کاهش زمان ترمیم زخم با پانسمان های حاوی نانو ذرات طلا

به گزارش وبلاگ آوا، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان پانسمان هایی بر پایه نانو ذرات طلا عرضه کردند که قادر به کاهش زمان ترمیم زخم و کاهش درد به ویژه در زخم های سوختگی خواهد بود.

کاهش زمان ترمیم زخم با پانسمان های حاوی نانو ذرات طلا

محمود قفقازی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان برج فناوری دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با وبلاگ آوا، نانو ذرات طلا را به عنوان تازه ترین دستاورد علم درمان زخم توصیف کرد و گفت: این نانو ذرات نه تنها در درمان عفونت بسیار قدرتمند عمل می نمایند، بلکه به علت اثرات شگرف خود، سرعت ترمیم و درمان زخم را نیز افزایش می دهند.

وی ادامه داد: بر اساس این خواص ارزشمند نانو ذرات طلا، اولین پانسمان نوین حاوی نانو ذرات طلا را بانام طبابرن فراوری و به بازار عرضه کردیم.

قفقازی خاطر نشان کرد: پانسمان نوین حاوی نانو ذرات طلا، فراوری شده در این شرکت به واسطه حضور نانو ذرات، اثرات آنتی اکسیدانی فوق العاده ای از خود نشان داده و ابن امر موجب کاهش سریع التهاب زخم می گردد علاوه بر این، به علت تحریک رشد و میتوز سلول های فیبروبلاست و افزایش مهاجرت سلولی، فرایند بهبود زخم را نیز تسریع خواهد کرد.

مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه این پانسمان به واسطه دارا بودن نانو ذرات طلا و اثرات آنتی اکسیدانی خود در محل زخم، از تشکیل بیش ازحد ROS جلوگیری نموده و التهاب را کاهش می دهد، یادآور شد: یکی از نارضایتی های بیماران به ویژه بیماران دارای زخم های سوختگی، درد ناشی از زخم و تعویض پانسمان است ولی این پانسمان به وسیله هیدراسیون پایانه های عصبی و کاهش غلظت برادیکنین، مقدار درد بیماران را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش زمان ترمیم زخم با پانسمان های حاوی نانو ذرات طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش زمان ترمیم زخم با پانسمان های حاوی نانو ذرات طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید