هوشنگ توکلی: سینمای ایران دچار بحران هویتی شده است

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - هوشنگ توکلی هنرمند سینما و کارشناس فرهنگی گفت سینماگران ما به بستری که در آن به توانند به طور آزادانه فکر نمایند نیاز دارند و سیاست گذاری در هنر و سینما وقتی که از تمام جریانات فکری استفاده کند، درراستای احیای سینمای انقلاب، درست و مفید خواهد بود. به نظر می آید مدیریت وقت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر این سیاست را به کار گرفته اند.

هوشنگ توکلی: سینمای ایران دچار بحران هویتی شده است

به گزارش ستاد اطلاع رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر، هوشنگ توکلی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در مدیریت کلان کشور توجه ای به فرهنگ و هنر نشده است، شرح داد: سینما دچار بحران هویتی شده است که هر جریان فکری می تواند تأثیر داشته باشد. در سال های مختلف و در ادوار مختلف، گاه از سیاست های سلیقه ای که منوط به یک دوره و فرد و جریان فکری خاصی است، پیروی شده و به همین دلیل، جوایز برای عده خاصی بوده و عده ای از دایره توجهات خارج شده اند.

بازیگر فیلم هایی چون اتاق یک و نفوذی با اشاره به این که بسیاری از هنرمندان سینما طی این 40 سال، انقلابی عمل نموده اند، گفت: هنرمند را از شفافیت و زلالی که می تواند آینه تمام نمای انقلاب باشند، نباید دور کرد.

او ادامه داد: باید در وهله اول تفکر انقلابی را آنالیز کنیم تا بتوانیم برای آن پلن های مختلفی ترسیم کنیم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به فعالیت جشنواره فیلم فجر در بخش جهانی طی سال های گذشته، گفت: در دوره های مختلف جشنواره فیلم فجر سندهای مدون تأیید شده از آمار درست این رویدادها و اکران فیلم ها در جشنواره های خارجی نداریم و به همین دلیل یک ابهام در مدیریت های کلان سینمایی وجود دارد و کسانی که در این ابهامات نقش دارند، سینما را به آن سمتی که می خواهند، سوق داده اند.

او در انتها گفت: سینماگران ما به بستری که در آن به توانند به طور آزادانه فکر نمایند نیاز دارند و سیاست گذاری در هنر و سینما وقتی که از تمام جریانات فکری استفاده کند، درراستای احیای سینمای انقلاب، درست و مفید خواهد بود. به نظر می آید مدیریت وقت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر این سیاست را به کار گرفته اند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هوشنگ توکلی: سینمای ایران دچار بحران هویتی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشنگ توکلی: سینمای ایران دچار بحران هویتی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید