هشدار ؛ ژل و خمیر بازی اسلایم سرطان زا است

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از جمع آوری 111 ژل و خمیر های بازی اسلایم قاچاق از فروشگاه های سطح خراسان شمالی اطلاع داد.

هشدار ؛ ژل و خمیر بازی اسلایم سرطان زا است

به گزارش وبلاگ آوا، علی یوسفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به جمع آوری محصولات غیر مجاز ژل و خمیر بازی از فروشگاه های سطح استان گفت: با توجه به نامه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مبنی بر غیر مجاز بودن ژل و خمیر های بازی اسلایم و ضرورت جمع آوری این محصولات از سطح عرضه، این محصولات غیر مجاز از بازار جمع آوری می گردد.

یوسفی اضافه کرد: طبق آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه های غذا و داروی کشور، خاصیت سرطان زایی این نوع خمیر های بازی به اثبات رسیده است و با توجه به وجود مواد سرطان زا در این ژل ها که ارتباط مستقیمی با سلامت بچه ها دارند، عدم مراقبت در خرید و استفاده از این محصولات می تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: عرضه ژل ها و خمیر های بازی مستلزم اخذ مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو و درج پروانه بهداشتی مربوطه بر روی این محصولات است و در صورتی که محصول مورد نظر فاقد این مجوز ها و پروانه بهداشتی ساخت باشد، هر گونه خرید و فروش و توزیع آن، ممنوع است.

خمیر بازی اسلایم که به خمیر جادویی معروف است از وسایل بازی محبوب بچه ها به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هشدار ؛ ژل و خمیر بازی اسلایم سرطان زا است" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار ؛ ژل و خمیر بازی اسلایم سرطان زا است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ؛ ژل و خمیر بازی اسلایم سرطان زا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید