نشست گروه 7 فردا در لندن برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ آوا، وزیر خارجه انگلیس از برگزاری نشست گروه 7 در لندن با حضور دیپلمات های ارشد اعضای این گروه و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اطلاع داد.

نشست گروه 7 فردا در لندن برگزار می گردد

به گزارش به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای گفت دیپلمات های ارشد گروه 7 در اولین نشست حضوری خود 3 تا 5 ماه مه پس از دو سال در لندن، درباره حقوق بشر، چرخش مالی پس از شیوع ویروس کرونا و راه های مقابله با تهدید های دنیای نو بحث خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر وزرای خارجه انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، نمایندگان استرالیا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی و لیم جوک هوی، د بیرکل انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) هم دعوت شده اند.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت: نشست گروه 7 این هفته نشان می دهد که انگلیس بزرگترین دموکراسی های دنیا را برای مقابله با چالش های مشترک دور هم جمع نموده است.

او اضافه کرد: ما برای اطمینان از دستیابی عادلانه به واکسن در سراسر دنیا، توافق بر سر اقدام درباره تغییرات آب و هوایی و تدوین اقدامات نو برای جلوگیری از قحطی اقدام خواهیم کرد.

علاوه بر این، وزیر امور خارجه انگلیس جلساتی با همتای ژاپنی خود توشیمیتسو موتگی درباره همکاری تجاری و امنیت در منطقه هند و اقیانوس آرام و با همتای هندی خود سابراهمانیام جایشانکار برای بحث در خصوص یاری به هند در مبارزه با موج نو همه گیری کرونا برگزار خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نشست گروه 7 فردا در لندن برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست گروه 7 فردا در لندن برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید