هتل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ آوا، اقامت در هتل همیشه یکی از دغدغه های مسافران برای سفر است. اینکه چه نوعی هتلی و چه نوع کیفیت خدماتی را می توانند انتخاب کنند؟ ویژگی های یک هتل خوب چیست؟ چگونه راحت و با قیمت مناسبی می توانند هتل خود را رزرو کنند. یا فرق هتل با متل چیست؟ در این مقاله خبرنگاران به تمام سوال های ذکر شده پاسخ می دهد تا شما مسافر گرامی به راحتی واحد اقامتی مورد نظرتان را در شهری با دقت و آگاهی انتخاب نمایید.

هتل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تضمین برترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط جهان فقط در وبلاگ آوا .

ویژگی های یک هتل خوب:

1-قیمت مناسب

قیمت واحد های اقامتی در هتل ها از دغدغه مسافران است. از ویژگی های هتل خوب این است که با توجه به هزینه ای که از مسافران دریافت می نماید به آن ها سرویس دهد. امروزه با جهانی سوشال مدیا کمتر هتلی هست که قوانین و آیین نامه استاندارد هتل ها را رعایت نکند چون با یک بار خدمات ناکافی ممکن است ضررهای زیادی را متحمل گردد و با توجه به این ضرب المثل که حق با مشتری است تمامی هتل ها سعی دارند برترین خدمات را ارائه دهند. برترین خدمات همیشه مستلزم هزینه بالا از سوی مسافران است.

شاید بارها برای رزرو هتل خود سردرگم شده اید و تفاوت هتل پنج ستاره و چهار ستاره را به طور دقیق متوجه نشده باشید. به خاطر داشته باشید که هتل پنج ستاره برترین خدمات هتل را در گران ترین سطح قیمت ارائه می نماید و معمولا هتل های پنج ستاره، هتلی هستند که دارای خدمات جانبی چون باشگاه بدن سازی، استخر، اسپا، سالن تشریفات هستند. هر کدام از موارد ذکر شده بر کیفیت و سطح خدمات هتل تاثیر می گذارد و یک هتل را از چهار ستاره به پنج ستاره ارتقاء می دهد. همیشه به یاد داشته باشید قیمت مناسب یعنی این که سطح خدمات با اندازه امکانات و خدمات هتل تناسب داشته باشد.

2-برخورد خوب کارکنان و پرسنل هتل

اگر هتلی بخواهد جذب مسافران بیشتری داشته باشد باید از پرسنل وظیفه شناس و آموزش دیده بهره مند شوند. اولین چیزی در یک هتل مسافران با آن روبرو می شوند برخورد پرسنل هتل در نگهبانی، ورودی هتل و پذیرش است. پرسنل هتل ها همیشه باید از حوصله بالایی برخوردار باشند و از سوالات مسافران زود خسته نشوند به خصوص در زمان هایی که فصل سفری به شمار میرود و از شلوغ ترین زمان هتل ها هستند. معمولا تمامی مدیران هتل بر گزینش و انتخاب پرسنل خود دقت کافی دارند تا بتوانند جذب مسافران و میهمانان بیشتری داشته باشند.

3-موقعیت جغرافیایی هتل در شهر

این که هتل در کجای شهر واقع شده است بسیار برای مسافران مهم است زیرا بیشتر مسافران در جهان در پی کاهش هزینه های سفر خود هستند. هتل هایی که خارج از شهر هستند و یا به مراکز گردشگری شهر فاصله زیادی داشته باشند معمولا جزو هتل های خوب به شمار نمی آیند. ازویژگی های هتل خوب این است که به راحتی به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشد و به مراکز توریستی هر شهری نزدیک باشد.

4-تمیزی و آرامش

همیشه سفر برای به دست آوردن آرامش روحی است تا با گرفتن انرژی مسافران بتوانند روحیه خود را تقویت نمایند. امروز بیشتر جمعیت جهان زندگی روزمره ای دارند زندگی هایشان تحت تاثیر صنعت و تکنولوژی هستند. پس در نتیجه این فشارهای اجتماعی در سفر ترجیح می دهند که در محیطی بسیار آرام، تمیز، آراسته اقامت داشته باشند. نظافت و تمیزی و آراسته بودن یکی از ویژگی های مهم واحد اقامتی در هتل ها هستند. یادتان باشید که از ویژگی های هتل خوب نظافت، پاکیزگی، آراستگی و محیط با آرامش آن ها است.

5-رستوران های باکیفیت

معمولا اقامت ها با صبحانه رایگان سلف سرویس است که تمامی هتل ها این نوع از خدمات را به مسافران میدهند. رستوران یکی دیگر از ویژگی های هتل خوب است. اگر در رستوران سیستم تهویه مناسب نداشته باشد و یا به تعداد مسافران در فصل های های سیزن که از لحاظ سفری ازدحام گردشگران است نتواند خدمات خوبی ارائه دهد ویژگی های یک هتل خوب را از دست میدهد. رستوران های هتل باید بزرگ باشند، طراحی و چیدمان میز و جایگاه در رستوران ها و دکوراسیون آن ها نیز بسیار مهم است.

مهم ترین ویژگی یک رستوران هتل کیفیت غذای آن ها است. رستوران ها در شهرهای مختلف همیشه باید دو منو داشته باشند. یکی از منو به غذاهای محلی و منطقه ای باشد و دیگر این که اگر مسافر سخت پسند در غذا داشتند چند نمونه غذاهای بین المللی در منوی دیگر داشته باشند تا همه مسافران با رضایت کامل از رستوران های هتل ها استفاده نمایند. هم چنین کافی شاپ ها بخش دیگری از خدمات مهم هتل ها به ساب می آیند که برای سرو نوشیدنی و میان وعده از سوی مسافران انتخاب می شوند. امروزه کافی شاپ های تمیز هتل با خدمات مناسب بر سطح کیفیت هتل می افزاید.

6-اینترنت رایگان

استفاده از اینترنت برای تمامی مسافران امری مهم است و امروز به خاطر شغل بلاگر در سفر، فریلنسری و اینفلوانسرها احتیاج اینترنت نه تنها در هتل ها بلکه در فرودگاه ها نیز حس می گردد. از ویژگی های هتل خوب داشتن اینترنت وای فای رایگان است که هنگام پر کردن فرم پذیرش باید رمز اینترنت را درخواست کنید تا بتوانید به راحتی به سوشال مدیا دسترسی داشته باشید. جدا از مشاغلی که به اینترنت دسترسی دارند پیشرفت شبکه های اجتماعی باعث شده است که مسافران برای کاهش هزینه های مخابراتی و تلفنی خود از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود بر قرار نمایند و امروز یک اینترنت پر سرعت یکی از ویژگی های هتل با کیفیت به شمار میرود.

7-امکانات ورزشی

آن دسته از مسافرانی که دوست دارند سفر لوکس و لاکچری داشته باشند امکانات هتل بسیار برایشان مهم است. به خصوص برای قشر ورزشکار که ورزش جزئی از برنامه روزانه آن ها است و به هیچ وجه از زندگی شان جدا نمی گردد. تمامی هتل های پنج ستاره در جهان دارای سالن های ورزشی چون باشگاه بدنسازی، استخر، سونا و جکوزی هستند.

8-زمین بازی بچه ها

یک هتل خوب باید بچه ها را درنظر داشته باشد و تنها به بخش احتیاج سنجی بزرگسالان نپردازد. در بسیاری از هتل ها داشتن محوطه بازی برای بچه ها فراموش می گردد و بچه ها ممکن است در چند روز اقامت در هتل کلافه شوند. وجود زمین بازی، محوطه ای از بازی های خلاق برای بچه ها از ویژگی های هتل خوب با کیفیت است که باعث می گردد پرسنل بیشتری نیز در هتل در زمینه بچه ها جذب شوند. شغلی که امروزه در جهان به آن اهمیت داده می گردد.

9-انواع اتاق در هتل

هتل های با کیفیت دارای انواع اتاق از جمله دبل، سینگل، توبین و کینگ است. در برخی موارد نیز هتل ها مجهز به واحد های سوئیتی رویال هستند که قیمت آن ها از اتاق ها گران تر هستند. اتـاق هابـی سینگل مخصوص یک نفر هست و اتاق های دبل با دو تخت جداگانه و یا بهم چسبیده هستند. اتاق هایی با تخت کینگ اتاق های مناسب یک نفر است که سطح امکانات هتل از اتاق سینگل بالاتر است.

اتـاق هـای تویین یا کینگ اغلب دارای دو تخت یک نفره می باشند که برای اقامت دو مهمان هست. اتاق های تویین معمولا ابعادی در 32 الی چهل متر دارند. از ویژگی های هتل خوب و با کیفیت داشتن انواع اتاق ها است تا مسافران با توجه به هزینه خود اتاق دلخواه را انتخاب نمایند. یادتان باشد اتاق ها های هتل نیز معمولا گزینه سه تخت را نیز داشته باشند تا مسافران در صورتی که بخواهند از آن استفاده نمایند.

ازدیگر اصطلاحاتی که باید برای هتل ها بدانید:

Only room : اتاق های جهت اقامت بدون هیچ وعده غذایی هست.

Bb: bed&breakfast اتاق هایی به همراه تخت و صبحانه هستند که در زمان رزرو به آن باید توجه کنید.

Half borad : اتاق هایی جهت اقامت با یک وعده صبحانه، نهار یا شام است که معمولا در رزرو ها با حروف اختصاریHB هستند.

Full bord: اتاق هایی با صبحانه ، نهار، شام هستند که هر سه وعده غذایی را دارند و با حروف اختصاریFB در قسمت رزرو تعیین شده اند.

Incllusive-ALL: اتاقی شامل صبحانه، میان وعده ، نهار و شام است که کامل ترین خدمات غذایی هتل می باشد. ارائه میان وعده در بین هتل ها در زمان های مختلف است و همه دارای یک برنامه تعیین نیستند که در زمان رزو می توانید از هتل خود موردنظر خود بپرسید.

تخت های بچه ها مقرون به صرفه تر از اتاق های بزرگسالان است که با برای بچه ها دو تا شش سال با CHD2-6 نشان دادامه می گردد و بالا شش سال نیز CHD12-6 تعیین است.

فرق هتل با متل

شاید برای شما بارها رخ داده است که در هنگام سرچ هتل ها، متل های شهر نیز در لینک های مختلف در گوگل ببینید. متل ها کوچک تر از هتل ها هستند و دارای لابی نیستند. پذیرش کوچکتری دارند. معمولا با خودرو شخصی می توانید به سمت متل ها بروید اما در بسیاری از مواقع متل ها پارکینگ ندارند و برای ماشین خود باید جای پارک پیدا کنید. یادتان باشد در هنگام سرچ هتل با کیفیت، متل ها را با آن اشتباه نکنید.

برای اقامت در هر هتل از شهرهای مختلف ایران می توانید از قسمت رزرو هتل وبلاگ آوا استفاده نمایید. و چنانچه از قیمت و اطلاعات دقیق را میخواهید دریافت کنید با یک تماس تلفتی به وبلاگ آوا با بخش رزرواسیون هتل وصل شوید و از تیم حرفه ای وبلاگ آوا مشورت بگرید.

منبع: الی گشت

به "هتل خوب چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل خوب چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید