آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی بام 50 با موفقیت انجام شد

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی بام 50 در سایت کاوش پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت انجام شد.

آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی بام 50 با موفقیت انجام شد

به گزارش ایسنا، حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اعلام خبر فوق اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد خدمات مشاوره و همکاری در زمینه بالن مخابراتی، پس از ساخت سامانه های مربوطه، دوره آموزش نظری و عملی آشنایی و بهره برداری از سامانه برای کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار گردید و پس از آن، با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح، عملیات پروازی بالن مخابراتی بام 50 در سایت کاوش پژوهشگاه فضایی ایران مطابق با توافقات اجرا شده و با نظارت نمایندگان شرکت ارتباطات زیرساخت در دستور کار نهاده شد.

صمیمی در مورد مراحل انجام آزمون عملیات پروازی تشریح کرد: پس از آماده سازی سایت، انتقال تجهیزات و استقرار سامانه ها؛ سامانه آماده عملیات شد و از صبح روز سیزدهم تیرماه، عملیات پروازی سامانه شامل راه اندازی سکوی بالن، شارژ بالن و استقرار بر روی سکو، پرواز آزمایشی، پرواز بدون محموله و آنالیز عملکرد سامانه، تکرار فرایند صعود و فرود بالن و استقرار بر روی سکو، راه اندازی محموله مخابراتی بهینه شده 4G-LTE، نصب محموله مخابراتی بر روی بالن، پرواز با محموله مخابراتی و ارائه خدمات داده بر پایه تکنولوژی LTE و آنالیز عملکرد آن، انجام مداومت پروازی در آسمان و آنالیز اثر ارتفاع محموله بر سطح پوشش دهی، ارائه خدمات WiFi با پشتیبانی محموله بالن به کاربران نقاط تحت یا زیر استقرار سامانه بالن، آشنایی با راه اندازی و آنالیز کیفی آن تا پانزدهم تیر ماه به طول انجامید و با موفقیت انجام شد.

وی اضافه نمود: مراحل انتها فاز عملیات پروازی، شارژ گاز هلیوم به وسیله دستگاه ریکاوری و جمع آوری سامانه هم در حال اجرا است.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد: در این عملیات، برای اولین بار محموله مخابراتی 4G-LTE با جرم کمتر از 40 کیلوگرم و قابلیت پوشش دهی شعاعی 10 کیلومتر زیربالن و ارائه خدمات به 1000 کاربر فعال، عملیاتی شد و با موفقیت به بهره برداری رسید.

به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، این عملیات با حضور همکاران تیم پروژه و یازده نفر از کارشناسان و مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفت و در تمامی موارد آموزش های لازم ارائه شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی بام 50 با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی بام 50 با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید