پرسپولیس اسیر یک اصرار اشتباه، بی برنامه برای نقشه دوم

به گزارش وبلاگ آوا، تیم فوتبال پرسپولیس در خاتمه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال با 29 امتیاز در رتبه دوم جدول نهاده شد تا مدافع پنج دوره قهرمانی متوالی این مسابقات اختلافی سه امتیازی با استقلال تهران در صدر جدول داشته باشد.

پرسپولیس اسیر یک اصرار اشتباه، بی برنامه برای نقشه دوم

تساوی یک - یک سرخپوشان مرکز مقابل پدیده در مشهد پنجمین مساوی این تیم در فصل بیست و یکم محسوب می گردد و نشان می دهد سرخ ها همچنان برای جبران نتیجه در طول نود دقیقه با مشکل روبرو هستند.

بازی سخت پرسپولیس برای گل پیروزی بخش

پرسپولیس که تا به امروز 8 پیروزی کسب نموده است تنها در دو ملاقات خود مقابل نساجی مازندران (هفته دوم) و تراکتور تبریز (هفته سیزدهم) توانست مساوی را با پیروزی عوض کند.

سرخپوشان مرکز که بازی مالکانه را همانند سال های گذشته در دستور کادر فنی خود دارند هنگامی که با بن بست تاکتیکی روبرو می شوند فرایند خود را برای گلزنی تغییر می دهند.

اصرار به یک اشتباه فنی

محمد برزگر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه با وبلاگ آوا، درباره تساوی یک - یک پرسپولیس مقابل پدیده گفت: وقتی یک تیم به بن بست تاکتیکی می خورد احتیاج به برنامه ها و نقشه های تهاجمی بیشتر دارد. پرسپولیس برای گلزنی اصرار به سانتر از جناحین در نیمه دوم داشت اما هیچیک از توپ های ارسالی نتوانست کوچک ترین خطری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: واقعاً درک نمی کنم اصرار به یک اشتباه تاکتیکی چه زمانی قرار است در برنامه بازی های این فصل پرسپولیس از بین برود. این تیم هر بار از عمق دفاع حریف اراده می کرد، رد شده و موقعیت به دست می آورد اما باز هم در نیمه دوم برای زدن گل رجحان به تاکتیکی روی آورد که ابزار آن را نداشت.

هافبک های بی هدف

ناصر ابراهیمی سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس نیز درباره ضعف تاکتیکی پرسپولیس اضافه نمود: هافبک های پرسپولیس بی هدف بازی می نمایند. قلب فنی یک تیم بازیکنان خط میانی هستند که باید در کنار اطاعت از دستورات کادر فنی، دارای تکنیک هم باشند. این تیم برای جبران گل زده احتیاج به آرامش و اعتماد به نفس کافی دارد. نباید اسیر هیجان گردد اما متأسفانه در بازی های اخیر پرسپولیس کاملاً به چشم می آید.

پلن B نیست

برزگر لزوم تغییر در تاکتیک گلزنی پرسپولیس را توصیه ای جدی به مربیان تیم دانست و گفت: پاس های قطری و تعویض منطقه بازی از فکر بازیکنان این تیم کاملاً خارج شده است. واکنش تیمی که پنج دوره متوالی قهرمان لیگ برتر شده است برایم عجیب است. این تیم برای زدن گل، تاکتیکی واضح را اجرا می نماید که ابزارش را ندارد. تیمی که می خواهد از جناحین به گل برسد احتیاج به مهاجم بلند قامت و هافبک هایی که سانتر بلند می نمایند دارد. پرسپولیس بازیکنی ندارد که این سانترها را با سر یا پا به گل تبدیل کند.

حذف از آسیا یقه می گیرد

برزگر بعلاوه درباره تأثیر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: شک نکنید این اتفاق روی فرایند بازی های این دو تیم تأثیر مستقیم و منفی می گذارد. بازیکن و مربی باید انگیزه درخشش داشته باشند تا بتوانند ترانسفر شوند. انگیزه پرسپولیس به سختی به روزهای اول قهرمانی هایش برگشته بود اما حالا با حذف از آسیا می تواند دچار بی تفاوتی گردد.

فشار روی پرسپولیس بیش از حد است

ابراهیمی هم درباره انتظار اهالی فوتبال از تکرار مداوم قهرمانی های این تیم تاکید نمود: هیچ تیمی نمی تواند همواره در رتبه نخست باشد. قبول دارم که این تیم همچنان لایق قهرمانی است اما به نظرم انتظارات از این تیم بیش از حد معمول شده است. وقتی فشار برای تکرار موفقیت ها افزایش پیدا کند تأثیر منفی روی این تیم خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پرسپولیس اسیر یک اصرار اشتباه، بی برنامه برای نقشه دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس اسیر یک اصرار اشتباه، بی برنامه برای نقشه دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید