کو: فقط مدل های پرو آیفون 14 تراشه تازه A16 را دریافت خواهند کرد

به گزارش وبلاگ آوا، با وجود اینکه هنوز ماه ها تا معرفی گوشی های سری آیفون 14 فاصله داریم، اما تقریبا هر هفته شایعات جدیدی در خصوص این گوشی ها مطرح می گردد. همانطور که احتمالا می دانید، بیشتر این شایعات مربوط به مدل های پرو آیفون 14 هستند و به نظر می رسد این دو مدل از دوربین بهتر و نمایشگر حفره دار بهره می برند. حالا یکی از مشهورترین افشاگران اعلام نموده که دو مدل استاندارد این خانواده از نظر سرعت تفاوتی با نسل قبلی خود نخواهند داشت.

کو: فقط مدل های پرو آیفون 14 تراشه تازه A16 را دریافت خواهند کرد

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، به تازگی توییتی در خصوص ویژگی های سری آیفون 14 منتشر نموده است. او بار دیگر تاکید نموده که سال جاری خبری از مدل مینی نخواهد بود و بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل به علت فروش پایین این مدل تصمیم گرفته فراوری آن را کنار بگذارد. این افشاگر در توییت خود نوشته که در سال 2022 فقط گوشی های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با چیپست A16 راهی بازار می شوند ولی دو مدل دیگر بار دیگر از چیپست قدیمی A15 بهره می برند.

عدم استفاده از چیپست نو برای دو مدل استاندارد آیفون، نشان دهنده رویکرد نو اپل برای گوشی های خود است. به نظر می رسد اپل در سال های بعدی هم احتمالا این رویکرد را تکرار خواهد نمود و شاید مدل های استاندارد هر دو سال یک بار چیپست نوی را دریافت نمایند. با این کار تمایز بین مدل های پرو و استاندارد افزایش پیدا می نماید و احتمالا فروش مدل های پرو هم بیشتر می گردد.

این افشاگر بعلاوه در توییت خود مدعی شده که برخلاف بعضی گزارش ها، تمام مدل های آیفون 14 از 6 گیگابایت رم بهره می برند اما تفاوت بین آن ها در زمینه فناوری این رم ها خواهد بود. به طور معین، مدل های استاندارد با رم LPDDR4X راهی بازار می شوند و برای مدل های پرو شاهد بهره گیری از رم LPDDR5 خواهیم بود. برای یادآوری باید بگوییم که رم های LPDDR5 نسبت به فناوری LPDDR4X تا حدود 1.5 برابر سریع تر هستند و ضمناً انرژی کمتری را مصرف می نمایند.

در حال حاضر گوشی های آیفون 13 و آیفون 13 مینی از 4 گیگابایت رم بهره می برند ولی مدل های پرو آیفون 13 با 6 گیگابایت رم راهی بازار شده اند. همین ترکیب برای سری آیفون 12 هم مورد استفاده قرار گرفته است. برای یادآوری باید بگوییم که اپل سال آینده از 4 مدل سری آیفون 14 رونمایی خواهد نمود. آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی راهی بازار خواهند شد.

طی ماه های گذشته شایعات زیادی در خصوص بهره گیری مدل های پرو آیفون 14 از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی منتشر شده است اما اخیرا یکی از افشاگران اعلام نموده که برای این گوشی ها نباید انتظار استفاده از دوربین 48 مگاپیکسلی را داشته باشیم و ظاهرا بار دیگر دوربین 12 مگاپیکسلی مورد استفاده قرار گرفته است. البته او گفته که سنسور استفاده شده برای این دوربین بزرگ تر از نسل قبلی است و طبیعتا کیفیت بهتری ارائه می دهد. با این حال افشاگری که این خبر را منتشر نموده سابقه چندانی ندارد و با توجه به اینکه افشاگران مشهوری مانند مینگ-چی کو همچنان این معینه را رد ننموده اند، پس به احتمال زیاد با دوربین 48 مگاپیکسلی در مدل های پرو آیفون 14 روبرو خواهیم شد.

در کنار این موضوع، باید به حفره دار بودن نمایشگر آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس هم اشاره کنیم که سروصدای زیادی راه انداخته است. طبق اطلاعات منتشر شده، روی نمایشگر سری آیفون 14 یک حفره کوچک تعبیه خواهد شد که محل تعبیه دوربین سلفی است. در کنار این حفره کوچک یک حفره پهن تر هم قرار می گیرد که محل تعبیه سنسورهای مربوط به سنسور تشخیص چهره است. در ابتدا گفته می شد این حفره ها بسیار کوچک هستند ولی بر اساس تصاویر لو رفته از مدل های اولیه نمایشگر این دو گوشی، به نظر می رسد با حفره های بزرگ تر از حد انتظار روبرو خواهیم شد.

در هر صورت اگر این اخبار صحت داشته باشند، مدل های پرو به غیر از نمایشگر حفره دار و دوربین 48 مگاپیکسلی، در زمینه چیپست هم مزیت مهمی در برابر مدل های استاندارد خواهند داشت. باید ببینیم اتخاذ این رویکرد از طرف اپل، چه تاثیری بر آمار فروش سری آیفون 14 می گذارد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "کو: فقط مدل های پرو آیفون 14 تراشه تازه A16 را دریافت خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: فقط مدل های پرو آیفون 14 تراشه تازه A16 را دریافت خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید