19 عکسی که ذهنیت گردشگران را نسبت به ایران تغییر می دهند

به گزارش وبلاگ آوا، باوجود دیدگاه های منفی و غیرواقعی که از کشور ایران به جهانیان نشان داده شده، تصاویر و عکس های این سرزمین حاکی از واقعیت دیگری است که می تواند ذهنیت گردشگران را تغییر دهد.

19 عکسی که ذهنیت گردشگران را نسبت به ایران تغییر می دهند

در سال 2002 رئیس جمهوری وقت ایالات متحده، جورج بوش، ایران را محور شرارت نامید و متعاقب آن، تصاویری به همین خاطر مملو از خشونت و اعتراض یا سرزمینی بایر و عقب مانده از ایران به دنیا نشان داده شد. در آن موقع بسیاری از کشورهای غربی، اتباع خود را به بهانه خطرناک بودن ایران، از سفر به این کشور منع می کردند. بااین حال نظر گردشگران غربی نسبت به ایران تغییر نموده است و این کشور به تدریج به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار تبدیل می شود. آن دسته از گردشگران خارجی که هنوز برای سفر به این سرزمین شگفت آور و باستانی قانع نشده اند، به 19 عکس این مقاله نگاهی بیندازند، چراکه مطمئناً نظرشان نسبت به ایران تغییر خواهد نمود.

نباید فراموش کنید که وبلاگ آوا علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت داشته باشید، می توانید از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر، برترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه و در نهایت مقرون به صرفه ترین تور ایرانگردی را انتخاب کنید.

طبیعت متنوع

تنوع منظره ها طبیعی ایران، از دریاچه های خیره نماینده تا منطقه الموت و...، هر گردشگری را شگفت زده خواهد نمود.

کوه دماوند، بام ایران، نیز یکی از این جاذبه های طبیعی دیدنی است.

جنوب ایران دارای آب و هوای استوایی است، درختان نخل در خیابان ها خودنمایی می نمایند و شوری دریا در هوای آن حس می شود.

روستای سنتی ماسوله در استان گیلان واقع شده است و فضای سبز فوق العاده زیبایی را پیشکش بازدیدنمایندگان می نماید. معماری جالب این روستا به نحوی است که خانه ها به صورت پلکانی روی کوه ساخته شده اند و پشت بام یک خانه، حیاط خانه دیگری است و مردم از این محل ها به عنوان پیاده رو استفاده می نمایند. به علت فقدان زیرساخت و فضای کافی، ورود خودرو به این روستا ممنوع است.

دشت لوت، بیابان بزرگ شوری در استان کرمان و سیستان و بلوچستان است که دمای آن به 70 درجه هم رسیده است و به همین علت یکی از داغ ترین مکان های روی زمین به شمار می رود.

تنوع مردم

ایران به طورکلی جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر دارد و جای تعجب ندارد که انواع قومیت های مختلف از ایرانی و کرد و آذری و عرب و... در آن به چشم می خورد. در عکس بالا زنی بندری را می بینید که در بازار ماهی بندرعباس، نقاب سنتی بر چهره دارد.

عشایر کرد که در ایران زندگی می نمایند.

غذاهای خوشمزه

غذاهای ایرانی معروفیت دنیای دارند و همین غذاهای لذیذ علت خوبی برای سفر به ایران هستند.

ایرانی ها عاشق زیتون و ترشی هستند و هر غذای سنتی را با مخلفات خوشمزه و رنگارنگی در کنارش سرو می نمایند.

تهران، کلان شهری بزرگ

گردشگران خارجی از مقدار مدرن و پیشرفته بودن تهران تعجب می نمایند. جاهای دیدنی تهران بسیار زیاد است و علاوه بر گالری ها و موزه ها، رستوران ها و هتل های لوکس پنج ستاره در این شهر خودنمایی می نمایند.

بازار بزرگ تهران نیز در نوع خود دیدنی است.

معماری اسلامی

گردشگران خارجی در سفر به ایران مبهوت معماری اسلامی در سراسر این کشور باستانی می شوند که قدمت قدیمی ترین آن ها به امپراتوری ساسانی برمی شود. هنرهای سنتی نظیر خطاطی، گچبری، آیینه کاری و کاشی کاری ارتباط تنگاتنگی با معماری مساجد ایران بعد از اسلام دارد و در آن ها مشهود است.

مسجد جامع اصفهان یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که بیشتر گردشگران خارجی بازدید از آن را در برنامه خود قرار می دهند. طاق های چشمه ای، ایوان های چهارگانه، سردرها، جرزهای آجری و تزیینات متفاوتی که متناسب با معماری هر دوره از تاریخ ایران و در سبک های خراسانی و رازی در این مسجد کار شده، باعث شده است اثری خلق شود که الگویی برای دیگر مساجد ایران باشد.

معماری سقف مسجد جامع اصفهان بسیار زیبا و دیدنی است.

مسجد وکیل در شیراز در دوران زندیه ساخته شده است و تلفیقی از معماری و هنر ناب ایرانی را پیشکش بازدیدنمایندگان می نماید. این مسجد طبق بافت معماری سنتی این مرز و بوم در یک مجموعه اجتماعی قرار گرفته و هماهنگی زیبایی در پیوند دین و دنیا به وجود آورده است.

مسجد نصیرالملک، یکی از مساجد قدیمی شیراز است که کار ساخت آن در تاریخ 1294ه .ق شروع و در تاریخ 1305ه .ق به سرانجام رسید. این مسجد از دیدگاه کاشی کاری از ارزنده ترین مساجد ایران و از دیدگاه ساختمان سازی به ویژه مقرنس بی مانند است.

سفر به تاریخ

شهر باستانی پارسه یا تخت جمشید، مرکز تشریفاتی امپراتوری هخامنشی در 550 تا 330 قبل از میلاد بوده است که در بیرون شهر شیراز واقع شده است. بنیانگذار تخت جمشید داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایارشا و نوه اش اردشیر یکم با افزودن بناهای دیگر، این مجموعه را توسعه دادند.

نقش رستم در فاصله 6 کیلومتری از تخت جمشید و بالای یک صخره واقع شده است و شامل چهار مقبره سنگی می شود. چهار آرامگاه دخمه ای در سینه کوه رحمت کنده شده اند که متعلق به داریوش بزرگ، خشایارشا، اردشیر یکم و داریوش دوم هستند و همگی از ویژگی های یکسانی برخوردارند.

ارگ راین که به خوبی از آن محافظت شده است، حداقل قدمتش را به 1000 سال قبل و عصر ساسانیان نسبت می دهند. این ارگ دومین ارگ بزرگ دنیا بعد از ارگ بم است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در طول تاریخ هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد لشکر و فرمانده ای توانسته باشد از دروازه های آن عبور کند، به همین علت این قلعه در بین تمام قلعه های ایران به نفوذناپذیری معروف است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "19 عکسی که ذهنیت گردشگران را نسبت به ایران تغییر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 عکسی که ذهنیت گردشگران را نسبت به ایران تغییر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید