مغز زنانه؛ بروشور شناخت علمی خانم ها

به گزارش وبلاگ آوا، خبرنگاران/کردستان برای همه زنان و مردان، به خصوص در زندگی زناشویی، شاید همیشه این سوال مطرح بوده است که آیا زن و مرد نگرش یکسانی به موضوعات واحد دارند؟

مغز زنانه؛ بروشور شناخت علمی خانم ها

تجارب بالینی و تحقیقات وسیع، نشان می دهند که ادراک متفاوت زنان و مردان از مسائل، نحوه نگرش آن ها، و از همه مهم تر بی خبری هر دو جنس از دنیای خاص یکدیگر، مبنای بسکمک از سوءتفاهم ها، مسائل و اختلافات زناشویی است.

کتاب مغز زنانه در واقع، بروشور علمی شناخت روحی و جسمی خانم ها است، این کتاب هم به درد خانم ها می خورد تا از واقعیت های وجود خودشان آگاه شوند؛ هم مطالعه اش برای آقایان بسیار مفید است تا با شناخت علمی از همسران خود، رفتار آگاهانه تری با آن ها داشته باشند و هم برای والدینی که دختر دارند سودمند است چرا که نکات آموزنده و علمی فراوانی برای تربیت بهتر و اصولی فرزند دختر دارد.

مغز زنانه

مغز زنانه را خانم دکتر لوان بریزندین نوشته است. او دانشمند هورمون شناسی و متخصص خلق و خوی زنان در آمریکاست.

خانم بریزندین با تحقیقات متعددی علمی ثابت کرده است که رفتارهای انسان ها به ویژه زنان به طور جدی تحت تأثیر هورمون هایی است که در بدن ما ترشح می شوند: خشم، افسردگی، خوشحالی، ذوق زدگی، احساس تنهایی، ناامیدی، اعتماد، نشاط و حتی عشق همه و همه مرتبط با هورمون ها هستند.

از این رو، نویسنده زندگی یک خانم را از لحظه انعقاد نطفه تا خاتمه عمر در مراحل مجزا از منظر هورمونی مورد بررسی علمی قرار داده است.

کتاب هر چند علمی است ولی به زبان بسیار ساده ای نوشته شده و دکتر محسن دهقانی و خانم سهیلا پیمانی با نثری روان آن را ترجمه کرده اند به گونه ای که هم متخصصان می توانند از آن بهره ببرند و هم افرادی که هیچگونه پیش زمینه علمی در این باره ندارند. مثال های متعددی که نویسنده از تجربیات شخصی اش در لابلای مطالب آورده است، انتقال مطلب را شیرین تر و راحت تر کرده است.

برای همه زنان و مردان، به خصوص در زندگی زناشویی، شاید همیشه این سوال مطرح بوده است که آیا زن و مرد نگرش یکسانی به موضوعات واحد دارند؟ تجارب بالینی و تحقیقات وسیع، نشان می دهند که ادراک متفاوت زنان و مردان از مسائل، نحوه نگرش آن ها، و از همه مهم تر بی خبری هر دو جنس از دنیای خاص یکدیگر، مبنای بسکمک از سوءتفاهم ها، مسائل، و اختلافات زناشویی است.

در این کتاب تلاش بر این بوده که به مدد یافته های عصب شناختی، زیست شناختی، ژنتیک، و روانشناختی به خواننده کمک شود تا باورهای خویش را درباره دنیای زیست-روانشناختی زنان دوباره محک بزند.

این کتاب با توجه به مراحل مختلف رشد در طی چرخه زندگی، از شکل گیری نطفه تا پیری، نوشته شده است.

نویسنده کتاب با بهره گیری از پشتوانه علمی قوی، به تبیین رفتارهای زنانه براساس بنیادهای عصب شناختی و زیست شناختی می پردازد.

مغز زنانه کتابی است تخصصی، اما به زبانی بسیار ساده و خواندن این کتاب به خانواده درمانگران، دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره، و نیز عموم زوج ها توصیه می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مغز زنانه؛ بروشور شناخت علمی خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغز زنانه؛ بروشور شناخت علمی خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید