و نا ایمن، مدارسی که با سنگ ساخته شده برای ما در اولویت قرار دارند به علت اینکه اغلب این مدارس در منطقه ها کوهستانی و زلزله خیز هستند و در معرض خطر قرار دارند.

قربانی با اشاره به فرایند حذف 1200 کلاس درس سنگی در استان خوزستان گفت: خوشبختانه با کوشش و برنامه ریزی های صورت گرفته، 300 کلاس درس سنگی تخریب و کلاس درس مستحکم و ایمن جایگزین آنها شد و 300 کلاس درس دیگر نیز تا مهرماه 1401 به بهره برداری خواهد رسید که امیدواریم با یاری خیرین عزیز و دولت بتوانیم کلیه مدارس سنگی در استان را تا دوسال آینده حذف کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: خوشبختانه امروز یک مدرسه دو کلاسه با زیربنای 76 متر مربع و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در روستای آب کهره و یک مدرسه یک کلاسه در روستای آب انارکی با زیربنای 42 متر مربع و هزینه 5 میلیارد ریال با مشارکت شرکت هلدینگ عظام در اندیکا به بهره برداری رسید که سهم خیر در ساخت این دو مدرسه 5 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: در مراسمی دیگر در شهرستان باغملک دبیرستان 4 کلاسه مهر عظام با زیربنای 165 متر مربع و اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال با مشارکت هلدینگ عظام در محله منجنیق باغملک به بهره برداری رسید که سهم خیر در ساخت این مدرسه 3 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان از شروع عملیات ساخت سه مدرسه در باغملک اطلاع داد و گفت: یک مدرسه سه کلاسه در روستای کلتندر، یک مدرسه سه کلاسه در محله آل خورشید و یک مدرسه دو کلاسه در روستای محمد کاظمی میداوود کلنگ زنی شد.

قربانی در انتها اعلام کرد: در ادامه برنامه های امروز یک مدرسه دو کلاسه با زیربنای 76 مترمربع و هزینه 8 میلیارد ریال با مشارکت هلدینگ عظام در روستای کهرلا شهرستان دزپارت افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح و کلنگ زنی 7 فضای آموزشی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح و کلنگ زنی 7 فضای آموزشی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید