خیره کننده ترین آسمانخراش های جهان

به گزارش وبلاگ آوا، زیباترین آسمانخراش های جهان

از بارزترین مشخصات هر شهری آسمانخراش های آن است به خصوص اگر که آن شهر بزرگ و به اصطلاح کلان شهر باشد. این آسمانخراش اصولا جاذبه های گردشگری شهر هم هستند، چون نه تنها می توان به بالای آن ها رفت و نمای زیبایی از شهر داشت بلکه حس هیجان را هم در آدم بیشتر می کند چون ارتفاع به خودی خود آدرنالین ساز است. به نظر شما زیباترین آسمانخراش های جهان در کجا قرار گرفته اند؟ در اروپا، آسیا یا آمریکا؟ جواب این سوال، همه جهان است. این تصاویر خیره کننده از برج ها را در این مطلب خبرنگاران ببینید.

خیره کننده ترین آسمانخراش های جهان

نیویورک در آمریکا

نیویورک را از بهترین شهرهای جهان می دانند، جایی که سازه های پر ابهتش در همه جای جزیره منهتن کشیده شده اند، این شهر جوان است و تعدادی از زیباترین آسمانخراش های جهان را در خود جا داده است. وقتی که می شنویم که این شهر رفته رفته از طریق مهاجرانی که به آن رفته اند ساخته شده و چنین توسعه پیدا کرده است حتی جالب تر هم می شود. شاید وقتی که اولین بار به آن نگاه کنید، آسمانخراش هایش شما را بترسانند اما همین که کمی به آن عادت کنید دیگر نمی توانید چشم از آن بردارید!

پاریس در فرانسه

شهر پاریس در فرانسه از آن دست شهرهایی است که انتخاب کردن یک آسمانخراش خاص در آن در بین ده ها آسمانخراش دیگر کار خیلی راحتی است، برج ایفل. از آن جایی که پاریس شهری نیست که به واسطه آسمانخراش هایش مشهور باشد در نتیجه برج ایفل مهم ترین آن محسوب می شود. اگر چه شاید دوست داشته باشید تا در سفر به پاریس فقط از برج ایفل آن دیدن کنید، با این حال پیشنهاد می کنیم به جاهای دیگر هم فکر کنید چرا که سازه های تاریخی حیرت آوری در این شهر وجود دارد مثل سازه طاق پیروزی.

ریو دو زانیرو در برزیل

ریو دو ژانیرو، شهری درست در پهنه دریا است که با سازه های دست ساز دیدنی اش پر شده است که البته ترکیب نمایی از این سازه ها با جاذبه های طبیعی باعث شده تا با یک جای فوق العاده روبرو باشیم. شاید وقتی صحبت از بلندترین سازه برزیل باشد همه ما یاد مجسمه بزرگ عیسی مسیح بر فراز کوه های کورکوادو بیفتیم.

از دیگر جاذبه های طبیعی ریو دو ژانیرو هم کوه Sugarloaf است که بر فراز خلیج Guanabara قرار گرفته است و از دیگر زیباترین آسمانخراش های جهان البته از نوع طبیعی اش است!

سنگاپور

شکل سازه های سنگاپور در دهه های اخیر به طرز عجیبی تغییر کرده است به طوری که انگار وجود آسمانخراش ها در این شهر دیگر چیز عجیب و نوی نیست. در بین آسمانخراش هایی که وجود دارد MBS از معروفیت بالایی برخوردار است و یک مجموعه تجاری است که از سه برج ساخته شده است. اگر دوست دارید تا نمایی فوق العاده از شهر داشته باشید سری به عرشه دیدبانی در بالای مارینا بی سندز بیندازید تا نمایی فوق العاده داشته باشید.

لندن در انگلستان

نگاه کردن به آسمانخراش های لندن نه تنها واقعا چشم انداز است بلکه از آن جایی که بعضی از این سازه ها نام های جالبی دارند، این که شما به آن ها از بالا نگاه کنید و و نام مناسبشان را روی آن ها بگذارید کاری جالب است. همین الان به این عکس نگاه کنید و این ساختمان ها را از روی عکس پیدا کنید The Shard، The Cheesegrater، The Gherkin و The Walkie Talkie! البته که این ها تنها آسمانخراش های شهر لندن نیستند و در کنار این ها باید به مواردی نوتر و تازه تر هم فکر کرد!

شانگهای در چین

شانگهای واقعا از آن دست شهرهایی است که هر روز یک آسمانخراش نو از آن دل آن سر به بیرون می آورد و دلیل آن هم جمعیت است که مثل بمب در حال منفجر شدن و رو به رشد است. شاید باورتان نشود اما شانگهای 24 میلیون جمعیت دارد! که این جمعیت داخل محدوده شهری زندگی می کنند! و باید که به این جمعیت میلیون ها توریست و خارجی ای که هر ساله از این شهر شلوغ و پر جاذبه دیدن می کنند را هم اضافه کنید.

اگر چه سازه های خیلی مجذوب کننده زیبای زیادی در این شهر برای تحسین کردن وجود دارد اما شاید مجذوب کننده ترین و نگین آسمانخراش های این شهر را بتوان Oriental Pearl Tower دانست که 1500 فوت ارتفاع دارد.

دبی امارت

چرا باید سازه های دبی در فهرست زیباترین آسمانخراش های جهان قرار داشته باشند؟ سازه هایی که در دبی وجود دارند واقعا خیره کننده هستند چون تا همین 50 سال پیش خبری از هیچ یک از این ها نبود تا این که در دهه 1980 انقلابی رخ داد و پروژه های ساخت و ساز در این شهر شروع شدند. همه این پروژه ها هم پیروز بودند و توانستند گردشگران زیادی را برای دبی به همراه داشته باشند از برج خلیفه گرفته که بلندترین سازه جهانست تا برج العرب که در حال حاضر گران ترین هتل جهانست.

سیدنی در استرالیا

اگر چه شهر سیدنی در استرالیا آسمانخراش های خیلی خاص و منحصر بفردی دارد اما هنوز هم خیره کننده ترین سازه ای که در این شهر می توان پیدا کرد همان خانه اپرای سیدنی است. این سازه یکی از شناخته شده ترین سازه های جهان است به طوری که به احتمال قوی هر بار که عکس آن را در هر جایی ببینید سریع تشخیص می دهید که سیدنی است. پس چندان بی دلیل نیست که این سازه به نمادی از این شهر تبدیل شده است.

سیدنی شلوغ ترین شهر کشور استرالیا و یکی از چند فرهنگی ترین شهر خوب جهانست.

فلورانس در ایتالیا

فلورانس ایتالیا یک سازه دارد که از بین همه سازه های آن بیشتر شناخته شده است و آن جایی نیست مگر Duomo of Florence. ساخت این سازه حیرت آور که از زیباترین آسمانخراش های جهان و شناخته شده آن است در قرن سیزدهم ساخته شده است و رفتن به بالای آن بهترین راه برای دیدن شهر فلورانس.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "خیره کننده ترین آسمانخراش های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیره کننده ترین آسمانخراش های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید