کدام شرکت ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟

به گزارش وبلاگ آوا، با پیگیری بعمل آمده از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس: آخرین خبرها حاکی از آن است که با وجود پیگیری های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا به امروز شرکت هایی از جمله مخابرات و گروه صنعتی مپنا در پرداخت سود سهام عدالت بدقولی نموده اند در حالی که این سود حق الناس است و مدیران این شرکت ها باید جوابگوی 49 میلیون سهامدار عدالت باشند.

کدام شرکت ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟

گفتنی است شرکت مخابرات تا به امروز از واریز سود 2 سال قبل خود نیز استنکاف نموده و شکایت حقوقی از این شرکت در دستگاه قضا در حال پیگیری است.

براساس پیگیری های صورت گرفته شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز چهارشنبه 11 اسفند با پرداخت بیش از 6.5 هزار میلیارد تومان سود دارندگان سهام عدالت از لیست شرکت های بد حساب خارج شده اما همچنان، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت ننموده اند.

بعلاوه شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نموده اند و این کوتاهی چالشی برای واریز سود سهامداران عدالت در یک مرحله تا انتها سال را ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در هفته های گذشته اعلام نموده بود بر اساس مصوبه شورای عالی بورس سود سهام عدالت تا انتها سال به حساب سهامداران عدالت واریز می گردد.

بعلاوه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با رسانه ها اعلام نموده بود: توزیع پرداخت سود سهام عدالت به طور قطع تا انتها سال جاری انجام می گردد و این مبلغ، بیش از دو و نیم برابر بیشترین سودی است که تا کنون پرداخت شده است.

پیشتر مجید عشقی اعلام نموده بود کلیه شرکت های سجامی پذیرفته شده در بازار سرمایه ملزم به پرداخت سودهای سال اقتصادی قبل و بعلاوه سودهای رسوب نموده سالیان گذشته خود هستند و سازمان بورس به جد پیگیر احقاق حقوق از دست رفته سهامداران طی سالیان گذشته خواهد بود و در این راه مماشات نمی کند.

براساس اطلاعات پرتفوی شرکت های سرمایه پذیر 34 درصد از سهام شرکت سیمان دشتستان، 20 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران 26 درصد از سهام شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران مپنا به دارندگان سهام عدالت تعلق دارد.

منبع: صداوسیما

منبع: تجارت نیوز

به "کدام شرکت ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شرکت ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید