وزارت برق عراق: مشکل پرداخت بدهی ها در راستا حل شدن است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ آوا، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد: پرداختی های عراق به ایران در موضوع گاز محدود به بودجه نبوده و این مشکل به دلیل تفاهم بین طرف ایرانی و عراقی در جهت حل شدن قرار گرفته است.

وزارت برق عراق: مشکل پرداخت بدهی ها در راستا حل شدن است خبرنگاران

به گزارش گروه مالی وبلاگ آوا به نقل از خبرگزاری واع، وزارت برق عراق امروز (یکشنبه) با تاکید بر اینکه مطالبات مالی ایران از عراق در موضوع گاز در بانک تجارت این کشور (TBI) سپرده شده است، بیان نمود که مشکل واردات گاز از ایران همچنان پابرجاست.

احمد موسی سخنگوی این وزارتخانه عراقی گفت: به دلیل تحریم های اعمالی آمریکا مسئله ای در بانک های ایرانی وجود دارد و پرداخت بدهی های عراقی با دلار سخت است.

احمد با اشاره به اینکه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از طریق اعزام هیات های دولتی خواستار رفع این مشکل شده است، بیان نمود: مشکل هنوز هم وجود دارد، زیرا ایران مقادیر مورد نیاز گاز را به عراق عرضه نمی کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته 50 میلیون متر مکعب از گاز ایران در فصل زمستان تامین می شد و در تابستان به 70 میلیون متر مکعب می رسید در حالی که ایران اکنون تنها 22 میلیون و شاید 23 میلیون متر مکعب از گاز مورد نیاز را برای این وزارتخانه تامین کرده است، تاکید کرد: در شرایط فعلی وزارت برق می تواند اوضاع را کنترل کند، اما با رسیدن فصل تابستان نیاز به گاز بیشتر می شود و به واردات میزان گاز مورد توافق با تهران نیاز ضروری وجود دارد.

موسی در ادامه با اشاره به اینکه تصویب بودجه تاثیر مثبتی روی تداوم پروژه های متوقف شده خواهد گذاشت، بیان نمود: پرداختی های عراق به ایران در موضوع گاز محدود به بودجه نبوده و این مشکل به دلیل تفاهم بین طرف ایرانی و عراقی در راستا حل شدن واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزارت برق عراق: مشکل پرداخت بدهی ها در راستا حل شدن است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت برق عراق: مشکل پرداخت بدهی ها در راستا حل شدن است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید