مشخصات فنی راگ فون 6 فاش شد؛ نخستین گوشی با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

به گزارش وبلاگ آوا، به لطف حضور گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 6 در لیست TENNA متوجه شدیم این گوشی نخستین محصول مجهز به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خواهد بود.

مشخصات فنی راگ فون 6 فاش شد؛ نخستین گوشی با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

بعد از اینکه کوالکام از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کرد، بسیاری از افشاگران و خبرگزاری های مختلف مدعی شدند فلان شرکت، نخستین گوشی هوشمند مجهز به این تراشه را راهی بازار خواهد کرد. اما به نظر می رسد در میان تمام نام هایی که طی چند وقت اخیر شنیدیم، در نهایت این ایسوس خواهد بود که نخستین گوشی مجهز به این پردازنده را به بازار عرضه می کند.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت تایوانی، قرار است در تاریخ 5 جولای، یعنی 12 روز دیگر، رسما از گوشی های سری راگ فون 6 رونمایی شود. گوشی هایی که گفته می شود با تجهیز به قدرتمندترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 راهی بازار خواهند شد.

سری راگ فون 6 به احتمال خیلی زیاد و حداقل با توجه به آنچه که ما از آن ها می دانیم، در دو مدل استاندارد و پرو در دسترس قرار خواهند گرفت که یکی از آن ها به تازگی پیروز به دریافت گواهی از وب سایت TENNA شده است. به لطف همین مسأله هم توانستیم از مشخصات فنی آن آگاه شویم.

مشخصات فنی راگ فون 6

مدلی که در TENNA دیده شده، راگ فون 6 است که با توجه به اطلاعات منتشر شده پیرامون آن، می دانیم 10.39 میلی متر ضخامت خواهد داشت و وزن آن هم به 229 گرم می رسد. با توجه به این ضخامت که بسیار زیاد هم است، انتظار داشتیم وزن بیشتری را ببینیم اما به نظر می رسد این ضخامت مربوط به ضخیم ترین بخش گوشی است و نه سراسر بدنه آن.

نمایشگر راگ فون 6 از نوع AMOLED بوده و 6.78 اینچ مقدار دارد. همچنین رفرش ریت آن هم به 165 هرتز می رسد. متأسفانه نمی دانیم وضوح تصویر دقیق این نمایشگر چند است چون در وب سایت TENNA اشاره ای به این موضوع نشده است. اما با توجه به شایعاتی که در این رابطه وجود دارد، به نظر می رسد وضوح تصویر نمایشگر این گوشی باید +FHD باشد. همچنین به نظر می رسد این گوشی با اندروید 12 و رابط کاربری راگ فون UI به عنوان سیستم عامل و رابط پیش فرض راهی بازار شود.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با فرکانس هسته بزرگ 3.2 گیگاهرتز به عنوان قلب تپنده در راگ فون 6 ایفای نقش خواهد کرد که در کنار آن، 18 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم حضور خواهند داشت تا بدین ترتیب در انجام کارهای سنگین، هیچ ضعفی از نماینده ایسوس شاهد نباشیم. البته امیدواریم از لحاظ سیستم خنک کننده، ایسوس توجه ویژه ای به این محصول داشته باشد چون در غیر این صورت، پردازنده بکار رفته در آن، خیلی داغ تر از چیزی است که بخواهد در زیر فشار سنگین، خنک بماند و به عملکرد پایدار خود ادامه دهد.

باتری که به عنوان منبع تغذیه در راگ فون 6 حضور خواهد داشت، 6000 میلی آمپر ساعتی است اما نمی دانیم چه شارژری برای آن در نظر گرفته خواهد شد. ولی حداقل می توان به عملکرد عالی این باری در نگه داری شارژ امیدوار بود.

همانطور که گفته شد، گوشی های سری راگ فون 6 قرا راست در تاریخ 5 جولای (12 روز دیگر) در ابتدا در کشور چین، تایوان و آمریکا رونمایی شوند و در دسترس قرار بگیرند. البته در دسترس قرار گرفتن آن ها بلافاصله بعد از رونمایی اتفاق نمی افتد و باید دید ایسوس چه تاریخی را برای این موضوع در نظر می گیرد.

لازم به ذکر است انتظار می رود راگ فون 6 پرو هم همین مشخصات فنی را داشته باشد اما از لحاظ یک سری قابلیت های ظاهری با مدل استاندارد تفاوت داشته باشد. شاید هم در این گوشی، ظرفیت حافظه داخلی در گران ترین مدل، به 512 گیگابایت برسد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات فنی راگ فون 6 فاش شد؛ نخستین گوشی با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی راگ فون 6 فاش شد؛ نخستین گوشی با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید