یک متخصص: کرونا لامبدا انتشار سریع و وسیع در جامعه دارد

به گزارش وبلاگ آوا، یک متخصص بیماری های عفونی گفت: استنشاق عصاره سیاه دانه و انواع مشتقات نعنا هم برای رفع اختلال بویایی توصیه شده است.

یک متخصص: کرونا لامبدا انتشار سریع و وسیع در جامعه دارد

به گزارش ایسنا، محمدرضا ناظر در خصوص کرونای لامبدا، اظهار کرد: این کرونا دارای سه ویژگی است که دارای قدرت سرایت پذیری، سرفه بیشتر و فرار از سیستم ایمنی است.

وی ادامه داد: کسانی که قبلا کرونا گرفتند و یا برخی از واکسن ها را تزریق کردند ممکن است مجدد به این نوع بیماری مبتلا شوند.

متخصص بیماری های عفونی گفت: این سه اثر بیماری کرونا لامبدا ممکن است اثر تجمعی داشته باشد و موجب انتشار سریع و وسیع آن در جامعه به صورت اپیدمی و پاندمی شود.

ناظر تاکید کرد: باید موازین بهداشتی را همچنان رعایت کنیم و ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و علاوه بر آن تعداد تهویه ها در جا های مسقف که دارای تجمعات هستند افزایش دهیم.

وی در خصوص اختلال حس بویایی در کرونا ویروس نام کرد: در طب نوین خیلی گزینه های زیادی نداریم، اما در طب ایرانی نسخه دهمی که در فروردین امسال از طریق وزارت بهداشت تهیه شده بیشتر از همه تاکید بر انواع مشتقات نعنا کرده است یعنی انواع دمنوش ها، مالیدنی ها و استنشاقی ها و بخور نعناع به ویژه نوع فلفلی انجام شود.

این متخصص بیماری های عفونی بیان نمود: همچنین بر بخور آب نمک رقیق و استنشاق آن هم تاکید شده است.

ناظر بیان نمود: استنشاق عصاره سیاه دانه هم برای رفع اختلال بویایی توصیه شده است.

منبع: فرارو

به "یک متخصص: کرونا لامبدا انتشار سریع و وسیع در جامعه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک متخصص: کرونا لامبدا انتشار سریع و وسیع در جامعه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید