ارائه توضیحاتی درباره تابلوی نقاشی زنی که نامه می خواند

به گزارش وبلاگ آوا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، ارائه توضیحاتی درباره تابلوی نقاشی زنی که نامه می خواند صورت پذیرفت.

ارائه توضیحاتی درباره تابلوی نقاشی زنی که نامه می خواند

زنی که نامه می خواند یکی از شاهکارهای یوهانس ورمیر نقاش هلندی است که در فاصله سالهای 1663 تا 1664 میلادی به وسیله این هنرمند خلق شد. در نقاشی های این دوره از تاریخ به ندرت از رنگ آبی در نقاشی ها استفاده میشد؛ چرا که رنگ آبی که با استفاده از لاجورد ساخته میشد، بسیار گران بود.

با اینکه نمی دانیم محتوای نامه چیست، با استفاده از موقعیتی که در نقاشی می بینیم، تا حدودی میتوان اطلاعاتی درباره این نامه را دریافت کرد. با توجه به نقشه کشور هلند که بر روی دیوار پشت زن وجود دارد، میتوان این احتمال را داد که این نامه به وسیله همسر او که به سفر رفته نوشته شده است.

این تابلو نیز همانند بسیاری از آثار هنری ورمیر که زنان سوژه اصلی هستند، چهره آرام یک زن را به تصویر کشیده است. در این نقاشی از هیچ احساساتی خبری نیست. فضای داخلی خانه به سادگی طراحی شده است و برای آن از میز ساده و صندلی های چرم میخکوب شده استفاده شده است. ورمیر در نقاشی کردن طراحی داخلی بسیار چیره دست بود. او برای بهتر جلوه کردن ترکیب نقاشی، عرض اجزا را بیشتر میکرد. او بعلاوه با استفاده از نور و سایه در نقاشی اعتدال ایجاد میکرد. آنالیز ها با استفاده از اشعه ایکس ری نشان می دهند که نقشه روی دیوار در ابتدا باریک تر بوده است. ورمیر بعلاوه در طراحی اولیه کت زن تغییر ایجاد نموده بود.

درباره ورمیر که نقاشی هایش به عنوان بعضی از والاترین دستاوردهای عصر طلایی هلند شناخته می شوند، اطلاعات کمی وجود دارد. 35 نقاشی منسوب به او وجود دارد. ورمیر اغلب نقاشی هایی با موضوع فضای داخلی خانه خلق میکرد. او در زمان حیات در دلفت و لاهه شناخته شده بود اما عمده معروفیت او پس از مرگش بوجود آمد.

منبع: همگردی

به "ارائه توضیحاتی درباره تابلوی نقاشی زنی که نامه می خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه توضیحاتی درباره تابلوی نقاشی زنی که نامه می خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید