مهاجرانی: در کشور مدارس خشتی و گلی نداریم

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - معاون سازمان نوسازی مدارس آموزش و پرورش در رادیو گفت وگو با اشاره به فعالیت مدارس کپری در سطح کشور تأکید کرد کپر جز زیست بوم افراد محسوب می شود اما مدارس خشتی و گلی از کشورمان حذف شده اند.

مهاجرانی: در کشور مدارس خشتی و گلی نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، فاطمه مهاجرانی معاون سازمان نوسازی مدارس آموزش و پرورش در برنامه گفتگوی علمی درمورد جایگاه خیرین در مدرسه سازی گفت: فرآیند مدرسه سازی تا قبل دهه 70 کاملاً بر عهده دولت بود اما از نیمه دوم دهه 70 به بعد و با تشکیل مجمع خیرین، حجم زیادی از این بار را جامعه خیرین به دوش کشیدند.

وی ارتباط این سازمان با نهاد خیرین مدرسه ساز را دو سویه خواند و اضافه کرد: یکی از دفاتر کل معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکتها در این سازمان مربوط به حوزه جذب خیرین و نگهداشت آنهاست و بیشترین کار ما هم پشتیبانی از جامعه خیرین است.

مهاجرانی درباره درصد مشارکت خیرین مدرسه ساز نسبت به سازمان نوسازی مدارس گفت: سال گذشته 49 درصد مدارس را خیرین ساختند که از این عدد، 17 درصد آن به طور کامل توسط خیرین و مابقی هم به صورت مشارکتی ساخته شد.

وی با اشاره به ساخت هزار و 257 مدرسه توسط خیرین در سال 98 گفت: بر اساس گزارشات خود خیرین، هزار و 257 مدرسه شامل 6 هزار و 514 کلاس درس در سال 98 ساخته شد. امسال هزار و 422 پروژه شامل 8هزار و 51 کلاس درس افتتاح شده و اخیراً نیز هزار و 550 پروژه آموزشی پژوهشی و تربیتی را با هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار تعهد خیرین افتتاح کردیم.

معاون سازمان نوسازی مدارس آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس کپری در کشور گفت: کپر جز زیست بوم برخی مناطق کشور ماست. ما موارد زیادی داشتیم که در یک منطقه محروم، مدرسه ساخته شده اما افراد باز هم به کپر برگشته اند لذا ما مدارس کپری در کشور داریم اما به طور قطعی می توان گفت که مدارس خشتی و گلی از کشورمان حذف شده است.

مهاجرانی همچنین در ادامه از 600 پروژه فعال در استان سیستان و بلوچستان سخن گفت و اضافه کرد: البته مدیریت همزمان این تعداد از پروژه ها کار بسیار سختی است.

این مقام مسئول یادآور شد: سند تحول بنیادین به عنوان بالاترین منشور در آموزش و پرورش طرح هایی مانند مکان یابی و آجر به آجر را در حوزه فضا و تجهیزات مدارس ارائه کرده که ما در طرح آجر به آجر تحقق دو هدف جذب خیرین کلان و ساماندهی خیرین خرد را در دستور کار داریم.

در ادامه، مهشید خاکباز نژاد خیر مدرسه ساز گفت: بنده در راستای تحقیق و تفحص از مناطق کم برخوردار کشورمان به این نتیجه رسیدم که بزرگترین مشکل ما و راه عبور از دایره فقر و جهل، در حوزه آموزش است.

وی اضافه کرد: اولین مدارسی که بنده ساختم به دعوت مسئولان آموزش و پرورش منطقه تکاب آذربایجان غربی بود که سه مدرسه در آن بنیان گذاری شد و بعد از آن هم به این کار شدیداً علاقه مند شدم و از سال 77 اقدام به تبلیغ ساخت مدرسه کردم.

این خیر مدرسه ساز گفت: ما در امر مدرسه سازی و زیبایی شناختی همچون سایر حوزه ها باید به روز باشیم و مدارس را تجهیز کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مهاجرانی: در کشور مدارس خشتی و گلی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرانی: در کشور مدارس خشتی و گلی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید