ارتباط سفر کردن و افزایش طول عمر انسان

به گزارش وبلاگ آوا، مسافرت دنیایی از تجربیات ریز و درشت، شگفت انگیز و البته جالب توجه را در اختیار افراد قرار می دهد، اما آیا می دانید سفر کردن باعث افزایش طول عمر انسان می گردد؟

ارتباط سفر کردن و افزایش طول عمر انسان

حتما در خصوص امتیازات بی نظیر مسافرت کردن چیزهایی می دانید. کسب تجربه و آشنایی با فرهنگ و تاریخ ملل مختلف دنیا شاید واضح ترین مثال در این زمینه باشد. اما به تازگی تعیین شده که سفر کردن چیزی بیشتر برای عرضه دارد که بیش از پیش زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

اگر هنوز در جستجوی بهانه ای برای توجیه علاقه دائمی خود به گشت و گذار و مسافرت کردن در نزد دوستان، همکاران یا اعضای خانواده تان هستید، نگران نباشید. چرا که نتایج آخرین تحقیقات اجرا شده نشان می دهد که گذراندن تعطیلات و اختصاص دادن زمانی برای گشت و گذار باعث افزایش طول عمر انسان می گردد.

یافته های نو نتیجه یکی از طولا نی ترین تحقیقات اجرا شده که به مدت چهل سال و به همت دانشگاه هلسینکی اجرا شده است. نتایج مبهوت نماینده این مطالعه نشان داد افرادی که وقت بیشتری را به استراحت و گذراندن تعطیلات اختصاص می دهند، از طول عمر بیشتری برخوردارند. به عبارت ساده تر افرادی که اهل کار سخت هستند، با احتمال بیشتر مرگ در سنین جوانی روبرو هستند (حدود 37%).

برای نخستین بار این مطالعه در دهه 1970 و با آنالیز 1200 نفر از افراد شاغلی شروع شد که در خطر ابتلا به بیماری قلبی به دلیل اضافه وزن، فشار خون یا کلسترول بالا بودند. نتایج به دست آمده و تفاوت موجود بین کسانی که زمان تعیینی را به تعطیلات و گشت و گذار اختصاص می دادند با آن دسته که علاقه ای به سفر کردن نداشتند، بسیار واضح و حیرت انگیز بود. بعلاوه تعیین شد افرادی که قید مسافرت را می زنند، معمولا به کار بیشتر علاقه داشته و حتی کمتر می خوابیدند.

نتایج به دست آمده از این تحقیقات در کنفرانس انجمن متخصصان قلب و عروق اروپا (The European Society of Cardiology) که در شهر مونیخ برگزار گشت، به اطلاع عموم رسید. در این میان پرفسور تیمو استرندبرگ (Timo Strandberg) که راهنمایی این تیم تحقیقاتی را برعهده داشت، حتی گامی فراتر رفته و به پزشکان توصیه کرد که حتما سفر کردن و اختصاص دادن زمانی برای تعطیلات را برای بیمارانی که در خطر ابتلا به بیماری هستند، تجویز نمایند. او تأکید کرد که این مسئله حتی از تغییر سبک زندگی فرد هم مهم تر است.

براین اساس به نظر می رسد داشتن یک سبک زندگی سالم به معنای سخت کار کردن و نداشتن وقتی برای استراحت و گذراندن تعطیلات نیست. پرفسور استرندبرگ در این رابطه می گوید:

تعطیلات می تواند راهی مناسب برای تسکین استرس های زندگی روزمره باشد.

به همین دلیل محققان متوجه شدند افرادی که از سوی پزشک معالج خود توصیه هایی سختگیرانه ای در زمینه کاهش وزن، درمان دارویی یا ترک سیگار دریافت کردند، بیشتر از کسانی که سبک زندگی خود را تغییر ندادند، در معرض خطر مرگ در سنین جوانی بودند. این مسئله ممکن است به خاطر تغییر سبک زندگی باشد که خود تا حدی استرس زا بوده و فرد را در تنگنا قرار می دهد.

به هر روی تحقیقات اخیر دست کم پاره ای از مزایای مسافرت کردن را به روشنی نشان داد. در این میان اثبات شد تجربه گشت و گذار بیش از خرید کردن باعث خوشحالی و رضایت خاطر افراد می گردد. بعلاوه افراد مجرد علاقه مند به سیر و سفر در نزد دیگران مجذوب نماینده تر ظاهر شده و حتی افراد جویای کار هم در دراز مدت شانس بهتری برای استخدام شدن دارند. با این حساب باید پرسید پس منتظر چه هستید؟ کوله بار خود را بسته و بار دیگر سفر کردن را از نو تجربه کنید.

نظر شما در خصوص نتایج بدست آمده از این تحققات چیست؟ آیا اهل مسافرت و گشت و گذار هستید؟ یا یک زندگی روتین توأم با روزمرگی های جاری را به تجربه سفر کردن ترجیح می دهید؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "ارتباط سفر کردن و افزایش طول عمر انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط سفر کردن و افزایش طول عمر انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید