آمادگی بنیاد برکت برای ایجاد 300 هزار شغل در سال آینده

به گزارش وبلاگ آوا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اعلام آمادگی این بنیاد برای ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در سال 1401 اطلاع داد.

آمادگی بنیاد برکت برای ایجاد 300 هزار شغل در سال آینده

محمد ترکمانه در جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور از اعلام آمادگی بنیاد برکت برای فعالیت در کنار دولت در جهت اشتغال زایی و ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در سال 1401 اطلاع داد.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید نمود: در صورت تامین منابع مورد احتیاج از محل تبصره های 16 و 18 قانون بودجه سال 1401، بنیاد این آمادگی را دارد که در سال آینده 300 هزار فرصت شغلی مستقیم را در منطقه ها روستایی و محروم کشور ایجاد کند.

ترکمانه اعلام کرد: ایجاد این 300 هزار فرصت شغلی مستقیم با راه اندازی 200 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور محقق خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، سهم این بنیاد برای اجرای هر طرح اشتغال زایی اجتماع محور در سال آینده به 700 میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

وی از فعالیت بنیاد برکت در 20 هزار روستا از سال آینده اطلاع داد و گفت: تعداد روستاهای تحت پوشش فعالیت های اشتغال زایی بنیاد در سال 1401 به 20 هزار روستا معادل 50 درصد روستاهای دارای سکنه کشور خواهد رسید. بعلاوه چتر اشتغال آفرینی برکت بر سر تمامی شهرها و نیمی از شهرستان های کوچک دارای جمعیت زیر 30 هزار نفر نیز گسترده می گردد.

ترکمانه ادامه داد: در جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد یک میلیون و 850 هزار شغل تا خاتمه سال 1401 در کشور ایجاد گردد که بنیاد برکت برای 300 هزار شغل از این تعداد در صورت تامین منابع مورد احتیاج، اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت توضیح داد: مشاغل بنیاد برکت در قالب شناسایی و تعریف زنجیره ارزش اولویت دار در منطقه ها هدف ایجاد می گردد تا هم فراوری اتفاق بیفتد و هم بازار فروش محصولات تامین گردد.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال در کشور گفت: با وجودی که روال عادی برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال هر 6 ماه یک بار است اما به علت اهمیت موضوع اشتغال، طبق دستور رئیس جمهور در دولت سیزدهم این جلسات به صورت ماهانه برگزار می گردد.

ترکمانه اعلام کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت های شغلی در منطقه ها محروم را با هدف محرومیت زدایی، توانمندسازی مالی و برقراری عدالت اجتماعی در این منطقه ها به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه ها و فعالیت های خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در حوزه اشتغال زایی اعلام کرد: تا به امروز 160 هزار طرح اشتغال با ظرفیت ایجاد 480 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ها محروم 10 هزار روستا و 550 شهرستان در 31 استان کشور به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه نمود: حجم کل سرمایه گذاری برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال 165 هزار میلیارد ریال است.

ترکمانه در خاتمه تاکید نمود: بنیاد برکت برای سال 1400 راه اندازی 80 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور منجر به ایجاد 240 هزار فرصت شغلی را در منطقه ها محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد که تا خاتمه امسال به طور کامل محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آمادگی بنیاد برکت برای ایجاد 300 هزار شغل در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی بنیاد برکت برای ایجاد 300 هزار شغل در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید